فرهنگی‌هنری 19:32 - 11 بهمن 1393
مدیرکل ارشاد مازندران
ساری - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت : ساماندهی فضای مجازی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی ارشاد مازندران ' عباسعلی ابراهیمی ' روز شنبه در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه توجه به فضای مجازی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: برنامه مدونی برای ساماندهی فضای مجازی انجام شد و برای رصد تهاجم فرهنگی و راه های مقابله با آن برنامه مدونی تدوین شد و تلاش داریم دستگاه های اثرگذار و نیز از ظرفیت دانشجویان در این حوزه استفاده شود.



وی در ادامه با اعلام اینکه گسترش محصولات فرهنگی مناسب باید در این فضا مورد در اختیار بگیریم، عنوان کرد: برای کاهش تهدیدات فضای مجازی نیاز به همراهی و رایزنی مسئولان داریم.



ابراهیمی با اشاره به اقدامات انجام شده در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران، خاطرنشان کرد : 273 برنامه برای رفع مشکلات فرهنگی در استان در دستور کار قرار گرفت و در همین راستان نیز 6 کارگروه تخصصی نیز تشکیل شد.



این مسئول از برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه کتاب مازندران در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: مسئولان استانی در برپایی این نمایشگاه همکاری مناسبی داشتند و باید تلاش کنیم که سطح کیفی این نمایشگاه افزایش یابد.



معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کارگروه های کارشناسی شورای فرهنگ عمومی استان باید فعال تر شود، گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی مازندران در جامعه اجرایی شود.



' علیرضا یونسی ' با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ کارهای نکرده، فراوان داریم، اظهار داشت: یکی از اساسی ترین اقداماتی که در حوزه شورای فرهنگ عمومی صورت گرفته، ایجاد کارگروه های تخصصی در شورای فرهنگ عمومی بر اساس نیاز استان بوده است.



وی با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، افزود: دهه فجر، طلیعه نور انقلاب اسلامی بوده و باید تقویت شود.



معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه کارگروه های تخصصی شورای فرهنگ عمومی، سازوکار کارشناسانه برای اتخاذ راهکارها صورت گیرد، تصریح کرد: کیفی تر و کارشناسی تر به این مقوله باید در حوزه شورای فرهنگ عمومی توجه شود.



وی با بیان اینکه ارزش های اخلاقی و فضیلتی در جامعه اسلامی زیاد است، افزود: باید سبک زندگی اسلامی امامان معصوم به صورت کتابچه های تبلیغی در اختیار مردم قرار گیرد.



یونسی با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: باید شورا به دنبال راه حل های اساسی در جهت رفع معضلات و راهکارها باشد.



در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مصوباتی که در شورای فرهنگ عمومی اجرا شد در اختیار مسئولان قرار گیرد.



حجت الاسلام ' ناصر شکریان ' تصریح کرد: آسیب های فراوانی در فضای مجازی مازندران وجود دارد و بسیاری به این آسیب ها واقف هستیم ولی برای ساماندهی فضای مجازی در استان نیاز به ایجاد قرارگاه داریم.



' علی بابایی ' مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه گفت: برخی از برنامه ها در حوزه کار و تعاون در راستای جلسه شورای فرهنگ عمومی است.



وی عنوان کرد: برای مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی نیاز به کار کارشناسی بیشتری داریم و باید از ظرفیت کارشناسان در این برنامه به خوبی پیگیری شود.



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ پیچیدگی های خاص خودش را دارد در این حوزه نیاز به بررسی بیشتری است.



در ادامه ' حسین اسلامی ' مورخ و ساری شناس برجسته استان مازندران خواستار توجه بیشتر به احداث پارک موزه دفاع مقدس استان شد و گفت: برنامه ریزی برای به سرانجام رسیدن این پروژه در دستور کار قرار گیرد.



وی بیان داشت: در حوزه ساماندهی مسافران در ایام عید باید از هم اکنون برنامه مدونی تعریف شود.



' دلاور بزرگ نیا ' مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در این جلسه گفت: با تقویت فضای فرهنگی در استان باید نسبت به حضور مهمانان در ایام عید برنامه مدونی در دستور کار قرار گیرد.



وی خاطرنشان کرد: اساس گردشگری در دنیا توجه به مسائل فرهنگی است که باید در این زمینه با حساسیت بیشتری عمل شود.



مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه در ایام عید بیش از 20 میلیون نفر شب اقامت در مازندران می گیرند، متذکر شد: با تدوین برنامه مناسب از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان بهره گیری شود.



این مسئول یکی از برنامه های جدی استان برای بهره گیری از مسافران در ایام عید را ساماندهی ویلاداران استان عنوان کرد و گفت: نشست های مشترک با ویلاداران استان به صورت منطقه ای در دستور کار است.ک/1



608

انتهای پیام /*


5744468
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت آیت الله خامنه‌ای، حکم بخار آب حمام برای روزه‌دار را بیان کردند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مینی‌سریال «کشیک قلب» در پنج قسمت به کارگردانی حسین مهکام و تهیه‌کنندگی علی پورکیایی و بازی محسن کیایی از امشب روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام پناهیان در کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» راه‌های داشتن زندگی بانشاط را نشان می‌دهد، که راهکارش تغذیه روح از عبادت و ذکر پروردگار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت که در مباحث مختلف قرآنی اهتمام سازمان تبلیغات در پیش بردن مساله تدبر در قرآن کریم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است