استانی 21:25 - 19 مرداد 1399
ایسنا/آذربایجان شرقی برخی از مسئولان کشوری و استانی با صدور پیامی، درگذشت فخرالذاکرین "حاج فیروز زیرک کار" پیرغلام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت مسئولان کشوری و استانی به دنبال درگذشت فخرالذاکرین

پیام تسلیت رئیس مجلس در پی درگذشت حاج فیروز زیرک کار



رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی در گذشت ذاکر و پیرغلام اهل بیت علیهم السلام، مرحوم حاج فیروز زیرک کار را تسلیت گفت.

در متن پیام محمدباقر قالیباف آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون‌

درگذشت ذاکر و پیرغلام مخلص اهل بیت علیهم السلام، مرحوم حاج فیروز زیرک کار موجب تاسف و تاثر گردید.

ایشان که مداحی متواضع، مردمی، انقلابی، ولایتمدار و از ارادتمندان به شهدا بودند، به جهت سال‌های متمادی نوحه سرائی و مرثیه خوانی اهل بیت در هیئات آذری و دیگر هیّات به درستی فخرالذاکرین شهرت یافتند.

آن مرحوم در سراسر عمر پربرکت خود با الحان روح‌نوازشان در مناسبت‌های دینی در خدمت به ترویج شعائر ائمه اطهار علیهم السلام و خاندان مکرم نبوی و ترویج محبت و عشق ورزی به ساحت مقدس آل‌الله علیه السلام اهتمام بی‌شائبه داشتند و نواهای تاثیرگذار ایشان هیچ‌گاه از گنجینه معنوی و فرهنگ عاشورایی فراموش نخواهد شد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان فخرالذاکرین استاد حاج فیروز زیرک کار به جامعه حسینی، مداحان و پیرغلامان کشور، آذری زبانان کشور، خانواده مکرم و وابستگان محترم، برای آن مرحوم رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.



پیام تسلیت سردار «عابدین خرّم»، فرمانده سپاه عاشورا به‌دنبال درگذشت فخرالذاکرین

متن پیام سردار عابدین خرم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حاج فیروز زیرک کار نامی آشنا برای محبان اهلبیت عصمت و طهارت در سرتاسر ایران اسلامی و خاصّه در آذربایجانِ غیور است. مداح، ذاکر و پیر غلام بلند آوازه، پرشور و مخلص اهل بیت عصمت و طهارت که با هنر مداحی، فضایل و مناقب ائمه اطهار علیهم السلام را ‌ترویج و نشر نمود، والحق از موالیان دلسوخته‌ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود.

مجلس بزرگداشت این ذاکر مخلص، برای سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی، جزو جلسات شیرین و بیادماندنی در ذهن و فکر این جانب است.

او بعد از عمری خدمت در آستان اهلبیت، به محبوبان خود پیوست. اینجانب مصیبت تأثربار فقدان این خادم با اخلاص اهل‌بیت علیهم السلام را به جامعه‌ محترم مداحان آذربایجانشرقی و خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال مزید غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان محترم مسئلت دارم.



پیام تسلیت شهردار تبریز درپی درگذشت حاج فیروز زیرک‌کار



شهردار تبریز با انتشار پیامی درگذشت پیرغلام اهل بیت(ع)، فخرالذاکرین «حاج فیروز زیرک‌کار» را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت ایرج شهین باهر به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت پیرغلام اهل بیت(ع)، فخرالذاکرین ،«حاج فیروز زیرک‌کار» بسیار تاسف‌بار بود. این ضایعه تاثر برانگیز را به مردم شریف تبریز، جامعه مداحان اهل بیت(علیهم السلام) و به ویژه خانواده محترم آن مرحوم و بازماندگان گرامی تسلیت عرض می‌نمایم.



بی شک یاد و خاطره این دلسوخته مکتب اهل بیت علیهم السلام که با نوای رسا و دلنشین، عمر خود را در مدح و رثای اهل بیت علیهم السلام به‌ خصوص سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گذراند، همواره در دل‌ها باقی خواهد ماند و اخلاق و منش آن بزرگوار همواره الگویی برای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود.



خداوند متعال روح آن عزیز سفرکرده را با اولیای الهی محشور و درجاتش را عالی فرماید و به بازماندگان محترم صبر و اجر عنایت کند.

انتهای پیام


10659494
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است