اجتماعی 13:27 - 22 خرداد 1398
استاندار تهران با تاکید به لزوم ارائه آموزش‌های فنی نوین و به روز به جوانان روستایی گفت‌: قطعا با ارائه چنین آموزش‌هایی می‌توان جذابیت ماندگاری را برای جوانان روستایی فراهم کرد.

برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه برای اشتغال روستایی

به‌ گزارش ‌ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در سی و دومین نشست فصلی مدیران  کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور ، گفت‌:  محور اصلی اشتغال و توسعه روستاها هستند، بر این اساس دولت در محور توسعه روستایی اقدامات خوبی را انجام داده است. نقاط قوت و مثبتی در روستاها وجود دارد و نیروی انسانی بالقوه خوبی در روستاهای کشور دیده می‌شود. تولید محور بودن روستاها باید به شکل جدی مدنظر قرار گیرد. در حقیقت در اقتصاد کشورهای جهان سوم کشاورزی نقش بسیار زیادی را ایفا می‌کند که مبنا و بستر آن روستاها هستند.

وی خاطر نشان کرد: نقش زنان در حوزه تولید روستاها و امکانات گسترده در روستاها مزیت و ارزش افزوده‌ای در اختیار ما می‌گذارد که باید با برنامه‌ریزی مدون به آنها بپردازیم، اما امروز با چه روستاهایی مواجه هستیم؟ روستاهایی که از سکنه خالی شده‌اند  در حالی که برای ایجاد زیر ساخت در آنها زحمات زیادی کشیده شده است اما شاهد خیل مهاجرت از آنها به سمت شهرها هستیم.

وی تاکید کرد: باید در برنامه توسعه روستایی سه کار در دستور کار قرار گیرد که نخستین آن توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستاهای کشور است. در حقیقت جوانان فارغ التحصیلی در روستاها وجود دارند که به عنوان یک ظرفیت باید زمینه ماندگاری این افراد در روستاها را فراهم کرد. باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هدفمند شوند. در حقیقت نمی‌توان با آموزش های ۲۰ سال گذشته امروز جوانان روستاها را توانمند کرد. باید آموزش‌ها در حوزه های استارتاپ‌ها و حوزه‌های نوین گردشگری به جوانان روستایی ارائه شود.

استاندار تهران ادامه‌ داد: کل اعتبارات عمرانی تهران ۲۵۰ میلیارد تومان است، اما ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری ها و روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری اختصاص پیدا کرده است. هدایت و برنامه‌ریزی و مدیریت باعث می‌شود که این اعتبارات به درستی هزینه شوند.

وی در بخش پایانی از صحبت‌های خود افزود: چه روستاهایی که دهیار دارند و چه آنهایی که فاقد دهیار هستند مدیر روستایی می‌تواند آنها را با اعتبارات موجود به خوبی مدیریت کنند. همچنین برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه کشور برای اشتغال روستایی فرصت بسیار مناسبی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در حقیقت در استان تهران ۸۱۴ هزار جمعیت روستایی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، تسهیلاتی که در مناطق مرزی با بهره‌ای چهار درصد و در سایر مناطق با بهره شش درصدی ارائه می‌شود.

انتهای پیام


10148850
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است