سیاسی 12:12 - 05 آذر 1394
رئیس سازمان بسیج سازندگی:
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: باید نگاه به محرومیت‌زدایی در دانشگاه‌ها نهادینه شود و اردوهای جهادی فضای محرومیت را به دانشگاه و مردم نشان دهند.

دانشگاه‌ها باید کانون مدیریت اقتصاد مقاومتی باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، سردار غلامی در مراسم «شکوه هجرت» که در دانشگاه آزاد خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: رساندن پابرهنگان و محرومان به جایگاه والا، کم کردن فاصله‌های طبقاتی و اجرای عدالت فلسفه انقلاب اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: فلسفه بسیج سازندگی این بود که رهبری از دولت و سپاه خواستند تا فضایی را برای افرادی‌ که می‌خواهند گره‌گشای کار محرومان باشند، فراهم کند.

غلامی به مشکلات و محرومیت‌های لرستان اشاره کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی با شتاب همه‌جانبه تمام زیرساخت‌های توسعه را فراهم کرد لیکن هنوز سطح زندگی عده‌ای از مردم پایین است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: خطر جدی برای ما این است که نتوانیم این محرومیت را برطرف کنیم کمااینکه باید نگاه به محرومیت‌زدایی در دانشگاه‌ها نهادینه شود و اردوهای جهادی باید فضای محرومیت را به دانشگاه و مردم نشان دهند.

وی ایمان مردم را منشا خلق حماسه‌های دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی باید با نگاه زمان دفاع مقدس وارد شویم لیکن آحاد مردم نیز باید در عرصه مصرف تولیدات داخلی و محرومیت‌زدایی نقش‌آفرینی کنند.

غلامی با بیان این‌که امسال هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد 45 هزار واحد تولیدی کوچک از سوی بانک مهر هزینه خواهد شد، ادامه داد: هدف بسیج سازندگی این است که الگوهای اشتغال را ابتدا ایجاد کند و سپس این الگوها را از طریق رسانه‌ها و همایش هم به جامعه معرفی کند.

وی از آمادگی بسیج برای در اختیار گذاشتن تمام توانمندی‌های علمی در اختیار مردم خبر داد و گفت: بسیج امتداد مردمی دستگاه‌ها است و ما زمانی از تحریم خارج می‌شویم که از تمام ظرفیت‌های موجود بلااستفاده نهایت بهره را ببریم.

وی با بیان این‌که دانشگاها باید کانون مدیریت اقتصاد مقاومتی باشند، عنوان کرد: اگر بین مراکز تولید ما و مراکز علمی ارتباط قوی باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام


7431920
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است