اجتماعی 10:56 - 25 تیر 1398
رئیس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷، ۹۰ درصد مخاطرات رخ داده در جهان، مربوط به وضع هوا و اقلیم و پرتکرار ترین آن‌ها سیلاب بوده است.

سیلاب،پرتکرارترین مخاطره طبیعی است

به گزارش ایسنا سحر تاج‌بخش امروز در افتتاحیه پنجاه‌ و چهارمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور که با حضور محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - در سازمان هواشناسی کشور آغاز شد گفت: خوشحالیم که بعد از ۱۰ سال مسئول تراز اول وزارت راه و شهرسازی در سازمان هواشناسی حضور یافته است.

وی با اشاره به اینکه مقیاس‌های مکانی و زمانی پدیده‌های جوی بسیار متنوع است، گفت: مقیاس‌های زمانی پدیده‌های جوی شامل ثانیه، دقیقه، روز و هفته می‌شود. ابعاد آن نیز از متر شروع و تا چند ده متر و تا چند صد متر را شامل می‌شود بنابراین برخی پدیده‌های جوی مقیاس‌های خیلی کوچک با طول عمر خیلی کوتاه دارند اما برخی پدیده‌های دیگر در مقیاس‌های خیلی بزرگ و با طول عمر بسیار طولانی اتفاق می‌افتد و نکته مهم در این موضوع، پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی این پدیده‌ها است.

رئیس سازمان هواشناسی افزود: در این مدت ۴.۵ میلیارد نفر در دنیا متأثر از مخاطرات طبیعی هستند که از این تعداد ۹۶ درصد آنها تحت تأثیر وضع جوی و آب و هوا قرار دارند. این موضوع نشان دهنده آن است که بررسی پدیده‌های جوی و پیش‌بینی آن‌ها باید در صدر مسائل هر کشور قرار گیرد.

رئیس سازمان هواشناسی در ادامه دلیل افزایش پدیده‌های حدی را گرمایش زمین دانست و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که گرمایش زمین در عرض‌های ایران نیز اتفاق افتاده است.

وی در ادامه اظهار کرد: فرآیندهای اصلی مربوط به سازمان‌های هواشناسی شامل شش بخش دیده‌بانی، پیش‌بینی وضع هوا، مدیریت داده، اطلاع‌رسانی، توسعه و تحقیق و آموزش می‌شود.

ادامه دارد…


10178822
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است