اقتصادی 22:30 - 30 شهریور 1393
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:
شعری‌مقدم گفت: سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی خواستار تعیین قیمت گاز و چگونگی تغییر قیمت آن در درازمدت هستند و با تعیین این میزان، سرمایه گذاری در طرحهای پتروشیمی افزایش می یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، عباس شعری مقدم مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، در واکنش به برخی نگرانیها مبنی بر سرمایه گذاری نکردن در طرحهای پتروشیمی، تصریح کرد: در همین مقطع زمانی و با وجود تحریمها، سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسیاری برای مشارکت در طرحهای پتروشیمی ابراز تمایل کرده اند که البته در صورت کنار رفتن تحریمها، بر تقاضاها افزوده می شود.  

 

شعری مقدم  با بیان این که توسعه صنعت پتروشیمی با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد، گفت: سرمایه گذاران خواستار تعیین قیمت گاز و چگونگی تغییر قیمت آن در درازمدت هستند که امیدواریم با تعیین این میزان، سرمایه گذاری در طرحهای پتروشیمی آسان شود.  

 

شعری مقدم با اشاره به نظامنامه بین المللی "ریچ" که از سوی اتحادیه اروپا وضع شده است، ادامه داد: اتحادیه اروپا حداقل الزاماتی را برای واردات محصولات شیمیایی وضع کرده است و کشورهای صادرکننده این محصولات به اتحادیه، ملزم به دریافت گواهینامه های لازم هستند.  

 

وی اظهار کرد: در این زمینه، شرکتهای خصوصی می توانند خود برای دریافت مجوز اقدام کرده و یا از طریق شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با برند این شرکت، محصولات شیمیایی خود را صادر کنند.  

 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به ٦٠ میلیون تن ظرفیت فعلی تولید محصولات پتروشیمی گفت: هم اکنون تنها از ٤٠ میلیون تن ظرفیت استفاده می شود و لازم است با برنامه ریزی و تامین خوراک، امکان استفاده از ظرفیتهای خالی فراهم شود.  

 

شعری مقدم با تاکید بر این که بی تردید، بهبود روابط ایران در سطح بین المللی و جذب سرمایه گذاریهای بیشتر، به ترسیم آینده ای درخشانتر برای صنعت پتروشیمی منجر می شود، ابراز امیدواری کرد مذاکرات ژنو موفقیت آمیز باشد.



انتهای پیام/


4766052
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت دو روز شاهد خروج نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: این هفته نقدشوندگی و حمایت بیشتر از شاخص‌ساز‌ها و سهام بزرگ توجه اهالی بازار را جلب کرده و روز‌های بهتری را سپری کردند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ۲۹ محور اصلی و غیر شریانی کشور به دلیل بارش سنگین باران و سیل مسدود شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق گزارش وزارت اقتصاد، تعداد مجوز‌های کاغذی که به شناسه یکتا تبدیل شده تا روز ۲۸ فروردین به ۳۶۸ هزار و ۸۰۷ مجوز رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عملکرد فولادی‌ها در یک سال گذشته نشان می‌دهد که تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۲، از ۳۲ میلیون تن فراتر رفته که بالاترین میزان در تاریخ تولید فولاد کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآورد می‌شود که تولید چای خشک بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تن باشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، با افزایش راندمان و اصلاح رده‌های انرژی سیستم‌های سرمایشی، هدف‌گذاری کاهش ۴۳۰۰ مگاواتی مصرف برق پیگیری می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، با توجه به شرایط جوی مناسب و سبزینگی مزارع پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱ میلیون تن فراتر رود، اما تحقق این موضوع به اعلام‌جایزه تحویل گندم بستگی دارد که امیدواریم تا پایان فروردین این امر محقق شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با توجه به تمدید مهلت برای مودیان مالیاتی جهت تکمیل اظهارنامه‌های پیش فرض تا ۱۲ اردیبهشت ماه تابه امروز ۵۰ درصد از مودیانپیش فرص اظهار نامه‌های خود را تکمیل کرده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است