اقتصادی 09:00 - 01 شهریور 1393
مروی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه صنعت نفت پیشران اقتصاد کشور است به طور یقین بسته خروج از رکود تورمی تاثیرگذاری بیشتری در اقتصاد کشور دارد بنابراین برای تحقق این امر باید نفت را بودجه جاری و سالانه خارج شود تا نفت را در تولید و سرمایه گذاری طرحهای زیر بنایی کشور بکار گیریم.

علی مروی در گفتگو  با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، در خصوص بسته خروج از رکود تورمی در صنعت نفت اظهار داشت: بروز شرایط رکود تورمی و دشواری‌های قابل توجه حاصل از آن باعث  شده این بسته در تمام حوزه‌ها تدوین شود.  

 

وی تصریح کرد: به طور یقین این موضوع می‌تواند پشتوانه ای قوی برای اجرای درست سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باشد. همراه شدن این شرایط با شکل گیری امید به بهبود در شرایط اقتصادی کشور پس از روی کار آمدن دولت یازدهم به شکل بارزی خود را در بوجود آمدن آرامش در بازارها و کاهش قابل توجه انتظارات تورمی منعکس سازد.

 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: آشکار شدن نقاط ضعف سیاست‌های مبتنی بر هرچه بیشتر ریالی کردن سرمایه های نفتی در دوران وفور،همه ‌تصمیم‌گیرندگان اعم از دولت و مجلس شورای اسلامی را در معرض یک پاسخگویی بزرگ و آزمونی تاریخی قرار داده است تا بتوانند از این فرصت استثنایی برای روی آوردن به سیاست های صحیح استفاده کنند.   

 

در همین راستا برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود اقتصاد دولت یازدهم لایحه‌ای را تنظیم و تقدیم مجلس کرد تا بتواند با اجرای آن عرصه را برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور و کاهش تورم فراهم سازد.

 

مروی با اشاره با اینکه صنعت نفت پیشران اقتصاد کشور است به طور یقین بسته خروج از رکود تورمی تاثیرگذاری بیشتری در اقتصاد کشور خواهد داشت بنابراین یکی راهها برای رهایی از این معضل بایستی توجه جدی صورت گیرد.

 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه درآمدهای نفتی می‌تواند خروج از رکود را تسریع کند خاطرنشان کرد: افزایش تولید گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی دو عامل مهم است و در این راستا تمرکز این وزارتخانه روی افزایش تولید نفت و گاز است که باعث می‌شود بتوانیم در مصرف درآمدهای نفتی صرفه‌جویی کنیم.

 

مروی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این امر مهم باید نفت را بودجه جاری و سالانه خارج شود تا بتوانیم نفت را در تولید و سرمایه گذاری و طرحهای زیر بنایی کشور بکار گیریم.



وی در خصوص قیمت خوراک پتروشیمی اظهار داشت: قیمت خوراک پتروشیمی همان قیمت 13 سنت است که در دولت به تصویب رسیده و تاکنون تغییرات در این زمیه صورت نگرفته است.



انتهای پیام/


4537853
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ۳ سناریو افزایش مصرف تدوین شده که در بدبینانه‌ترین آن، مصرف برق با رشد ۶ درصدی به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: همزمان با افزایش روند استفاده از ظرفیت‌های مردمی میزان مشارکت‌های مردمی در ساخت پروژه‌های ویلایی رشد پیدا کرده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بندری سازمان بناد رو دریانوردی گفت: طی یک ماه گذشته ۱۹۹ هزار و ۹۶۲ TEU مجموع عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۹ درصدی داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و اکثر نماد‌های شاخص ساز در منفی کار خود را به پایان رساندند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فعالان صنعت چای با انتقاد از افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده این محصول، تاکید کردند که این مساله منجر به ایجاد بحران در بازار چای خواهد شد.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: طبق قانون توسعه و مدیریت مصرف سوخت باید میزان سفر‌های حمل ونقل درون شهری به ۷۵ درصد برسد که در حال حاضر زیر ۵۰ درصد است
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید قزل آلا به ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل صمت استان تهران گفت:در حوزه صادرات سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال ۲ میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی اعلام کرد: آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، با افزایش دو برابری تا دو میلیارد ریال به صورت روزانه و ده میلیارد ریال به صورت ماهانه مجاز شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسکن گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس به زودی زمینه برای بهبود وضعیت بازار مسکن امکان‌پذیر می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است