استانی 22:39 - 10 شهریور 1393
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در 9 دوره برگزاری جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی رضوی در استان اردبیل، بیش از دو هزار و 230 اثر تولید و خلق شده است.

2230 اثر رضوی در اردبیل تولید شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ناصر اسحاقی امشب در مراسم پایانی جشنواره مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی که در مجتمع فرهنگی،‌ هنری فدک اردبیل با حضور علاقمندان و میهمانان ملی برگزار شد، اظهار کرد: در این 9 دوره بیش از چهار هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده و آثار خود را ارسال کردند که در مجموع 15 عنوان کتاب و 14 آلبوم صوتی با محوریت فرهنگ رضوی تولید و تقدیم علاقمندان شده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز 228 اثر از سراسر کشور به نهمین جشنواره مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی، تواشیح و ابتهال رضوی ارسال شده بود، گفت: ‌41 اثر مربوط به رشته چاوشی‌خوانی،‌ 75 اثر مربوط به رشته مداحی، 46 اثر مربوط به رشته ابتهال، 34 اثر مربوط به مقالات پژوهشی و 22 اثر مربوط به تواشیح بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: دبیرخانه این جشنواره در سه مرحله و با حضور متخصصان امر در قالب کمیته داوری آثار را مورد ارزیابی قرار داده تا بهترین آثار از بین آنها انتخاب شود.

اسحاقی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ‌بیش از 12 سال است که جشنواره بین‌المللی رضوی برگزار می‌شود که نهمین دوره آن با گرایش مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح در اردبیل برگزار می‌شود که مقصود از برگزاری این جشنواره پراکندن این سه فرهنگ رضوی که همان اسلام ناب محمدی و علوی است.

وی بیان کرد: به بهانه برگزاری این جشنواره ما استعدادهای خوب فرهنگی و هنری را از سراسر کشور در رشته‌های یاد شده در این استان جمع می‌کنیم تا برترین آثار انتخاب شده و در معرض استفاده علاقمندان قرار گیرد.

اسحاقی به نام و آوازه این جشنواره در سطح ملی و بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: جشنواره امام رضا (ع) در 79 کشور خارجی برگزار می‌شود و آثار منتخب این جشنواره به 9 زبان زنده دنیا ترجمه شده تا مخاطبان از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سهم کشورمان از 12 اختر تابناک امامت و هویت فرهنگی و ارزشی امام هشتم (ع) است که خاک ایران مشرف به شرف آن حضرت و همچنین نشر فرهنگ منور رضوی است که امروز خوشحال هستیم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی سعی می‌شود در دنیای پرآشوب و منطقه پرتلاطم جهان اسلام در سایه فرهنگ رضوی می‌توانیم بهترین آثار را ارائه کنیم.

همه کشور انفال حقیر امام رضا (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این مراسم گفت: ما افتخار می‌کنیم که کل این کشور جز انفال کوچک حضرت امام رضا (ع) است و ما نیز خودمان را خادم کوچک آن حضرت می‌دانیم.

طاهر شریفی افزود: در حالی که کشورهای پیرامون ما در آتش نفاق و دودستگی می‌سوزند امروز به برکت فرهنگ اهل بیت به ویژه فرهنگ رضوی کشور ما در صلح و آرامش است.

وی تصریح کرد: آن قدر شور و اشتیاق برای فرهنگ رضوی بیشتر است که در شبه قاره هند بیش از 100 میلیون نفر نام خانوادگی خود را رضوی انتخاب کردند.

در این مراسم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قرائت شد که در آن به برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا با ظرفیت بی‌نظیر فرهنگی، هنری و ادبی تاکید شده و در این پیام آمده است: در حالی که جهان اسلام در آتش فتنه‌های مذهبی و قومی می‌سوزد ایران اسلامی به برکت پرچم رضوی در صلح، آرامش و امنیت کامل است.


4622676
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است