اجتماعی 09:54 - 01 آبان 1393
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با قائم مقام و اعضای انجمن دوستی ایران و چین از اجرای طرح توسعه گردشگری میان دو کشور با تکیه بر برگزاری تورهای تلفیقی و رویدادهای فرهنگی، ورزشی خبر داد.

تقویت روابط گردشگری ایران و چین با برگزاری تورهای تلفیقی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی رحمانی موحد صبح امروز در دیدار با قائم مقام و اعضای انجمن دوستی ایران و چین در محل معاونت گردشگری به قرابت فرهنگی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: صنعت گردشگری، دیپلماسی عمومی و ارتباطات مردمی است و       می تواند با تقویت پیشینه آشنایی دو کشور زمینه گسترش همکاری ها در ابعاد مختلف را سبب شود.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری میان ایران و چین از اهداف و برنامه های اصلی معاونت گردشگری به شمار می آید؛ گفت: ساختار طرح توسعه گردشگری دو کشور در سال 2015 تکمیل و در سال 2016 وارد برنامه ریزی کمی خواهد شد؛ به این ترتیب که میزان تبادلات گردشگر تعیین و برمبنای بستر پژوهشی – تحقیقی و ارتباط دو سویه بخش خصوصی وارد فاز اجرایی و برداشت از طرح خواهد شد.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: سالیانه تعداد 100 میلیون گردشگر چینی به خارج از کشور خود سفر می کنند و ما در تلاش هستیم تا بر مبنای طرح و برنامه مذکور حداقل 5 درصد از این سهم را از آن خود کنیم که این امری شدنی است.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه برگزاری تورهای تلفیقی یکی از ابزارهای اجرایی طرح توسعه گردشگری دو کشور به شمار می آید؛ افزود: گنجاندن بازدید از کشورهای همسایه همچون ترکیه در تورهای تلفیقی و نیز بهره مندی از رویدادهای فرهنگی و ورزشی همچون نمایشگاه ها و جشنواره های مشترک می تواند سبب ارتباط وسیع و آشنایی عمیق در زمینه های مختلف شود.

 معاون گردشگری همچنین از انجمن دوستی ایران و چین به عنوان پل ارتباطی قوی میان دو کشور یاد کرد و گفت: معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های گردشگری دو کشور به یاری اقدامات فرهنگی انجمن می تواند در تسریع اجرایی شدن برنامه ها بسیار تاثیرگذار باشد.

این مقام مسئول همچنین از پیشنهاد هیات چینی مبنی بر برگزاری مسابقات رالی از چین به ایران استقبال کرد و گفت: این اقدام ایده خوبی به شمار می آید و می توان با فراهم آوردن امکان ارتباط دفاتر خدمات مسافرتی مرتبط کشور با انجمن، زمینه اجرای این تور را فراهم آورد.

همچنین در ادامه این دیدار، «فنگ زوکو» قائم مقام رییس انجمن دوستی ایران و چین نیز گفت: انجمن دوستی ایران و چین هر ساله نسبت به برگزاری همایش با موضوعات متنوع اقدام می کند که سرفصل های اصلی آن درسال جاری به توسعه گردشگری ایران و چین اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه همایش سالیانه انجمن های دوستی ایران و چین از تاریخ 27 لغایت 30 مهرماه در تهران برگزار شد؛ افزود: یکی از پانل های اصلی این همایش به توسعه روابط گردشگری و شناخت فرهنگ و صنایع دستی ایران اختصاص یافت.

قائم مقام رییس انجمن دوستی ایران و چین از حضور معاونت گردشگری در گردهمایی مذکور تشکر نمود و گفت: استمرار در برگزاری چنین نشست ها و موضوعاتی می تواند راهگشا و تقویت کننده روابط گردشگری میان دو کشور باشد.

همچنین فنگ زوکو، برگزاری تور رالی چینی ها به ایران را نیز در معرفی ظرفیت های دو کشور موثر دانست و گفت: با توجه به حضور رسانه ها در مسابقه رالی مذکور می توان اطلاع رسانی وسیعی در زمینه جاذبه های گردشگری ایران و ظرفیت های موجود برای چینی ها انجام داد.


5019798
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است