ورزشی 04:16 - 07 بهمن 1393
پیرلی باور دارد در سال‌های آینده اگر تغییراتی رخ دهد احتمال حضور دوباره تایرهای پهن در فرمول‌یک وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در ماه‌های اخیر تلاش‌های بسیاری صورت می‌گیرد تا بلکه چهره فرمول‌یک بتواند در سال‌های آینده دستخوش تغییراتی گردد. یکی از این موارد تلاش برای حضور دوباره تایرهای پهن در فرمول‌یک است تا بدین وسیله چسبندگی اتومبیل‌ها به مسیر مسابقه بیشتر شود و اتومبیل‌ها تهاجمی‌تر دیده شوند.


گرچه بحث پهن شدن تایرها فعلاً در حد یک صحبت است، اما پائول همبری از پیرلی باور دارد اگر چنین اتفاقی رخ دهد، اتومبیل‌ها رفتار بهتری در گرندپری‌ها خواهند داشت.


همبری گفت: با چارلی (وایتینگ) در این زمینه صحبت‌هایی داشتیم و هر زمانی که این ورزش چنین چیزی از ما بخواهد، ما آماده تولید آن هستیم.


وی افزود:تایرهای پهن در فرمول‌یک خیلی هیجان‌انگیز می‌شوند. وقتی به اتومبیل‌های ۱۹۷۰ نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که تایرهای آن دوران نه به اندازه اتومبیل‌های مسابقات درگ ولی در حد خود بسیار پهن و هیجان‌انگیز بودند.


همبری ادامه داد:در حال حاضر بنا به دلایلی تایرها باریک هستند. در این زمینه ما همیشه آماده مذاکره هستیم. فقط باید از قبل آمادگی لازم را داشته باشیم.
اما خوب به هر حال ما آماده هر کاری هستیم تا فرمول‌یک را باری دیگر به روزهای طلایی‌اش برسانیم.


گرچه مدیران این ورزش می‌توانند در مورد تغییرات آیرودینامیکی و بالابردن میزان نیروی رو به پایین در اتومبیل‌ها تصمیم بگیرند، اما پائول همبری معتقد است در مورد تایرها حداقل تا یک سال آینده باید صبر کرد.


همبری افزود: اینکه بخواهیم در ۲۰۱۶ چنین کاری کنیم، خیلی زود است. این اتفاق اما می‌تواند در ۲۰۱۷ رخ دهد. حضور تایرهای پهن در فرمول‌یک در آن سال منطقی‌تر است. چون قرارداد ما با فدراسیون جهانی در سال ۲۰۱۶ به پایان می‌رسد. امضای قرارداد جدید وابستگی زیادی به تولید تایرهای پهن خواهد داشت.


در حال حاضر تایرهای جلو ۲۴.۵ سانتی‌متر و تایرهای عقب ۳۲.۵ سانتی‌متر هستند. همبری در صحبت‌های خود اشاره کرد که منظور از تولید تایرهای پهن، تولید تایرهایی با پهنای بیش از ۴۰ سانتی‌متر است.


همبری اضافه کرد:به نظر من باید تایرها بیشتر از ۴۰۰ میلی‌متر پهنا داشته باشند. اگر اینطور باشد، اتومبیل‌ها نمای ظاهری تهاجمی‌تری خواهند داشت. اگر قرار باشد اتومبیل‌ها بیشتر از ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت داشته باشند، شکل اتومبیل‌ها با تایرهای پهن بهتر خواهد شد.



5709201
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است