اقتصادی 17:04 - 01 اسفند 1396
رئیس سازمان هواپیمایی با ارائه توضیحاتی در خصوص فرودگاه یاسوج و موضوع راداری این فرودگاه گفت متاسفم که رسانه ملی منعکس کننده یاس و ناامیدی شده است.

به گزارش ایلنا، نشست خبری با حضور رییس سازمان هواپیمایی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی درباره تشریح روند بررسی علت سانحه هواپیمای ای.تی.آر برگزار شد.

رحمت الله مه‌آبادی در نشست خبری امروز (سه‌شنبه اول اسفند) درباره بررسی و پیگیری علت سقوط هواپیمای آسمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا فرودگاه یاسوج مجهز به رادار نبوده و چه تعداد فرودگاه در کشورمان مجهز به رادار هستند، اظهار داشت: رادار ابزاری برای افزایش ظرفیت از فضای پروازی است و ما برای ارتقای کیفیت کنترل پرواز از رادار استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما از تجهیز کردن فرودگاه‌ها به رادار اجرای مراقبت پرواز و جلوگیری از برخورد هواپیماها است.

مدیرعامل شرکت‌ فروگاه‌ها و ناوبری کشور ادامه داد: از رادارها بهره‌برداری‌های مختلفی می‌کنیم که یکی از آنها بهره‌برداری در حوزه ایمنی است.

مه‌آبادی گفت: این اجرای دستور‌العمل‌ها است که ایمنی می‌آورد نه الزاما خود تجهیزات. برای مثال روز گذشته مرکز رادار فروگاه امارات برای دو مدتی قطع شد و مشکلاتی برای فوردگاه به وجود آ‌ورد. بنابراین قطعا آن چه که ایمنی را تضمین می‌کند دستورالعمل‌ها هستند.

این مقام مسئول با اشاره به انواع رادارها و مورد استفاده آنها در فرودگاه‌ها اظهار داشت: رادارها چند نوع هستند که یکی از آنها رادارهایی هستند که در ارتفاعات خاص نصب می‌شوند نوع دیگر رادارهای تقرب هستند که ترمینال‌های هوایی را پوشش می‌دهند برای مثال رادار تقرب فروگاه مهرآباد ۱۲ فرودگاه دیگر را پوشش می‌دهد.

وی افزود: نوع دیگر رادارها، رادارهای فرودگاهی است خوشبختانه توانستیم در شرایط پسابرجام راداردهای مورد نیاز در کشور را خریداری کنیم که این رادارها وارد و نصب شدند.

مه‌آبادی تاکید کرد:‌در حال حاضر فرودگاه امام خمینی ، فروگاه مهرآباد، فرودگاه شیراز و فروگاه مشهد مجهز به رادار تقرب هستند و به زودی در فرودگاه بندرعباس هم رادار تقرب نصب می‌شود.

وی افزود:‌اساسا فرودگاه یاسوج نیازی به رادار ندارد چرا که این رادارها برای کنترل تعداد پروازهای همزمان است و در بسیاری از فرودگاه‌های کم تردد کشورهای آمریکایی آسیایی و اروپایی هم به دلیل کمبود ترافیک رادار فرودگاهی نصب نشده است.

وی تاکید کرد: در یک فرودگاه یا باید رادار نصب شود یا اینکه از افزایش ترافیک مازاد جلوگیری شود.

مه‌آبادی ادامه داد: در حال حاضر ما در حال توسعه سامانه‌های راداری هستیم و در حوزه ناوبری پس از برجام توانستیم اقدامات قابل توجهی انجام شود.

وی تاکید کرد: پیش از برجام حوزه ناوبری هوایی در شرایط تحریم‌ با چالش‌های بسیار جدی مواجه بود اما در سه سال گذشته توانستیم بخشی از نیازهای خود در این حوزه را تامین کنیم.

مه‌آبادی در ابتدای این نشست نیز گفت: مدیران فرودگاه یاسوج بلافاصله پس از قطع ارتباط رادیویی با هواپیما موضوع را به برج مراقبت پرواز مطابق دستورالعمل اعلام می‌کنند و دو واحد تجسس فردی فعال می‌شوند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها ادامه داد: نیروها با استفاده از شنیدن مکالمات برج و خلبان شروع به نقطه یابی می‌کنند و در قالب دستورالعمل، اطلاع رسانی به شرکت آسمان انجام می شود.

وی درباره وضعیت فرودگاه یاسوج اظهارداشت: اتفاقات در سه سال گذشته کیفیت و ایمنی خدمات را افزایش داده است. فرودگاه یاسوج به واسطه موقعیت جغرافیایی که در آن قرار دارد، یکی از فرودگاه‌های خاص است. هم در حوزه آسمان و هم ناوبری اعتبارات سنگینی در دو سال گذشته درنظر گرفت شده و حدود ٣٠میلیارد تومان نیز برای توسعه این فروگاه انجام شده است.

مه‌آبادی ادامه داد: حدود۶٠٠متر باند فرودگاه افزایش دادیم و ١١مانع پروازی را رفع کردیم. حدود ١٠٠٨متر باند را آزاد کردیم و طول باند را از ٢۶٠٠متر به ٣٢٠٠متر افزایش دادیم. این فرودگاه فلایت چک شده است. سیستم لایتینگ را در این فرودگاه نصب کردیم و فرودگاه شب پرواز شده است و حداکثر کار را برای ارتقای ایمنی این فرودگاه انجام داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه توسعه فرودگاه یاسوج خواسته وزیر راه در سه سال گذشته بود، اظهار کرد: توسعه این فرودگاه بسیار سخت بود و متاسف هستیم که در این شرایط اقدامات توسعه‌ای را اعلام می‌کنیم. برخی از اسناد منتشر شده از فرودگاه یاسوج سراسر کذب است و تاسف می‌خوریم که رسانه ملی تنها منعکس کننده یاس و ناامیدی شده است.

مدیر عامل شرکت فروگاه‌های کشور درباره چرایی عدم تجهیز فرودگاه یاسوج به رادار گفت: اساسا فرودگاه یاسوج به دلیل کمبود ترافیک پروازی نیازی به رادار ندارد.


9685374
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی از بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعتی با همت دولت خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان امور جنگل‌ها گفت: طرح کاشت یک میلیارد نهال یکی از برنامه‌های کنترل و مهار گسترش بیابان در کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است که با واردات یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن بازار به تعادل رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران از احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی از عزم ایران و پاکستان برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری به منظور دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری دو کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: سکوهای انتشار آگهی ملک در شیپور و دیوار، اگر تا هفته آینده وب سرویس مشخص شده (احراز هویت مالک و کد پستی ملک) را انجام ندهند، بخش مسکن‌شان مسدود خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز چهارم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۴۴۶ واحد کاهش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار در فروردین ماه ۲۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» روز گذشته سرانجام ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس به گروه بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شد؛ فرآیندی که موافقان و مخالفان بسیاری را داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه وشهرسازی از صدور ۴۴ هزار و ۸۰۰ بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور خبر داد و گفت: تمامی این بسته‌ها به صورت چهره به چهره به متقاضیان واگذار شده است

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است