فرهنگی‌هنری 00:08 - 29 مهر 1400
گالری‌ها در روزهایی که تهران از وضعیت قرمز خارج شده است، با تعیین وقت قبلی امکان بازدید از نمایشگاه‌های هنری انفرادی و جمعی را برای دوستداران هنر فراهم کرده‌اند.

آخر هفته به کدام نمایشگاه‌های هنری برویم؟

 آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش ایسناست از نمایشگاه‌هایی که در روزهای پایانی هفته امکان بازدید از آن‌ها فراهم است.

یک انتظار قدیمی

«یک انتظار قدیمی» نمایشگاه انفرادی قاسم محمدی است که در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک۸ در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا دوم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۶۳۵۹۶

کوای تیسم

«کوای تیسم» نمایشگاه انفرادی نقاشی سلیم صالحی است که در گالری ایرانشهر به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان شهید عضدی، خیابان سپند در حال برگزاری است. این نمایشگاه همچنین تا تاریخ دهم آبان ادامه دارد و همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

در بیانیه این نمایشگاه چنین آمده است: «کوای تیسم عنوان مجموعه‌ای است که سلیم صالحی طی پروژه‌ای دو ساله در همکاری با گالری ایرانشهر تهیه کرده است. نگاهی ساده و انتزاعی به فرم و رنگ و خلق جهانی متفاوت از حیوانات ابزار محور دست بشر که در ذهن هنرمند شکل گرفته‌اند. در این مجموعه گیجی مرغ، غرور خروس، جست خرگوش، تیزی بز، فربهی گوسفند، حیرانی شتر مرغ، چموشی اسب و مکر روباه به ساده‌ترین شکل در نوعی از سکوت و بهت به تصویر کشیده شده است. دیدن دنیای متفاوت از فرم و احساس و خلوص رفتاری حیوانات و آنالیز آن‌ها به یکی از ویژگی‌های آثار هنرمند تبدیل شده است که نشان از درک عمیق او از فیگور و رفتار حیوانات دارد. به گفته سلیم، غایت هر هنرمند، خلق جهان نامحسوس ذهن خود، در قالب جهان محسوس است.»

شماره تلفن هماهنگی: ۸۶۰۳۶۹۴۴

 



درون

نمایشگاه انفرادی «درون» به نمایش آثار اوریا محمودی اختصاص دارد و در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی در حال برگزاری است. این نمایشگاه انفرادی که تا تاریخ چهارم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۰۴۷۶۹۸



وادی شناخت

«وادی شناخت» نام نمایشگاه انفرادی رنه صاحب است که در گالری پروژه‌های آران در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تاریخ هفتم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه پذیرای بازدیدکنندگان است.

در بیانیه این نمایشگاه انفرادی چنین آمده است: «در حرکت بین انتزاع و پیکرها و در کنار فرم‌های آزاد، نقاشی‌های متراکم و رنگارنگ رنه صاحب به ناخودآگاه او اشاره دارند. رهایی، در پی سفری در دره‌ای ناشناخته و بدوی. در وادی که ضمیر درونی او هویدا می‌شود. در طلب شناخت و آگاهی، که نهایتا به آن دست پیدا می‌کند. او به صورت شهودی و با استفاده از ضربه‌های قلموی پویا و پرجنب و جوش کار می‌کند. این نقاشی‌های ارگانیک و الهام گرفته از طبیعت شبیه مطالعات گیاه شناسی هستند، دنیایی به غایت سرسبز و زنده با زمینه‌های رنگی روان که حلقه‌های اشکال گل‌ها و فرم‌های بیومورفیک در آن‌ها، به ضرب قلم هنرمند برجسته شده‌اند. چشم اندازهایی که باستانی به نظر می‌رسند به این معنا که شبیه به آغاز جهان طبیعی هستند. هنرمند از زبان استعاره استفاده می‌کند و همزمان حوادث و نگرانی‌های روزانه خود را در کنار مفاهیمی برگرفته از ضرب المثل‌های طنز آمیز زبان غنی ما، در نقاشی‌ها جا می‌دهد.»

شماره تلفن هماهنگی: ۶۶۷۰۷۹۷۵

تاریکی معلق روز

«تاریکی معلق روز» نام نمایشگاه انفرادی سوگل امیاری است که در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ چهارم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای پنجشنبه و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۶۷۰۷۲۶



راویانگی

«راویانگی» نام نمایشگاه گروهی‌ای است که در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، روبروی موزه عکاسخانه شهر در حال برگزاری است. این نمایشگاه که به نمایش آثار هنرمندانی مثل مرضیه باقری، دنیا رستمی، شکوفه کریمی و نیلوفر محمدی اختصاص دارد، تا تاریخ چهاردهم آبان ماه برپاست و همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۱۵۵۳۹

چریکه خاموش

نمایشگاه انفرادی «چریکه خاموش» که به نمایش آثار پیمان رحیمی‌زاده اختصاص دارد، در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸شرقی، در حال برگزاری است. این نمایشگاه همچنین تا تاریخ چهارم آبان ماه ادامه دارد و همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۰۶۷۴۴۲





اینجا تهران است

«اینجا تهران است» نام نمایشگاه گروهی‌ای است که در گالری جاوید به نشانی میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی، کوچه یزدان در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ سی‌ام مهر ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای یکشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۹۳۴۱۳۴



زنده باد کارخانه

«زنده باد کارخانه» نام نمایشگاه انفرادی عکس، فیلم و ویدیوئی است که در ساختمان کندوان به نشانی خیابان حافظ، خیابان غزالی در حال برگزاری است. این نمایشگاه که به نمایش آثار آیدین باقری اختصاص دارد، تا تاریخ سی‌ام مهر ماه ادامه دارد و همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

شماره تلفن هماهنگی: ۶۶۷۲۱۸۶۴

 





غنائم طبیعی

«غنئم طبیعی» نام نمایشگاه انفرادی عکس و طراحی است که در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین، در حال برگزاری است. این نمایشگاه که به نمایش آثار محمد حسن‌زاده اختصاص دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۲۴۸۲۸



فرم نامشخص

نمایشگاه انفرادی نقاشی «فرم نامشخص» که به نمایش آثار الهام یزدانیان اختصاص دارد، در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ سوم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۲۴۸۲۸

جنگل جاری

«جنگل جاری» نمایشگاه انفرادی نقاشی سارا احمدی است که در گالری دلگشا به نشانی خیابان مفتح جنوبی، خیابان سمیه، نبش رامسر در حال برگزاری است. این نمایشگاه همچنین تا تاریخ شانزدهم آبان ماه ادامه دارد و همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۶۵۳۰۱



نمایشگاه گروهی پاییزه

«نمایشگاه گروهی پاییزه» در گالری ماه به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان در حال برگزاری است. این نمایشگاه گروهی تا تاریخ بیست و ششم آذر ماه ادامه دارد و همه روزه به جز روزهای یکشنبه از ساعت ۱۴ الی ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان است.

شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۰۴۵۸۷۹

 



پروژه‌های میراث صنعتی

«پروژه‌های میراث صنعتی» نام نمایشگاه گروهی‌ای است که در کارخانه نوآوری و شتابدهی دیهیم در حال برگزاری است. این نمایشگاه گروهی که تا تاریخ بیست و هشتم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای جمعه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

بیگم

نمایشگاه انفرادی نقاشی «بیگم» که به نمایش آثار تبسم تهم اختصاص دارد، در گالری شیرین به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ دوازدهم آبان ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۴۳۹۶۹

 



راه از چپ باریک می‌شود

«راه از چپ باریک می‌شود» نیز یکی دیگر از نمایشگاه‌های انفرادی‌ای است که در آخر این هفته میزبان بازدیدکنندگان است. این نمایشگاه در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز در حال برگزاری است و تا تاریخ سوم آبان ماه نیز ادامه داد. همچنین بازدید از این نمایشگاه انفرادی همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۵ الی ۲۰ امکان پذیر است.

شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۷۱۱۵۵۳



انتهای پیام


11281794
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اسماعیلی با بیان اینکه از طرح‌های کاربردی در حوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود، از راه‌اندازی ستاد تدوین احکام برنامه هفتم در وزارت فرهنگ خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر میراث فرهنگی، مرمت را امری مقدس و کار پروردگار عالم دانست و گفت: میراث ملموس و میراث‌ناملموس از هم جدا نیستند و روی هم تاثیر متقابل دارند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد رسولی شاعر آئینی درباره عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شعری سرود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه آغاز خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاد داد: در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی بین کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، ویزای زیارتی یا گردشگری برای شهروندان این کشورها، برقرار شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس شنیده‌ها اکران فیلم سینمایی مست عشق که قرار بود فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه همزمان در ایران و ترکیه آغاز شود، به تعویق افتاد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پس از برگزاری جلسه کمیته انتخاب، نامزد‌های نهایی عنوان «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب» معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با اعلام اتابک نادری، دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، جدول اجرای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسول صدرعاملی، ۷ سال پس از آخرین فیلمی که جلوی دوربین برده، «زیبا صدایم کن» را کارگردانی می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است