استانی 00:32 - 05 اسفند 1398

۴۰۰ معلم سیستان و بلوچستان آموزش‌های فرهنگ ترافیک را فرا می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: ۴۰۰ معلم پرورشی مدارس حاشیه راه‌های استان به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش‌آموزان در مدارس و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، آموزش‌های ترافیکی را فرا می‌گیرند.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک این اداره‌کل با آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مقرر شد برای نخستین بار آموزش‌های لازم ترافیکی به معلمان پرورشی مدارس در قالب یک دوره ۱۶ ساعته در چهار شهرستان زاهدان، زابل، سراوان و ایرانشهر ارائه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده تا پایان سال تحصیلی جاری در قالب این طرح ابتکاری حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستان مفاهیم ترافیکی را از طریق معلمان پرورشی تعلیم دیده، فرا می‌گیرند.

وی تصریح کرد: معلمانی که در این طرح ابتکاری مفاهیم ترافیکی را فرا می‌گیرند به عنوان سفیران ایمنی در سنوات آینده نیز با آموزش تعداد بیشتری از آینده سازان کشور این اداره‌کل را در راستای تحقق اهداف آموزشی و فرهنگی، یاری خواهند رساند.

کرد با بیان اینکه طرح ایمن سازی مدارس همه ساله توسط این اداره‌کل در ۲ بخش نرم افزاری و فیزیکی اجرا می‌شود، افزود: ایمن سازی نرم افزاری مدارس که به صورت آموزش مفاهیم ترافیکی، اهدای تجهیزات حاوی پیام‌های ایمنی نظیر نوشت افزار، بازی و کتاب‌های کمک آموزشی انجام می‌شود از این پس با کمک معلمان پرورشی تعلیم دیده؛ در مدارس حاشیه راه‌های استان اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: علاوه‌بر فرهنگ سازی و آموزش، به منظور ایمن سازی تردد دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان، پروژه‌های ایمن سازی فیزیکی نیز با نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، علائم افقی و عمودی شامل چراغ خطر و خط کشی عابر پیاده همه ساله توسط این اداره‌کل انجام می‌شود که این پروژه در سالجاری نیز با تحت پوشش گرفتن ۳۵ باب مدرسه و با هزینه اعتباری معادل هشت میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال درحال اجراست.


10410114
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است