سیاسی 02:31 - 14 اسفند 1393
خبرتوخبر؛
تو بسته خبرتوخبر این هفته؛ از شایعه تقلب در یکی از احزاب اصلاح‌طلب یک کلاغ چهل کلاغ درست کردیم و دست‌هایمان را در مقابل مأموریت غیرممکن اتحاد جناحین بالا بردیم!

خبرتوخبر؛به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در چهاردهمین روز از آخرین ماه سال به سراغ بیستمین بسته از بسته‌های خبری "خبرتوخبر" میریم.


حال و هوای امروز خبرتوخبر یه کوچولو ابریه! چون به سراغ یک دعوای جانانه رفتیم که در اون یک طرف دعوا، اون طرف دعوا رو به صورت کاملا روی پوستی و با عباراتی همچون پخمه! مورد تفقد قرار داده است.


امروز سوژه‌هامون پروپیمونه...از نگاه مردد باهنر نسبت به رهروانی‌ها تا بیرون کشیده شدن 377 رأی از صندوق‌های رأی انتخابات شورای مرکزی یکی از احزاب اصلاح‌طلب در حضور تنها 100 نفر رأی‌دهنده!


دوقطبی!


"محمدرضا باهنر" دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در گفتگو با "خبرآنلاین"، ابروهای خود را بالا انداخت و با چشمانی ریز‌کرده نسبت به تأسیس "حزب رهروان ولایت" واکنش دوگانه‌ای را نشان داد و در عین استقبال از تشکیل چنین احزابی گفت: "احتمالا این حزب باز آن حزب فراگیری که ما در ذهن‌مان است نخواهد بود." 


این اظهارات باهنر در حالی مطرح شد که "کاظم جلالی" -لیدر رهروانی‌ها- در گفتگو با روزنامه اصلاح‌طلب "اعتماد" پاسخ دوبه‌شک بودن باهنر -مرد لابی‌های اصولگرایان- را داد و ضمن انتقاد از انحصارگرایی عده‌ای در جریان اصولگرایی گفت: "جریان رهپویان و ایثارگران، دو جریان در داخل اصولگرایی است که به هر حال هم‌فکر هستند و معمولا در جلسات همگرایی اصولگرایی این دو جریان دارای کرسی هستند ولی هنگامی که به ما می‌رسد که بخش بزرگی از جریان اصولگرایی در داخل کشور هستیم گفته می‌شود که هویت شما چیست و اساسا برای چه می‌خواهید کرسی داشته باشید و همین الان هم برخی برافروخته شدند که چرا شما باید تشکل داشته باشید."


گزیده اظهارات باهنر: 


* جبهه پایداری اصل نیست، کمااینکه جبهه رهروان امام(ره) و رهبری هم اصل نیست. تأکیداتی که من دارم این است که ما در این دوره انتخابات، یک تفاوتی با انتخابات‌های دوره‌های قبل داریم. در دوره‌های قبل اصلاح‌طلبان کمرنگ‌تر حاضر می‌شدند. شاید هم طبیعی این بود که در میان اصولگرایان، دو یا سه گروه بحث و رقابت می‌کردند.


* ما در زمانی که اصلاح‌طلبان حضور کمرنگ‌تری داشتند، اصولگرایان، دو سه گروه بودند و با هم رقابت می‌کردند. الان ما احساس می‌کنیم که این دوره اصلاح‌طلبان پررنگ‌تر می‌آیند.


* اینکه ما برویم مستحیل بشویم در پایداری، یا اینکه پایداری بیاید و در ما ادغام بشود وما هر دو برویم در یک گروه سومی ادغام بشویم، این بحث‌ها نیست.


* این تصور که جبهه پایداری محکم سرجای خود ایستاده است و ما باید برویم خدمت ایشان، این گونه نیست. عکس این را هم توقع نداریم که ما محکم سرجای خود بایستیم و آن‌ها بیایند خدمت ما.


* یک‌بار به "آیت‌الله جنتی" درباره رقیب اصلاح‌طلب خودم نامه نوشتم که اگر تأیید شود من هرکاری خواهم کرد که رأی نیاورد اما او برای نمایندگی فرد صالحی است، تأییدش کنید.


* اگر آقای "کاظم جلالی" می‌خواهند حزب رهروان ولایت را راه بیندازند، راه بیندازند ما مخالفت نمی‌کنیم و تشویق‌شان هم می‌کنیم.ما احتمالا این حزب باز آن حزب فراگیری که ما در ذهن‌مان است نخواهد بود. ما مثلا پنج حزب اصولگرا داریم و این هم می‌شود ششمین حزب.


شایعه تقلب در


از همه این‌ بحث‌ها و جدل‌ها که بگذریم، آن چیزی که باید بیش از همه نماد و نمود بیشتری داشته باشد، وحدت میان نیروهای اصولگرا که بسیاری برای زمین زدن آن کمر همت گمارده‌اند، است. نشود که خروجی جلسات همگرایی اصولگرایان که البته تشکیل آن از  اهم امور است، صرفا گرفتن چند عکس یادگاری و خنده‌های از سر ناچاری باشد و همین لبخندهای ژکوند آقایان، پوزخند تلخ رسانه‌های زنجیره‌ای فرصت‌طلب را در پی داشته باشد. از ما گفتن بود!


فحاشی سیاسی


حضور حجت‌ا‌لاسلام والمسلمین "مرتضی آقاتهرانی" دبیرکل جبهه پایداری در برنامه شناسنامه -روز جمعه 8 اسفند- انتقاد وی از 11 روز خانه‌نشینی رئیس‌ دولت‌های نهم و دهم را در پی داشت؛ آقاتهرانی این خانه‌نشینی را به مثابه ایستادن احمدی‌نژاد در مقابل فرمایشات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد. همین اظهارت شیخ پایداری بهارستان‌نشین کافی بود تا شمشیر سایت دولت بهار- از رسانه‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد- بر روی وی و هم‌کیشانش از رو بسته شود.
 
دولت بهار در واکنش به اظهارات استاد اخلاق دولت‌های نهم و دهم، وی و هم‌مسلکانش در پایداری را با الفاظی همچون پخمه‌های سیاسی!، اخباری مسلک و احزاب شکست‌خورده خطاب قرار داد. استفاده از چنین عبارات دم دستی و سطح پایین توسط مدعیان سیاست‌ورزی، این سؤال را به اذهان متبادر می‌نماید که آیا سیاست این روزهای کشور آینه تمام‌نمایی از دیانت است؟ قطعا جواب به این سؤال وقت زیادی را نخواهد گرفت.  


شایعه تقلب در


بنازم به این تقلب!


1 اسفندماه بود که هفتمین کنگره سراسری حزب اراده ملت ایران یا همان حاما و به تبع آن انتخابات شورای مرکزی حزب برگزار شد. 8 روز بعد از برگزاری همایش، "اسماعیل مختاری" سخنگوی سابق و "کمال مرادی" رئیس کمیته مالی و پشتیبانی حاما در گفتگوهایی جداگانه با "خبرگزاری فارس" از بروز تقلبی چشم‌گیر در جریان انتخابات شورای مرکزی حزب سخن به میان آوردند؛ به گونه‌ای که نبابر اظهارات مرادی "در جریان انتخابات شورای مرکزی تنها 100 نفر حق رأی داشتند اما از صندوق‌های رأی‌گیری 377 رأی خارج شده است!"


همچنین فارس در گفتگوی دیگری با "محمدامین رضازاده" مدیرکل سیاسی وزارت کشور، نظر و پیگیری وی در این زمینه را جویا شد. رضازاده در این گفتگو ضمن رد کردن ارائه گزارش از سوی نماینده وزارت کشور مبنی بر بروز تخلف در انتخابات شورای مرکزی حاما گفت: برای پیگیری بهتر نیازمند این هستیم که نامه ارسالی به بنده از سوی جمعی از اعضای معترض این حزب به روند انتخابات اخیر حزب اراده ملت کامل‌تر شود. بنابراین پس از کامل شدن نامه بررسی‌ها به صورت بهتر صورت خواهد گرفت.


اما "باشگاه خبرنگاران" نخ این ماجرا را رها نکرد و به سراغ "احمد حکیمی‌پور"، دبیرکل "حاما" و نقطه سیبل انتقادات اخیر برخی مدعیان تقلب در انتخابات شورای مرکزی حزب رفت. حکیمی‌پور در این گفتگو با رد ادعای تقلب در حاما گفت: انتخابات شورای مرکزی در حضور نماینده وزارت کشور برگزار شد و مورد تأیید وی بود. وی افزود: ما همیشه جزء احزاب منظم و بی حاشیه بوده‌ایم ولی برخی افراد که تصور می‌کردند در انتخابات رأی بالایی دارند این بار رأی کافی نیاوردند و به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.  


شایعه تقلب در
 
مأموریت غیرممکن


"پرویز سروری" قائم‌مقام جمعیت رهپویان و عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با "خبرگزاری مهر" از تخس و چموش بودن اصلاح‌طلبان برای اختلاف‌افکنی در قائله اصولگرایان گفت و گفت تا به مأموریت غیرممکن اتحاد میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان رسید.


گزیده اظهارات سروری:


* اختلافات بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را بر سر مبانی است؛ مبانی چیزی نیست که در سطح مشی ترجمه و تعریف شود، تا زمانی که این مبانی در میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به اشتراک نرسد نمی‌توانیم فرضی را بر نزدیک بودن این دو جریان اصولگرایان قلمداد کنیم.


* هدف اصلاح‌طلبان در طرح پیشنهاد ائتلاف با اصولگرایان معتدل، ایجاد اختلاف در میان اردوگاه اصولگرایی، تولید فضای ناامیدی و دمیدن در چالش‌های درون گروهی اصولگرایان است.


* اصلاح‌طلبان حیات خود را در بلوا، آشوب و چالش می‌دانند و به همین دلیل در استراتژی آن‌ها جایی برای اعتدال و رفتارهای منطبق بر عقلانیت وجود ندارد که بخواهند مدافع آن باشند.


* گروه‌های اصولگرا در مبانی با یکدیگر اشتراک نظر دارند اما ممکن است در روش‌ها و تاکتیک‌ها با هم اختلاف داشته باشند؛  به نظر من امکان ایجاد انسجام و ائتلاف میان اصولگرایان بسیار بالا است.


شایعه تقلب در


اندرخم تیزهوشی هاشمی


در آخرین بخش از خبرتوخبر این هفته به سراغ "ناصر ایمانی" فعال رسانه‌ای اصولگرا رفتیم. وی در گفتگویی با "هفته‌نامه مثلث" از دست کم گرفتن مقبولیت "آیت‌الله هاشمی" نزد برخی اعضای مجلس خبرگان صحبت کرد. وی همچنین از خوب بودن موضع‌گیری هاشمی در قبال پرونده صبیه‌اش گفت و افزود که در صورت تکرار شدن چنین موضعی در قبال پرونده آقای "م.ه"، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام احیا خواهد شد.


گزیده اظهارات ایمانی:


* در صورتی که ببیند افرادی که از نظر او صلاحیت کافی برای ریاست خبرگان ندارند، کاندیدا شدند و احتمال رای‌آوری‌شان وجود دارد، آقای هاشمی کاندیدا خواهد شد.


* معتقدم بعضی آقایان هنوز هم مقبولیتی که آقای "هاشمی" در مجلس خبرگان دارد را دست‌کم می‌گیرند، تصور می‌کنند آقای هاشمی آرایش در خبرگان کمتر از آن مقداری است که فکر می‌کند، در حالی که به اعتقاد من خیلی پایگاه آقای هاشمی در میان خبرگان ضعیف نیست، اگرچه ممکن است در مقابل بعضی از چهره‌های دیگر که کاندیدا شوند آقای هاشمی نتواند با آنها رقابت کند و آرایش مقداری کمتر از آن‌ها باشد و به ریاست نرسد ولی در مقابل برخی دیگر به نظر من آقای هاشمی مقبولیت خود را میان خبرگان دارد.


* در مجموع فکر می‌کنم آرای هاشمی‌شاهرودی نسبت به کسی مثل آقای "مصباح" در بین خبرگان بیشتر باشد ولی این را مسلم بدانید که بالاخص آقای هاشمی با تیز‌هوشی که دارد قبل از اینکه بخواهد کاندیدا شود آرا را سبک سنگین می‌کند و معمولا هم آقای هاشمی به علت اینکه یک رجل سیاسی است تلاش می‌کند در میدانی که احتمال دارد پیروز نشود ورود پیدا نکند، الا اینکه به دلایلی بخواهد یک منافع دیگری کسب کند والا به‌طور معمول او حسابگری می‌کند و تیزهوشی سیاسی‌اش هم بالا ست.


* آقای هاشمی هیچ گاه نخواسته تفکیکی بین پرونده پسرش و شخص خودش داشته باشد بنابراین هر آثاری که در آن پرونده رخ دهد قاعدتا بخشی از آن به آقای هاشمی منتقل می‌شود.


* آقای هاشمی در جریان پرونده دخترش خوب حرکت کرد. اگر درباره پرونده پسرش هم به همان خوبی حرکت کند به نظر من چهره آقای هاشمی مقدار زیادی احیا خواهد شد. چون در پرونده خانم فائزه، آقای هاشمی مقاومت یا اعتراضی به رای دادگاه نکرد. دختر او هم شش ماه به زندان رفت و آقای هاشمی هم هیچ گونه اظهارنظری دال بر اعتراض یا ناراحتی در علن نداشت و آن کار در آن مقطع برای آقای هاشمی خوب تمام شد.


شایعه تقلب در


انتهای پیام/

5977812
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است