استانی 06:13 - 09 خرداد 1394
مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: خرد شدن اراضی کشاورزی یکی از دغدغه‌های پابرجای این بخش از گذشته تا به امروز بوده است.

زمین‌های کشاورزی زنجان تکه پاره شده است

حجت‌الله قصابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: با وجود تنظیم و تصویب قوانین برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، اما این مهم تا به امروز به نتیجه مطلوب نرسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر ارث مهم‌ترین عامل خرد شدن اراضی کشاورزی در مناطق مختلف کشور از جمله استان زنجان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه در بسیاری از کشورها با وضع قوانین شفاف برای جلوگیری از تغییر کاربری و اجرای سخت‌گیرانه این قوانین، از زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها، مراتع، اراضی باتلاقی و سایر منابع طبیعی محافظت و مراقبت شده و همچنین با اتخاذ شیوه‌های تشویقی و بازدارنده مالکان را به استفاده از این قوانین تشویق می‌کنند.

قصابی با یادآوری اینکه ایجاد قطعات مناسب فنی اقتصادی و نیز تدوین و تصویب قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی را می‌توان از جمله اقدامات مؤثر در این زمینه دانست، تصریح کرد: در قانون آمده است که دولت و سایر دستگاه‌های ذیربط موظف‌اند به منظور تشویق مالکان اراضی کشاورزی به تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی، نسبت به اعطای امتیازات و تسهیلات ویژه از قبیل مالی، اعتباری، حقوقی، بازرگانی، فنی و پرداخت یارانه‌های حمایتی مورد نیاز اقدام کنند.

این مسوول با تأکید بر اینکه تداوم این رویه می‌تواند منجر به نابودی بسیاری از زمین‌های کشاورزی می‌شود، اظهار کرد: با تجمیع زمین‌های خرد و کوچک، فضا برای فعالیت کشاورز بیش از گذشته باز می‌شود، چرا که در بسیاری از مناطق برای کشت بسیاری از محصولات نیاز به زمین‌هایی با وسعت زیاد است.

انتهای پیام


6467124
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است