استانی 17:30 - 27 شهریور 1393
قم -ایرنا- آیت الله ˈحسین نوری همدانیˈ از مراجع تقلید گفت: امروز دشمنان اسلام، اسلام طالبانی، تکفیری، داعشی و در یک کلام اسلام آمریکایی را به وجود آورده اند تا اسلام ناب و حقیقی را به حاشیه برانند و از بین ببرند.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی روز پنجشنبه در دیدار جمعی از خواهران طلبه استان همدان، درقم افزود: با بیداری ملتها، روشنگری علمای اسلام و حفظ وحدت و یکپارچگی این توطئه دشمنان نیز خنثی خواهد شد.



آیت الله نوری همدانی در ادامه به تبیین جایگاه زن در اسلام و تشریح توطئه دشمنان اسلام و انقلاب در بدبین کردن زنان به اسلام پرداخت و نقش طلاب علوم دینی در عصر حاضر را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست.



وی خطاب به بانوان طلبه، گفت: بانوانی که مشغول به تحصیل علوم دینی هستید، وظیفه سنگینی به دوش شماست، چرا که دشمنان تلاش دارند زن که محور اساسی تربیت فرزند و خانواده به شمار می رود را به فساد بکشاند.



وی تاکید کرد: شما باید با تبلیغ معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی به مقابله با آنان برخیزید.



این مرجع تقلید با بیان دیدگاه اسلام به زن، تصریح کرد: در دین مبین اسلام، زن نیز مانند مرد یک انسان است و در مقامات انسانی و معنوی هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد، بلکه آنچه دراسلام ملاک امتیاز و برتری است، تقوا، جهاد و فضیلت است که در این موارد هیچ تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد.







*اهمیت اخلاص در تحصیل علوم دینی







وی همه طلاب را به داشتن اخلاص در تحصیل توصیه کرد و افزود: بدون اخلاص کار به جایی نمی رسد، پس سعی کنید که تنها برای رضایت الهی و ترویج معارف دین در جامعه درس بخوانید تا خدای متعال نیز لطف خود را شامل حال شما کند.



وی شناخت زمان را بسیار بااهمیت دانست وگفت: شناخت زمان، یکی از موضوعات مهمی که در فرهنگ اهل بیت(ع) بسیار سفارش شده است؛ به این معنا که انسان، باید مردم، حوادث و رخدادهای زمان را بشناسد تا فریب نخورد و مطابق با آن برنامه ریزی لازم را داشته باشد.



آیت الله نوری همدانی ، وقوع انقلاب اسلامی را یک پدیده بزرگ و مهم که تغییر دهنده همه معادلات بین المللی بود، توصیف کرد و ابراز داشت: در روزگاری که دشمنان، تلاش داشتند اسلام را منزوی کرده و دستورات آن را مربوط به یک هزار و 400 سال قبل قلمداد کنند و مردم و جامعه را به اسلام بدبین نمایند، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و امام خمینی(ره) اسلام ناب را احیا کرد.ک/1



/7404/550/111

انتهای پیام /*


4748972
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است