استانی 17:08 - 12 اردیبهشت 1395
مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد:
‌مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، مواجهه آموزش و پرورش با مشکلات مالی را یک واقعیت غیرقابل انکار دانست و بر لزوم همراهی و مشارکت مردم برای فائق آمدن بر این مشکلات تاکید کرد.

واقعیت مشکلات مالی آموزش و پرورش قابل انکار نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، حمیدرضا آذری، یکشنبه 12 اردیبهشت در ‌کنفرانس خبری ضمن تبریک روز معلم، گفت: آموزش و پرورش اساسی‌ترین رکن از ارکان جامعه محسوب می‌شود و با بذل توجه به آن می‌توان مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه را به شکل ریشه‌ای حل کرد.

آذری با تصریح اینکه امروز حتی پرداخت سرانه مدارس، با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، گفت: علی‌رغم اینکه شخصا اعتقاد راسخی بر رایگان بودن آموزش و پرورش و بهداشت و درمان دارم، اما امروز شرایط اقتصادی دشواری پیش‌روی ما قرار دارد و ما نمی‌توانیم واقعیت‌ها را نادیده گرفته و بدون در نظر گرفتن آن پیش‌ برویم.

وی با بیان اینکه مشکلات آموزش و پرورش تنها با کمک مردم، در قالب مشارکت‌های مردمی قابل تحمل است، گفت: به هیچ عنوان اعتقادی به دریافت شهریه اجباری در مدارس دولتی نداشته و نداریم، آنچه هنگام ثبت‌نام دریافت می‌شود، مشارکت‌های مردمی بوده و اجباری نبوده و نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: من هم می‌توانم حرف‌های فلسفی و قشنگ در توصیف وظایف معلم و این سازمان بیان کنم، اما واقعیت این است که ما امروز با مشکلات عدیده مالی مواجه هستیم و می‌طلبد خانواده‌ها برای فائق آمدن به مشکلات ما را همراهی و مساعدت کنند.

وی با تصریح بر اینکه "ما می‌توانیم با حرف‌های قشنگ و فلسفی آموزش و پرورش را توصیف کنیم"، گفت: اما واقعیت این است که امروز ما با مشکل مالی رو به رو هستیم که می‌طلبد با همکاری خانواده‌ها از کمک‌های جمع آوری شده، به سایر شهرستان‌ها نیز کمک کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: معوقه کارمندان اداره کل آموزش و پرورش در 5 ماه گذشته پرداخت نشده و امروز در مقایسه با مدت مشابه 10 سال گذشته حسرت می‌خوریم.

آذری با بیان اینکه شهریه ثبت نام در مدارس دولتی طبق قانون رایگان و تنها خانواده‌ها می‌توانند در قالب مشارکت‌های مردمی به مدارس کمک کنند، گفت: شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال 95 نیز تنها 15 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: امسال برای همه مدارس بازرس نامحسوس تعیین شده است تا در صورت بروز تخلف مراتب را گزارش کنند.

آذری تصریح کرد: همانگونه که در عمل اثبات کرده‌ام، اگر تخلفی در زمینه دریافت شهریه اجباری از مسئولان و مدیران مدارس گزارش و اثبات شود، بی‌درنگ ابلاغ فرد متخلف را لغو خواهم کرد.

وی گفت: 20 سال قبل ایران به لحاظ منابع انسانی با کشور ترکیه رقابت می‌کرد، اما امروز این کشور از ما پیشی گرفته است.

آذری با تصریح بر اینکه فارس با دارا بودن معلمین توانمند همیشه جزو استان‌های برتر در نظام آموزشی معرفی شده است، گفت: در شرایط فعلی که دولت با مشکلات اقتصادی روبه رو است، طبیعی که با مشکل در پرداخت حتی سرانه دانش آموزان مواجه نباشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به ترغیب خانواده‌ها جهت کمک دواطلبانه در مشارکت‌های مردمی به مدارس، عنوان کرد: ما حتی سال گذشته در پرداخت پول برق و آب مدارس هم با مشکل مواجه شدیم.

آذری ادامه داد: اگر مردم اعتماد کنند که کمک‌های آنان خرج هزینه‌های آموزش و رفاه بهتر برای دانش‌آموزان خواهد شد، قطعا این مهم را دغدغه خود قرار خواهند داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس همچنین گفت: برخلاف سال‌های گذشته، شیوه انتخاب معلمان نمونه در سال 95 به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها واگذار شده است.

وی افزود: در این راستا پرونده 220 معلم نمونه به دبیرخانه اداره کل ارسال و پس از بررسی و تطبیق آنها براساس شاخص‌هایی چون‌ مهارت‌های شغلی و کسب مقام‌های علمی، 50 معلم انتخاب شدند که 13 اردیبهشت در آیینی با حضور مقامات استان از آنها تجلیل خواهد شد.

آذری در بخشی از این نشست خبری با تاکید بر اینکه امسال هم آموزش و پرورش استخدامی نخواهد داشت، گفت: تنها استخدام آموزش و پرورش، اشتغال به کار اولین گروه فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان استان در رشته‌های مختلف خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه امسال احتمالا حدود 2 هزار و 500 نفر از فرهنگیان بازنشسته می‌شوند، اضافه کرد: در حال حاضر حدود 65 هزار معلم و 60 هزار بازنشسته در استان فارس وجود دارد و همچنین بیش از یکهزار و 700 معلم حق التدریس مشغول به تدریس هستند.

آذری در خصوص اجرایی شدن شعار سال نیز گفت: آموزش و پرورش بر خلاف سایر دستگاه‌ها این موضوع را در بخش آگاهی و فرهنگ سازی دنبال می‌کند؛ زیرا امکان اجرای اقدامات پایه‌ای در این دستگاه وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با تصریح اینکه امسال هیچ مدرسه‌ای در این استان به‌واسطه کمبود یا نبود دانش‌آموز تعطیل نمی‌شود، گفت: در سطح فارس مدرسه کپری نداریم اما تعداد قابل توجهی از مدارس به لحاظ ساختمانی فاقد استانداردهای لازم است.

آذری با بیان اینکه آمار دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل در استان فارس ندارد،‌ گفت: یکی از دغدغه‌های مهم ما، جلوگیری از بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل است. هر دانش‌آموزی که از تحصیل باز ماند، قطعا باید منتظر آسیب‌هایی در آینده بود.

وی همچنین در خصوص تحصیل دانش‌آموزان اتباع بیگانه نیز گفت: اعتقاد دارم که هیچ دختر و پسری در ایران نباید از تحصیل باز بماند. برای من تحصیل یک پسر یا دختر افغانی که در ایران زندگی می‌کند، بسیار مهم است، زیرا اگر امکان تحصیل برای او فراهم باشد، مطمئن باشید از بسیاری مشکلات جلوگیری کرده‌ایم.

آذری ادامه داد: از طرفی ما مسلمان هستیم و نگاهمان به مسائل انسانی، نگاهی کاملا بشردوستانه است، لذا تا حد امکان زمینه و امکان تحصیل کودکان اتباع بیگانه را فراهم کرده‌ایم.

انتهای پیام


7860344
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است