استانی 16:02 - 01 اسفند 1396
استاد حوزه در گفت‌وگو با مهر:
قم- رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با بیان اینکه کوثر خیر کثیر است و همه آن در وجود حضرت فاطمه(س) متجلی است، گفت: حضرت زهرا(س) علت بقای دین و معارف اسلامی بودند.

حضرت فاطمه(س) علت بقای دین و معارف اسلامی بودند

حجت الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سوره کوثر اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها یکی از مصادیق سوه کوثر می‌باشند. کوثر در قرآن کریم به معنای خیر کثیر بر محور حقیقت است. کثرتی که برای دستیابی به حقیقت باشد.

وی بیان کرد: در برابر کوثر، تکاثر قرار دارد. تکاثر کثرتی است که بر اساس نقض حق است. کثرت‌هایی که بر محور حق و حقیقت شکل می‌گیرد و بر اساس توحید و برای رسیدن به خدا می‌باشد و در دل خود توحید دارند برخلاف کثرت‌هایی هستند که در حوزه تکاثر شکل می‌گیرند و به توحید نمی‌رسند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) کوثر گفته شده‌اند از این جهت که اسلام کوثر و در کوثر خیر کثیر است. خوبی‌های اسلام بر محور حقیقت است و حضرت زهرا(س) نیز از این حیث کوثر اتلاق شده‌اند.

وی افزود: خوبی‌هایی که در حضرت فاطمه زهرا(س) است بر محور حقیقت و منشأ همه آن توحید است و از توحید سرچشمه می‌گیرد. وقتی ارتباط دینی با کوثر برقرار شود به توحید دستیابی می‌شود.

حجت الاسلام یوسفی مقدم اظهار کرد: خداوند می‌گوید هر چیزی که در برابر کوثر قرار دارد ابتر است پس انسان و جامعه‌ای که در برابر کوثر، خیر کثیر باشند ابتر هستند.

وی با بیان این که ابتر، عقبه نخواهد داشت و فانی است، افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های ابتر برخورداری از تکاثر، کثرت‌های دنیایی است اما با حقیقت فاصله دارند.

این قرآن پژوه تصریح کرد: این ویژگی برای کوثر که قرآن کریم آن را بیان می‌کند در حضرت فاطمه زهرا(س)  متجلی است. علاوه بر این جسمی و معنوی، حضرت فاطمه سبب دوام نسل پیامبر گرامی اسلام شدند.

وی عنوان کرد: پبامبر اسلام(ص) علت محدثه دین و معارف دینی هستند و حضرت زهرا(س) با حیث کوثر علت بقا دین و معارف اسلامی بودند.


9685420
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است