بین‌الملل 15:35 - 31 تیر 1393
مبادلات گسترده اقتصادی روسیه با بسیاری از کشورهای اروپایی، آن‌ها را در اعمال تحریم‌های جدید علیه این کشور مردد کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه تلگراف، امروز نشستی با حضور وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار خواهد شد که طی آن، موضوع اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این در حالی است که مبادلات گسترده این کشورهای با روسیه، آن‌ها را در اعمال این تحریم‌ها مردد کرده است.



دیوید کامرون یکی از سرسخت‌ترین حامیان دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه است، چرا که انگلیس نسبت به دیگر کشورهای اروپایی چون آلمان، فرانسه، و ایتالیا، مراودات اقتصادی کم‌تری با این کشور دارد. با این وجود، انگلیس هر ساله بیش از 1.6 میلیارد پوند از صادارات خودرو به روسیه درآمد کسب می‌کند. علاوه بر این، در چند ماه گذشته، انگلیس بیش از 90 میلیون پوند به روسیه تجهیزات نظامی صادر کرده است. اما بیش‌ترین آسیب از جانب شرکت‌های روس وارد خواهد شد که حجم زیادی از سهام انگلیس را در اختیار داشته و حضوری فعال در بازار بورس این کشور داشته‌اند. گفته می‌شود تحریم روسیه آسیب بسیاری زیادی نیز به منابع انرژی انگلیس وارد خواهد کرد.




آلمان نیز کشوری است که یک سوم نفت و گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می‌کند و بیش از یک‌سوم صادرات اروپا به این کشور را نیز داراست. گفته می‌شود بیش‌ترین سرمایه‌گذاری‌های روسیه در آلمان اجرا می‌شوند و تنها در سال گذشته، بیش از 13 میلیارد پوند توسط شرکت‌های روس در این کشور سرمایه‌گذاری شده است. به گفته اکهارک کوردز، رئیس کمیته روابط اقتصادی اروپای شرقی در آلمان، "کاهش روابط اقتصادی با روسیه در سال گذشته بیش از 25 هزار شغل را در آلمان تهدید کرده است".







میان کشورهای اروپایی، فرانسه پرمنفعت‌ترین قرارداد دفاعی را با روسیه دارد؛ قراردادی که مهم‌ترین عامل بازدارنده مقامات این کشور در تحریم روسیه است. این در حالی است که همکاری‌های دفاعی و رزمایش های مشترک پیاپی این دو کشور، مقامات آمریکایی از جمله باراک اوباما را بسیار نگران کرده است.



اقتصاد بیمار ایتالیا و شرایط نابسامان مردم این کشور نیز موجب تمایل زیاد مقامات این کشور برای جذب سرمایه‌های خارجی شده است. گفته می‌شود هم‌اکنون روسیه یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در ایتالیا است. هلند نیز حدود 10 درصد واردات خود را از روسیه انجام می‌دهد و این کشور بزرگ‌ترین بازار برای گل‌های هلندی است. گفته می‌شود سال گذشته مبادلات اقتصادی این دو کشور بیش از 51 میلیارد پوند برای آن‌ها منفعت داشته است.



حال این سوال مطرح می‌شود که آیا کشورهای اروپایی از جمله موارد نام‌برده حاضر خواهند شد به قیمت از دست دادن منافع خود و تنها به دلیل فشاری که از جانب آمریکا و انگلیس به آن‌ها وارد می‌شود، این تحریم‌ها را بپذیرند؟






انتهای پیام/


4299112
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است