فرهنگی‌هنری 09:10 - 14 تیر 1394
بازیگر نقش اصلی «شهرزاد» این کاراکتر را یک شخصیت خاص و منحصر به فرد توصیف می‌کند که هیچ بازیگری نمی‌تواند آن را رد کند.

توصیف ترانه علیدوستی از اولین حضورش در سریال
به گزارش افکارنیوز، ترانه علیدوستی در پاسخ به این سوال که بازی در نقش کاراکتری که اسم او عنوان اصلی سریال است تا چه حد در تمایل او برای حضور در پروژه نقش داشته گفت: من در طول این سال‌ها نقش اول های زیادی را بازی کرده ام، اما چیزی که باعث شد «شهرزاد» را دوست بدارم، ویژگی‌های این کاراکتر بود تا نقش اصلی بودنش. شهرزاد نقش خیلی خوبی است و من فکر نمی‌کنم هیچ بازیگری در صورت دریافت پیشنهاد بازی، بتواند آن را رد کند. حتی اگر نقش اصلی مجموعه به حساب نیاید. این را هم بگویم که وقتی من حضور در این پروژه را پذیرفتم، هنوز اسمش شهرزاد نبود. شهرزاد نقش خیلی خاصی است که تا به حال مشابه آن را نداشته‌ایم و مخاطب به محض دیدن کار این را می‌فهمد.



وی درباره اینکه برای ایفای نقش شهرزاد تا چه حد مطالعه داشته توضیح داد: به هر حال آشنایی اولیه ما با تاریخ کشورمان در دوران تحصیل اتفاق افتاده و خودم نیز به دلیل علاقه‌ای که به حوزه تاریخ داشتم از قبل مطالعاتی داشتم. تصاویر کودتای ۲۸ مرداد اما چیزی بود که کمتر به چشمم خورده بود. به آرشیو تصویری قابل دسترسی موجود سری زدم و آمادگی اولیه را به دست آوردم.



shahrzad2



بازیگر نقش «شهرزاد» همچنین گفت: طولانی بودن پروژه به حفظ راکوردهای حسی بازیگر کمک می کند. در یک کار سینمایی ممکن است دو سه هفته زمان نیاز باشد تا شما در حال و هوای ویژه آن قرار بگیرید و تازه در این زمان چیزی به پایان آن پروژه باقی نمانده است. در مورد «شهرزاد» همه چیز فرق می‌کرد. من بعد از مدت کوتاهی در حال و هوای قصه قرار گرفتم و تا هر روزی که فیلمبرداری ادامه داشته باشد آن حس و حال را حفظ می‌کنم. بر این اساس حتی اگر چند وقت سر کار حاضر نشوم از داستان فاصله نمی‌گیرم، نا خودآگاه ذهن من با «شهرزاد» گره خورده است.



ترانه علیدوستی در پایان گفت: من این نگرانی را داشتم که در قالب یک دختر متولد اولین سال‌های قرن حاضر باورپذیر جلوه کنم، اما این، موضوع غیرقابل حلی نبود. به هر حال انسان‌ها در سال ۳۲ دغدغه‌ها و ظاهری شبیه ما داشته‌اند. شاید تنها فرهنگ مردم است که تفاوت های آن دوران و زمان حاضر را ایجاد کرده است. این ویژگی به خصوص برای خانم‌ها پررنگ‌تر است. زنان در تهران دهه ۳۰ زندگی محدودتری داشتند و درست و غلط هایشان متفاوت با امروز بود. شهرزاد، یک دختر روشن و دانشجوست. باید مراقب می‌بودم که تفاوت های ویژه او را به خاطر شرایط زمانی زندگی اش لحاظ کنم.



مجمموعه «شهرزاد» با نویسندگی حسن فتحی و نغمه ثمینی و با کارگردانی حسن فتحی این روزها در حال تصویربرداری است. تا دو ماه دیگر این مرحله به پایان می‌رسد. تدوین همزمان اثر در حال انجام است و از نیمه مرداد می‌توان این سریال را در شبکه نمایش خانگی دید. ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مهدی سلطانی، مصطفی زمانی، علی نصیریان و … بازیگران «شهرزاد» هستند.

6695675
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است