استانی 15:24 - 02 آبان 1393
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز ایران اسلامی کانون و پرچم‌دار اسلام است، گفت: ایران امروز در برابر دنیا منطق دارد.

ایران امروز در برابر دنیا منطق دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی که به‌ عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه شهرری در جمع نمازگزاران سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه در آخرین جمعه ماه ذی‌الحجه و در آستانه ماه محرم الحرام و تغییر سال قمری قرار داریم، اظهار داشت: یک هزار و 375 سال از واقعه عاشورای حسینی و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام می‌گذرد.

وی ادامه داد: در طول این سالیان سخنان و مطالب فراوانی هم گفته شده و هم نوشته شده است و در آینده نیز در ارتباط با این واقعه عظیم مطالب فراوانی گفته و نوشته خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بیان داشت: در طول تاریخ حادثه‌ای همانند شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب گرانقدرش و اسارت بعد از این واقعه نداریم.

وی، واقعه عاشورا را واقعه‌ای سنگین، عظیم، سخت و ... عنوان کرد و افزود: پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله در طول سال‌هایی که مردم را به سوی نور هدایت می‌کرد دچار جنگ‌ها و غزواتی شد که برای حفظ نظام نو پای اسلامی و گسترش آن لازم و ضروری بود. حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه‌السلام نیز در مسیر هدایت مردم به سوی نور و وحدانیت خدا با جنگ‌های فراوانی روبرو بودند و بعد از حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام نیز ائمه اطهار علیهم‌السلام هر یک در راه اسلام و هدایت مردم به سوی نو به شهادت رسیدند، اما هیچ حادثه‌ای به سنگینی عاشورا نبود.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت تصریح کرد: در طول تاریخ هیچ حادثه‌ای به تلخی، سنگینی، عظمت، دشواری، شگفت‌آور و خارق‌العاده‌تر از کربلا نداریم.

وی ادامه داد: رسول مکرم اسلام حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله فرمودند «بی‌شک در شهادت حضرت حسین بن علی علیه‌السلام یک انرژی، حرارت، گرما و آتشفشانی خواهد بود که هیچ‌گاه سرد شدنی نیست.»

اکرمی خاطرنشان کرد: بیاییم در ایام عاشورای حسینی برای خودمان برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم و در این ایام در ارتباط با امام حسین علیه‌السلام کتاب بخوانیم، مطالعه کنیم، در مراسم‌ها شرکت کنیم و به‌ طور کلی این ایام را گرامی بداریم.

همان‌گونه که امام حسین (ع) در راه اسلام همه هستی خود را فدا کرد ما هم باید در راه اسلام و عاشورا تلاش کنیم/ایثار، فداکاری، اهتمام به عفاف و حجاب در دستور کار ما باشد

وی با تأکید بر اینکه برای عاشورای امام حسین علیه‌السلام هزینه کنید، بیان داشت: در مسیر دینداری و عاشورای حسینی باید وقت گذاشت، تبلیغ کرد، در مراسم‌ها حضور پرشوری داشت و هزینه کرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: امام حسین علیه‌السلام در راه اسلام هر آنچه که داشت هزینه کرد و ما نیز باید برای عاشورا هزینه کنیم، کتاب و سی‌دی تهیه کنیم و در اختیار مردم بگذاریم و هزاران کار فرهنگی دیگری که می‌توان در این راه انجام داد را انجام دهیم و تلاش ما این باشد که عاشورا همه جا نوای «یا حسین علیه‌السلام» بلند باشد.

اکرمی با بیان این‌که فقط به شعار بسنده نکنیم، خاطرنشان کرد: ما باید همواره ایثار، فداکاری، اهتمام به عفاف و حجاب و حرمت نگاه داشتن برای ناموس امام حسین علیه‌السلام را الگوی خود قرار داده و تلاش کنیم که در راه اسلام و امام حسین علیه‌السلام گام برداریم.

امروز ایران اسلامی کانون و پرچم‌دار اسلام است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت کشورهای همسایه اظهار داشت: امروز توطئه‌ها و نیرنگ‌هایی که استکبار علیه ما تدارک دیده است به مراتب دشوارتر از کشورهای دیگر است، چرا که ایران کانون و پرچم‌دار اسلام شده است.

وی افزود: دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول دوران انقلاب اسلامی از هیچ توطئه‌ای علیه ایران فروگذار نیودند و در کشور به‌دنبال کودتا و بمب‌گذاری و ... بودند و در طول این سالیان از حربه تحریم، فشار و ... استفاده کردند، اما امروز به لطف الهی و عنایات حضرت بقیه‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشریف کشور ما مقاوم، مقتدر، با ثبات و مطمئن رو پای خودش ایستاده است.

وزیر امور خارجه با لبخند مذاکرات را اداره می‌کند/امروز در مذاکرات تک نفره پنجه در پنجه دنیا دارد

اکرمی با اشاره به مذاکرات ژنو و ... تصریح کرد: امروز وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با لبخند مذاکرات را اداره می‌کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پایان عنوان داشت: وزیر امور خارجه امروز در مذاکرات تک نفره پنجه در پنجه ابرقدرت‌های دنیا دارد. نماینده ایران اسلامی مستقل حرف می‌زند حال می‌خواهند بپذیرند یا نپذیرند. مهم این است که ایران امروز در برابر دنیا منطق دارد.


5027418
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است