علمی فناوری 11:33 - 14 مرداد 1394
/35 سال مدیریت جهادی/
معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی، بازوی اجرایی مهمی برای رسیدن به اهداف نظام است، گفت: با توجه به ساختارهای تشکیلات و فلسفه وجودی جهاد دانشگاهی که در تمام دوران پس از انقلاب پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه بوده است، نقش تجاری سازی علوم را این نهاد بر عهده دارد.

رحمانی: جهاددانشگاهی بازوی اجرایی مهم برای رسیدن به اهداف نظام است

دکتر مجید رحمانی در آستانه سی و پنجمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، گفت: نقش تجاری سازی علوم در جهاد دانشگاهی در ایام پس از توافق پر رنگ تر خواهد شد و با اتکا به روحیه خودباوری، تولید و شکوفایی عرصه‌های دانش بنیاد، جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران می‌تواند نقش مفیدی را در کشور ایفا کند.

وی یادآور شد: با توجه به روحیه دولت پس از تحریم‌ها، کشور ما باید به سمتی برود که صرفا مصرف کننده مطلق نباشد و در مورد ملزومات مورد نیاز کشور و مردم یا به صورت مشارکتی با کشورهای دیگر تولید کننده باشیم و یا اینکه در قالب یک تولید کننده مستقل در ایران عمل کنیم که برای این کار نیاز است تا در کشور بومی سازی شود.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در حوزه های آموزش، اشتغال و حوزه‌های مرتبط با نیازهای علمی مردم فعالیت‌هایی را برای مردم انجام می دهد. همچنین مؤسسات و مراکز خدمات درمانی دانشگاه و سازمان اشتغال جهاد دانشگاهی از مراکزی هستند که به صورت گسترده خدمات مفیدی را به جامعه و کشور ارائه می دهند.

رحمانی با بیان این مطلب که فعالیت های جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به حوزه علوم پزشکی و سلامت محدود می شود، افزود: راه اندازی جامع ترمیم زخم به ویژه برای درمان بیماران دیابتی و راه اندازی آموزش های صنفی کوتاه مدت مهارتی و تخصصی از جمله دستاوردهای این واحد است.

وی بیان کرد: همانطور که در نقشه علمی کشور مشخص شده است، کشور ما باید وابستگی های خود را در علوم به کشورهای دیگر کم کند و از درون خودکفا شود که در این راستا مراکز تحقیقاتی که در جهاد دانشگاهی وجود دارند باید تمام فعالیت های خود را که در دانشگاه دارند، در جهت تامین نیازهای کشور ادامه دهند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید به پیشرفت علمی، خودکفایی، آسایش و آرامش مردم و ایجاد صلح و امنیت در کشور معطوف شده است، جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با توجه به نوع فعالیت‌های خود باید به صورت کامل در خدمت کشور و مردم باشد.

انتهای پیام


6861938
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است