ورزشی 04:47 - 07 آذر 1394
دسته 105 کیلوگرم و نواب نصیر شلال ، شانس ایران بود برای آوردن مدال. کسی که نایب قهرمان المپیک لندن شده بود. او و کادرفنی تیم ملی با انتخاب وزنه های شان در این دسته یک ناکامی بزرگ رقم زدند!

مهمترین شاهکار نایب قهرمان المپیک ایران لگدی بود که به وزنه زد/جانشین ایلیا طلا گرفت ،نواب اوت شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛نواب نصیرشلال وزنه بردار خوزستانی تیم ملی ، در دسته 105 روی صحنه رفت. او در رقابت فشرده یک ضرب و در رقابتی که غایب بزرگی مثل ایلیا ایلین داشت ، در یکضرب ششم شد. او از سه حرکتی که داشت ، تنها یک بار توانست وزنه 181 کیلوگرمی را بالای سر ببرد و در رقابت با وزنه 186 کیلوگرمی هم ناکام بود.در این دسته ورزشکارانی از ازبکستان و قزاقستان و ارمنستان به مدال رسیدند.

نواب که از سوی ایرانی های حاضر در سالن حسابی تشویق می شد، برای دو ضرب از وزنه 220 کیلوگرمی شروع کرد. وزنه ای که راحت بالا کشید اما در زمان قیچی کمی عجله کرد و وزنه از دستش افتاد تا با لگد به وزنه بکوبد و شاکی باشد. او اما باور داشت که توان وزنه بالاتر دارد. وزنه دومی که برایش انتخاب شد ، 223 کیلوگرم بود. وزنه ای که باز هم در مهارش ناکام بود و حسین توکلی که ورزشکارش دو وزنه اولش را انداخته بود ، با خواست مربیانش ، برای حرکت سوم وزنه 227 را برایش خواستند!

ایران که پیشتر غیر از موفقیت کیانوش رستمی ، توفیقی در این رقابت ها نداشت ، این بار در آستانه حذف نواب که نایب قهرمان المپیک شده بود ، حسین توکلی و همکارانش ریسکی عجیب کردند که یا نواب مدال بگیرد و یا اصلا حذف شود. نصیر شلال حذف شد تا کادرفنی تیم ملی با رکورد حذف 3 ورزشکار در حرکت دو ضرب ، مسابقاتی ناکام را پشت سر بگذارد و ترس از ناکامی در المپیک برای کاروان ایران بیشتر از قبل شود. در دسته ای که ایلیای سرشناس سال قبل 242 کیلوگرم در دوضرب زده بود ، ورزشکار ایرانی برای وزنه معمولی 220 کیلوگرم هم ناکام شد. در همین دسته وزنه بردار آذربایجانی از دسته ب بازی ها 228 را زده بود و روی سکو قرار گرفت. در این وزن ، ژایچیکوف که جانشین ایلیا شده بود توانست وزنه 230 را بالای سر ببرد. دیوید بجانیان روس هم وزنه 231 را بالای سر برد . هر دو یک حرکت دیگر هنوز داشتند. ژایچیکوف در مهار 233 ، ناکام ماند. او با همین وزنه مدال طلای مجموعش را قطعی کرد در حالی که دو مدال نقره در دو حرکت یک ضرب و دوضرب داشت.

دیوید بژانیان روس هم که با 231 کیلوگرم به مدال طلای حرکت دوضرب این دسته را داشت ، در حرکت سوم برای گرفتن طلای مجموع وزنه 242 را درخواست کرد که تنها ایلیا مهارش کرده است. او رقابتی جانانه با این وزنه انجام داد اما ناکام ماند.

پایان رقابت های این دسته تنها افسوس برای ایران را به همراه داشت که قهرمان المپیکش حتی نتوانست 30 امتیاز برای کسب سهمیه تیمی المپیک برای ایران ، موفق باشد. اتفاقی که بی شک علی مرادی را برای آینده و انتخاب کادرفنی المپیکش با سئوال های بسیاری روبرو می کند.

4141

 

 


7436629
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است