استانی 13:59 - 23 آبان 1398

موانع  تولید موجب پشیمانی تولیدکننده و سرمایه‌گذار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد زمانی صبح پنج‌شنبه در همایش و جشنواره ملی و بین‌المللی خرما در بوشهر اظهار داشت: در هر کشوری که مؤلفه‌ها قوی تولیدی داشته باشد ولی در اقتصاد ضعیف باشد مشکل در مدیریت باید ارزیابی کرد و باید در این عرصه باید مدیریت را تقویت کرد و دراین‌ارتباط باید کمتر سخن گفت و بیشتر عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه رأی صدور پروانه یک کار تولیدی میانگین در دنیا هشت روز طول می‌کشد گفت: ما بیشتر حرف می‌زنیم و کمتر عمل می‌کنیم افزود: همه برنامه‌ها وجود دارد ولی اراده اجرا کمتر است.

زمانی از زمان‌بر بودن صدور پروانه یک کار تولیدی در ایران خبر داد و افزود: برای صدور پروانه یک کار تولیدی میانگین در دنیا هشت روز طول می‌کشد ولی در ایران اگر زیرمیزی و همه‌چیز حذف شود ۳۸۴ روز زمان لازم دارد.

وی، با تأکید بر توجه به مدیریت، زمان و برداشتن خود تحریمی گفت: ایران اسلامی با داشتن ظرفیت بالا و مؤلفه‌های قوی در تولید محصولات نباید در اقتصاد ضعیف باشد.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: بخش خصوصی باید به آینده کشور نگاه و به تجارت با آبرو توجه کند تا بااعتبار و تولید بتواند آن اعتماد را به جهان برگرداند.

زمانی افزود: در دنیا مسئولان، سران و مدیران در جلسات داخلی اگر اختلاف دارند بازگو و حل‌وفصل می‌کنند و در بیرون جامعه صحبتی از اختلاف نیست ولی ما عکس عمل می‌کنیم در کنار هم شوخی و در بیرون باهم نزاع می‌کنیم که این یک نوع ضعف مدیریتی در اداره یک کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیریت قوی و اراده انجام برنامه‌ها و طرح‌ها باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد چراکه حرف انجام کار می‌زنیم ولی اراده انجام آن کمتر دیده می‌شود.

زمانی با بیان اینکه یک درصد منابع دنیا در اختیارداریم افزود: از امروز در آستانه انتخابات حرف‌های فراوانی زده می‌شود ولی به‌محض اینکه وارد مجلس شدیم دعواها آغاز می‌شود، باید کشور را به این سمت حرکت دهیم، باید حرکت جامعه به سمت برادری و اتحاد سوق داده شد.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: در ایران بااین‌همه افراد توانمند و مؤلفه‌های مهم اقتصادی خیلی عیب است که جزء کشورهای محسوب شویم که از لحاظ درآمد ملی در پایین‌ترین سطح باشیم و اعلام شود که می‌خواهیم به ۱۸ میلیون نفر کمک کنیم.

زمانی با اشاره به اینکه باید فرایند و زمان کار تولید کوتاه شود گفت: خودمان را بیشتر از ترامپ تحریم می‌کنیم و در ایران، زمان، موردتوجه و اهمیت قرار نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: درحالی‌که در کشورهای دیگر بر روی دقایق هم حساب می‌کنند چراکه باوجوداینکه موقعیتی که در جهان وجود دارد یک روز اگر دیر حرکت کنید، عقب می‌مانید ولی برای ما ابن مهم اهمیت ندارد.

معاون امور استان‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با انتقاد از پاس‌کاری دستگاه‌ها و ادارات در ایجاد فعالیت سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: بخش خصوصی طبق قانون مشاور هر سه قوا است اکنون بخش خصوصی در کجای مشاورت قرار دارد و بخش خصوصی و واگذاری در کجای ایران جای‌داده شده است.


10293690
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است