استانی 16:45 - 06 خرداد 1399
یک مسئول:
ایسنا/آذربایجان غربی معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ایجاد ۲۱۰۰ شغل برای کولبران آذربایجان غربی خبر داد.

۲۱۰۰ شغل برکت برای کولبران سردشت و پیرانشهر ایجاد می شود

رضا راضی‌زاده امروز ۶ خرداد در حاشیه بازدید از طرح‌های اجتماع‌محور بنیاد برکت در شهرستان‌های شوط و پلدشت آذربایجان غربی افزود: ۲۱۰۰ شغل از ۹۰۰۰ فرصت شغلی که بنیاد برکت در سال جاری برای کولبران سه استان مرزی کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی ایجاد می‌کند، به مناطق جنوبی آذربایجان غربی اختصاص خواهد یافت.

وی سردشت و پیرانشهر را دو شهر هدف بنیاد برکت برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی ویژه کولبران عنوان کرد و اظهار کرد: امسال ۷۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در رسته‌های شغلی‌ای همچون پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، آبزی‌پروری و کارگاه‌های کوچک صنعتی عملیاتی می‌شود که ایجاد ۲۱۰۰ شغل را به دنبال خواهد داشت.

معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ایجاد ۲۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی جدید در سال ۹۹ در مناطق محروم و روستایی آذربایجان غربی خبر داد و گفت: آغاز به کار این تعداد طرح اشتغال‌زایی باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۷۵۰۰ متقاضی اشتغال خواهد شد.

به گفته راضی‌زاده، ۸ شهرستان تکاب، شاهین دژ، شوط، پلدشت، ماکو، خوی، سردشت و پیرانشهر تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان آذربایجان غربی قرار دارند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۵۳ روستا در آذربایجان غربی تحت پوشش اشتغال‌زایی بنیاد برکت بودند که این تعداد امسال به ۳۰۰ روستا خواهد رسید.

معاون توسعه‌ کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تشریح اقدامات این بنیاد در  آذربایجان غربی بیان کرد: تاکنون ۱۱۵۸ طرح اشتغال‌زایی در استان به بهره‌برداری رسیده که باعث ایجاد ۳۴۷۴ کسب و کار خرد و خانگی شده است و برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی ۱۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

راضی‌زاده با تاکید براینکه ۳۸۱ طرح دیگر هم در مناطق محروم آذربایجان غربی در شرف راه‌اندازی است، خاطرنشان کرد: ۱۲ مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در این استان مشغول شناسایی متقاضیان اشتغال، بررسی و تصویب طرح‌های پیشنهادی و اهلیت‌سنجی فنی و اعتباری هستند که پس از پایان این فرآیندها، متقاضیانی که دارای شرایط لازم هستند برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: این مشاغل با توجه به مزیت‌ها و پتانسیل‌های روستایی هر منطقه ایجاد می‌شوند. سه شهرستان خوی، سردشت و پیرانشهر امسال به شهرهای تحت پوشش بنیاد برکت در استان آذربایجان غربی افزوده شده‌اند. 

انتهای پیام


10547567
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است