اجتماعی 17:17 - 30 مهر 1397
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: خودروهایی که زمینه‌ساز ترافیک و آلودگی هوا شوند و غیرقانونی تردد کنند و عوارض را که حق همه شهروندان است پرداخت نکنند، قطعا مستحق توقیف هستند.

توضیحات درباره ابهام توقف خودروهای با بیش از یک میلیون بدهی عوارض

علی پیرحسین‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به تردیدهای مطرح‌شده در خصوص توقیف خودروهایی که بدهی عوارض آنها به یک میلیون تومان رسیده است، تصریح کرد: کسانی که بدون شارژ حساب شهروندی و اخذ مجوز روزانه در محدوده طرح ترافیک تردد داشته‌اند، به معنای این است که ورود آنها خلاف بوده و طبق قانون به ازای هر ساعت تردد در طرح باید 20 هزار تومان جریمه شوند.

وی افزود: بدهی عوارض بالای یک میلیون تومان هم نشان می‌دهد این افراد به‌طور متوسط بیش از ۵۰ روز تردد غیرمجاز داشته‌اند و طبعا مشمول یک میلیون تومان جریمه نیز هستند که بر این مبنا طبق قانون، پلیس راهور باید نسبت به اعمال قانون و توقیف آنها اقدام کند. ضمن آنکه خودروهای دارای تخلفات مکرر که با ایجاد ترافیک و آلودگی هوا موجب ضرر و زیان به سایر شهروندان می‌شوند نیز می‌توانند توسط پلیس توقیف شوند. البته ما امیدواریم که شهروندان در فرصت داده شده با قانونمداری و پرداخت بدهی خود مانع ارسال لیست خودروهای بدهکار به پلیس شوند ولی در هر صورت ما از حقوق عامه مردم نمی‌توانیم گذشت کنیم و مطمئنا با معدود خودروهایی که حاضر به اجرای قانون نباشند برخورد خواهیم کرد.

پیرحسین‌لو تاکید کرد: شهرداری هم از ابتدای اجرای طرح ترافیک جدید به دنبال این بوده که عموم شهروندان را به رفتار قانونی تشویق کند. آموزه‌های قرآنی به ما می‌گویند باید بین خوب و بد و درست و غلط فرق گذاشت. نمی‌توان انتظار داشت کسانی حق دیگران را تضییع کنند و بر ترافیک و آلودگی هوای شهر بیافزایند و رنجی را بر دیگران تحمیل کنند بدون اینکه تاوان آن را بدهند.

مشاور معاون شهردار تهران در پایان گفت: اگر واقعا بنا باشد ترافیک و آلودگی هوای تهران مهار شود و شهر از این مشکلات روزافزون خلاصی یابد، باید قانون برای همه یکسان باشد و در اجرای آن هم جدیت داشته باشیم. ما این جدیت را در اجرای طرح ترافیک جدید و پیگیری اجرای طرح کاهش آلودگی هوا کاملا نشان دادیم و مطمئنیم که نهادهای مختلف از جمله دولت و پلیس هم در این زمینه حامی و همراه شورا و شهرداری تهران خواهند بود.

انتهای پیام


9951044
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است