سیاسی 20:22 - 29 مرداد 1396
در حاشیه اولین جلسه هیات دولت دوازدهم؛
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور به بیان توضیحاتی درباره چارچوب‌های فعالیت این معاونت پرداخت.

نهاوندیان: برداشتن موانع کسب و کار از اولویت‌های جدی است

به گزارش ایسنا محمد نهاوندیان عصر امروز در حاشیه نخستین جلسه هیأت دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با اشاره به سازوکار معاونت تازه تاسیس اقتصادی در دولت اظهار کرد: همانطور که رئیس‌جمهوری در سخنرانی مراسم تحلیف خود و همچنین در جلسه معرفی کابینه به مجلس تصریح کردند یک سامان جدیدی برای هماهنگی تیم اقتصادی دولت در نظر گرفته شده است. به همین جهت نیز معاونت اقتصادی از سوی ایشان تعیین شد.

وی با بیان اینکه ستاد اقتصادی دولت با ریاست رئیس جمهوری این هماهنگی‌ها را طراحی و پایش خواهد کرد افزود:‌ در گذشته در دولت‌های مختلف دستگاه‌های گوناگون عهده‌دار بخشی از سیاست‌های اقتصادی بودند اما واقعیت این است که اقتصاد ایران یک واقعیت واحد است و باید سازوکاری برای هماهنگی سیاست‌ها و اقدامات با این نگاه که فعالیت‌های اقتصادی برای مردم است صورت می‌گرفت.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تصریح کرد: قرار است دولت از تصدی‌گری هر چه بیشتر فاصله بگیرد و فعالیت اقتصادی را برای مردم بازتر کند. به همین دلیل یکی از اولویت‌های جدی این است که موانع کسب و کار از سر راه مردم برداشته شود و مقررات هر چه کمتر شده و شتاب برای توسعه اشتغال و برونگرایی اقتصاد شتاب کار افزایش یابد به همین دلیل می‌توان امیدوار بود که سازوکار جدید به هماهنگی تیم اقتصادی جدید سرعت بیشتری ببخشد.

نهاوندیان با اشاره به محورهای فعالیت معاونت اقتصادی دولت گفت:‌ از جمله حوزه‌های مورد توجه معاونت اقتصادی مباحثی نظیر سرمایه گذاری خارجی دسترسی به بازارهای جهانی و مشارکت به کسب فناوری است. در مجموع وجه اقتصاد بین‌الملل وجه بسیار پررنگ این رویکرد جدید  در هماهنگی تیم اقتصادی محسوب می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا وزارت اقتصادی موظف به پاسخگویی به معاونت اقتصادی است؟ اظهار کرد: این سازوکار در ستاد اقتصادی مورد بحث و اطلاع رسانی قرار خواهد گرفت.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد:‌ با فعالیت‌های معاونت اقتصادی،‌ ریاست جمهوری ما از طولانی شدن مسیر تصمیم سازی و تصمیم گیری فاصله خواهیم گرفت و سرعت در تصمیم گیری‌ها با مشورت با نخبگان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام


9377960
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق درباره رخداد‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی وزیر کشور درباره قانون مقابله با تحریم کالاهای صهیونیستی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است