سیاسی 18:57 - 29 دی 1395
در جلسات هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین از تاریخ 5/10/95 تا 30/10/95 از مجموع 44 تصویب‌نامه دولت، تعداد 41 مصوبه عدم مغایر و 3 مصوبه به شرح ذیل مغایر قوانین شناخته شده است:

به گزارش مشرق، در جلسات هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین از تاریخ 5/10/95 تا 30/10/95 از مجموع 44 تصویب‌نامه دولت، تعداد 41 مصوبه عدم مغایر و 3 مصوبه به شرح ذیل مغایر قوانین شناخته شده است:



*تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره 112102/ت52053 ک مورخ 14/9/1395



موضوع: "تعیین برنامه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی"



نظر به قید "صرفاً در چارچوب بودجه سالیانه" مندرج در ماده 2 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران و باتوجه به حکم مندرج در بند "ل" تبصره 9 قانون بودجه 1394 کل کشور که مقرر می دارد:



"سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است بر بودجه سال 1394 سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دولتی نظارت و بودجه سال 1395 این مناطق را در پیوست شماره 3 لایحه بودجه سال 1395 کل کشور منظور کند." بنابراین، جزء 3 بند 4 مصوبه ناظر به "الزامات" مبنی بر اختصاص یافتن درآمدهای حاصله به تحقق برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، از حیث عدم تصریح به رعایت ترتیبات مقرر در قانون بودجه و درج در بودجه سالیانه سازمان‌های مناطق آزاد، مغایر قانون می‌باشد.



*تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره 62111/ت51052هـ مورخ 25/5/1395



موضوع : "واگذاری اختیارات دستگاه‌های اجرایی به استان‌ها"



"نظر به اینکه معافیت‌ها در ماده 119 قانون امور گمرکی – مصوب 1390 و دیگر قوانین و مقررات مربوط، مورد شمارش قرار گرفته است و "ماشین آلات مستعمل خارجی" به شرح موصوف در جزء 8 بند «پ» مصوبه، در عداد موارد مشمول معافیت‌ها مورد تصریح قانونگذار نمی باشد، بنابراین جزء مذکور از این حیث که متضمن توسعه شمول مصادیق برخوردار از معافیت از پرداخت حقوق ورودی می باشد، مغایر قانون است.



*تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره 46443/ت51559 مورخ 23/4/1395



موضوع: "آیین‌نامه اجرایی مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز"



"نظر به صدر ماده یک قانون هدفمند کردن یارانه ها- مصوب 1388 – "دولت مکلف است با رعایت این قانون، قیمت حامل های انرژی را اصلاح کند"، بنابراین تبصره ذیل ماده 44 مصوبه که مقرر می دارد: "قیمت گذاری و تعیین ضوابط فروش انواع فرآورده‌های نفتی در تمام نقاط مرزی کشور توسط وزارت نفت انجام می‌گیرد"از حیث تفویض نمودن اختیارات قانونی دولت، صرفا به وزارت نفت چون متضمن تغییر مرجع تعیین و تصویب می باشد، مغایر قانون است.

8683420
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است