بین‌الملل 01:19 - 12 شهریور 1393
آنتی وار:
سه سال پیاپی حمایت از همه گروههایی که ممکن بود در برکناری بشار اسد از قدرت توفیق یابند، هیولای جدیدی را در خاورمیانه به وجود آورده است که نومحافظه کاران تاکید دارند آمریکا باید آن را از میان بردارد

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی آنتی وار در گزارشی به قلم "ران پال"، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا هفته پیش اذعان کرد که دولتش هیچ راهبردی برای نحوه مقابله با داعش که به عنوان نیرویی قدرتمند در خاورمیانه ظهور کرده، اتخاذ نکرده است. با وجود این، در حالی که داعش به پیشروی در سوریه و عراق ادامه می دهد، بسیاری از اعضای دولت آمریکا معتقدند همانطور که چاک هیگل، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد، داعش تهدیدی « فراتر از آن است که ما تصور می کردیم.» 


همانطور که احتمال می رفت، نومحافظه کاران از سخنان اوباما به شدت انتقاد کردند. آنها معتقدند راه حل هر مشکلی تشدید حملات و اعزام نیروهای بیشتر به منطقه است، بنابراین علت تردید اوباما را درک نمی کنند. 


باک مک کئون، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا به صراحت اعلام کرد مبارزه با داعش هزینه های بسیار بیشتری به آمریکا تحمیل خواهد کرد و موجب خواهد شد نظامیان آمریکایی برای سومین بار به عراق بازگردند. مک کئون هفته پیش گفت:« داعش تهدیدی جدی است، بنابراین اتخاد رویکردی ساده انگارانه برای پشتیبانی نیروهای دولتی ضعیف عراق و سوریه را در مبارزه دشوار با داعش تنها با حملاتی محدود، برای حفاظت از منافع ما و تضمین امنیت به موقع ما کافی نیست.» 


معنای این سخنان چیست؟ اگر نومحافظه کاران موفق شوند، بانک مرکزی آمریکا برای تامین بودجه یکی دیگر از مداخلات نظامی گسترده آمریکا در خاورمیانه، دلارهای بیشتری چاپ خواهد کرد. در واقع این به معنای تضعیف هر چه بیشتر ارزش دلار و افزایش فشار بر شهروندان آمریکایی است. 


مداخله نظامی جدید آمریکا منجر به شکست داعش نخواهد شد، بلکه ابزاری را در اختیار این گروه قرار خواهد داد تا بیش از پیش جذب نیرو کنند ، و در عین حال خزانه دولت آمریکا را خالی خواهد کرد درست همانطور که اسامه بن لادن، سرکرده سابق شبکه تروریستی می خواست. 


مک کئون و دیگر جنگ طلبان آمریکایی به گونه ای رفتار می کنند و سخن می گویند که گویی به تازگی از تهدید داعش مطلع شده اند، یا اگر هم متوجه این تهدید شده اند، تظاهر می کنند آمریکا سیاستی برای مقابله با این گروه ندارد. 
مک کئون هفته پیش همچنین گفت: « تهدید داعش در طول زمان ایجاد و تقویت شد.» 


آنتی وار نوشت: در واقع، سیاست آمریکا برای تغییر نظام سوریه عامل مستقیم پیدایش داعش در سه سال گذشته است. همانطور که اریک مارگولیس ، خبرنگار به تازگی اعلام کرد ظهور داعش « منشاء همه شکست هاست.» نومحافظه کارانی که خواستار سختگیرانه تر شدن رویکرد ما در قبال داعش- از جمله حمله آمریکا به سوریه - هستند، همان کسانی هستند که مدتی پیش خواهان حمایت ما از گروههایی مانند داعش برای سرنگونی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بودند. 


سه سال پیاپی حمایت از همه گروههایی که ممکن بود در برکناری بشار اسد از قدرت توفیق یابند، هیولای جدیدی را در خاورمیانه به وجود آورده است که نومحافظه کاران تاکید دارند آمریکا باید آن را از میان بردارد. چرا این افراد بر اشتباه خود اذعان نمی کنند؟ چرا این حامیان مداخله در امور کشورهای دیگر این واقعیت را نمی پذیرند که حمایتشان از تغییر نظام سوریه، اشتباهی فاجعه بار بود؟ اگر داعش به اندازه ای که آنها ادعا می کنند، تهدیدی بزرگ است، چرا از اسد نمی خواهند در مبارزه با داعش به آنان کمک کند؟ اسد هرگز آمریکا را تهدید نکرده است، اما داعش این کار را کرده است. اسد با داعش و گروههای افراط گرای دیگر سه سال جنگیده است.  همین که دولت راهبردی برای مقابله با داعش ندارد، امیدوار کننده است. شاید رئیس جمهوری در نهایت به سخنان نومحافظه کاران و جنگ طلبانی که پیشنهادهایشان ما را گرفتار این وضعیت آشفته کرده است، گوش ندهد و این خود یک راهبرد است که مانع از کشیده شدن پای آمریکا به بحرانی دیگر در خاورمیانه می شود. 






انتهای پیام/

4632607
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه چاپ ترکیه با اشاره به سفر ماه آینده اردوغان به آمریکا از سنگ اندازی اسرائیل برای لغو آن خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در سخنانی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی را بخشی از نبرد جاری علیه رژیم صهیونیستی در منطقه ارزیابی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه گسترش اعتراضات دانشجویی علیه جنایات رژیم صهیونیستی، دانشجویان دانشگاه سیدنی نیز با برنامه ویژه‌ای به این اقدامات اعتراضی پیوستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرویس مخفی آمریکا در حال آماده سازی طرحی برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا به لایحه‌ای رای داده است که اگر شرکت چینی مالک تیک‌تاک آن را در ۹ ماه آینده واگذار نکند، در آمریکا با ممنوعیت روبرو می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» خبرگزاری کره شمالی از سفر یک هیئت اقتصادی این کشور به ایران خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» استاد دانشگاه استنفورد گفت صدور حکم بازداشت علیه نخست وزیر رژیم اسرائیل می‌تواند جنایات آن در غزه را برای مردم جهان آشکار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا به اتفاق آرا لایحه بسته کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد و بعد آن را برای بایدن ارسال خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است