اجتماعی 16:24 - 07 آذر 1393
وزیر بهداشت گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خدمات حوزه سلامت عین الیقین شد، نشان از باور قلبی ایشان نسبت به بهبود خدمات سلامت است.

وزیر بهداشت در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه خبر داد: اجرای عدالت نسبی در ارزش گذاری خدمات سلامت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت؛ سید حسن هاشمی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز ضمن گرامی داشت یاد امام راحل که برپایی نماز جمعه در سراسر کشور به برکت این بزرگوار انجام می شود، گفت: یاد همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس همچنین شهدای محراب و اولین امام جمعه محراب مرحوم آیت الله طالقانی را گرامی می داریم و علو درجات را برایشان آرزومندیم.

هاشمی با اشاره به تاکید امام راحل بر وجود وحدت به عنوان رمز موفقیت هر نظام، گفت: احترام به شهدا از ارکانی است که ضامن بقای انقلاب اسلامی و همچنین تحقق آرمان های انقلاب است و در کنار آنها اتحاد، وفاق، همدلی و رعایت اخلاق در همه عرصه ها می تواند در راستای تحقق اهداف اسلامی موثر باشد.

وزیر بهداشت گفت: خوشحالیم که مسئله سلامت در دولت یازدهم جزو اولویت های نخستین دولت قرار گرفت و با حمایت شخص رئیس جمهور و مجلس نیز توانستیم بخشی از مشکلات بهداشت و درمان مردم را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش های بسیاری در ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی صورت گرفته، گفت: در ابتدای کار دولت با بحران دارو هم در زمینه قیمت و هم کمبود آن بویژه برای بیماران صعب العلاج مواجه بودیم که با اختصاص 2 هزار میلیارد تومان مشکل دارو حل شد و از 300قلم داروی کمیاب امروز کمتر از 30 قلم دارو کمیاب شده است.

هاشمی تاکید کرد: این بدان معنا نیست که مشکل نداریم ، بخش عمده ای از مشکلات برطرف شده ولی همچنان به مسیر حمایتی دولت و مجلس نیازمندیم .

 

توزیع مکمل های دارویی و ویتامین ها به روستاها برای نخستین بار

وزیر بهداشت گفت: برای نخستین بار در طول تاریخ، همه ایرانیان بیمه شدند و امروز بیش از هفت میلیون تحت پوشش نفر بیمه سلامت ایرانیان قرار دارند.

هاشمی در ادامه گفت: در حوزه بهداشت در روستاها و مناطق محروم برای اولین بار مکمل های دارویی و ویتامین ها برای مادران باردار و شیرخواران توزیع شد و همچنین اضافه شدن واکسن جدید پنج گانه نیز از دیگر دستاوردهای وزارت بهداشت در حوزه بهداشت است و در ادامه اجرای بسته بهداشت طرح تحول سلامت واکسنهای جدید دیگری به برنامه ایمنسازی اضافه خواهد شد.

 

بهره برداری از دو هزار خانه بهداشت تا دهه فجر

وی به بهره برداری از دو هزار خانه بهداشت تا دهه فجر اشاره کرد و گفت: تعداد 5 هزار پزشک به مناطق محروم فرستاده شد و در بخش نوسازی و تجهیز مراکز درمانی و ارتقاء هتلینگ نیز اقدامات چشمگیری انجام شده بخصوص در شهرستانهای دور دست این مسئله قابل مشهود است که 65 درصد کار پیشرفت کرده و امیدواریم تا پایان سال مراحل بازسازی بیمارستانها تکمیل شود.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه این نوسازی مراکز درمانی به معنای افزایش ظرفیت تخت نیست، گفت: یکی از مشکلات ما کمبود تخت بخصوص در بخش سوختگی و روانی است که با توجه به مشکلات اعتباری موجود، امیدواریم با کمک خیرین و بخش خصوصی در آینده شاهد تاسیس بیمارستانهای زنجیره ای در راستای رفع این کاستی ها باشیم.

وزیر بهداشت افزود: تعداد هفت هزار پزشک متخصص در مراکز درمانی در راستای ارتقای ویزیت بیماران مشغول خدمت هستند که در ساعات تعطیل نیز ارائه خدمت می کنند.

هاشمی توجه به اورژانس های بین شهری را گامی دیگر از اقدامات وزارت بهداشت ذکر کرد و گفت: 15 پایگاه آمبولانس هوایی با همکاری هوانیروز برای پوشش 150 هراز کیلومتر که فاقد امکانات انتقال بیماران بود، ایجاد شد و امیدواریم در آینده به تعداد 45 پایگاه افزایش دهیم.

وزیر بهداشت افزود: در حمایت از ترویج زایمان طبیعی ، یکصدو نود هزار زایمان طبیعی بطور رایگان انجام شده و با تقویت مراکز زایمانی تلاش می کنیم که این آمار بیشتر شود.

هاشمی با اشاره به سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت، گفت: بحث جمعیت یکی از مشکلات جدی کشور است همچنین افزایش جمعیت سالمند نیز یکی از عمده مشکلات بخش درمان است که باید به آن توجه ویژه شود.

 

تحت پوشش قرار دادن 9 میلیون نفر در حاشیه شهرها

هاشمی تحت پوشش قرار دادن 9 میلیون نفر در حاشیه شهرها را یکی دیگر از اقدامات در حوزه بهداشت خواند و گفت: امیدواریم بتوانیم با اجرای طرح تحول سلامت، سیمای سلامت ایرانیان را در شهرهای زیر 50 هزار نفر متحول کنیم.

وزیر بهداشت گفت: لازم است تشکر کنم از ائمه جماعات که در تریبون های نماز جمعه اجرای طرح تحول سلامت که طرحی انسانی و اسلامی و مورد نیاز مردم است را مورد لطف قرار دادند و نظرسنجی های انجام شده از ائمه جمعه حاکی از کاهش 67 درصدی مراجعات مردم به شهرهای بزرگ است که این نشان می دهد این طرح در مناطق محروم و روستاها از نتایج خوبی بهره مند بوده است.

 

جامعه پزشکی جامعه افتخار آفرین کشور

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه جامعه پزشکی، جامعه افتخارآفرین کشور و همواره در صف خدمت در حوزه سلامت هستند، گفت: اجرای گام سوم طرح تحول سلامت که همان اجرای عدالت نسبی در ارزش گذاری خدمات سلامت در بین رشته ها وتعیین تعرفه های سلامت از مهمترین اهداف این مرحله است و باید مراقب باشیم انتقاداتی که از سوی گروه های مختلف مطرح می شوند منجر به تخریب اعتماد بین پزشک و بیمار نگردد.

هاشمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری هنگام ترخیص از بیمارستان، گفت: به گفته ایشان خدمات حوزه سلامت عین الیقین شد نشان از باور قلبی ایشان نسبت به بهبود خدمات سلامت است و باید تلاش کنیم لباس مقدس پزشکان که نشانه باور و اعتقاد قلبی مردم است آلوده حاشیه سازی ها نشود.

 

همکاری مناسب صدا و سیما با حوزه سلامت در یک سال گذشته

وزیر بهداشت همچنین در ادامه سخنانش ضمن تشکر از همکاری مناسب صدا و سیما با حوزه سلامت در یک سال گذشته، گفت: امیدواریم در مدیریت جدید صدا و سیما این همکاری استمرار یابد و همچنین ضرورت دارد که مراقب باشیم در تریبون های عمومی، جامعه پزشکی که مورد وثوق و اعتماد مقام معظم رهبری است، مورد بی حرمتی قرار نگیرند.

وزیر بهداشت گفت: بخش مهمی از تامین سلامت مربوط به خود مردم است که باید از طریق خود مراقبتی، رفتارهای پیشگیرانه و اصلاح سبک زندگی خود سلامتی خود را تضمین کنند ضمن اینکه مشارکت سایر دستگاههای مرتبط با سلامت نیز باید بیشتر شود چرا که وزارت بهداشت تنها مسئول تامین 20 درصد از سلامت مردم را به عهده دارد و 80 درصد مابقی سایر دستگاه ها هستند.

هاشمی افزایش مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها، فشار خون و دیابت را در رعایت نکردن سبک تغذیه، چاقی مفرط و کم تحرکی اعلام کرد و گفت: باید با رعایت بهداشت و الگوی صحیح تغذیه بخصوص لقمه حلال به سلامتی خود کمک کنیم.

وی در پایان گفت: باید تلاش کنیم در راستای سیاست های کلی سلامت، بتوانیم منویات رهبری را سرلوحه کاری دولت و وزارتخانه قرار دهیم و با حمایت مجلس، قوه قضاییه درگیر حاشیه هایی که ایجاد می شود، نشویم و تمرکز خود را از هدفمان که خدمت به مردم است که جزو اعمال صالح به شمار میآید دور نکینم.

۴۷۴۷


5289863
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است