سیاسی 15:51 - 27 آذر 1393
آیت الله موحدی کرمانی در مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی
آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: تمام ذلت ها و خواری های در عالم که به سراغ انسان می آید به دلیل هوای نفس و کوچک شدن در مقابل طاغوت به وجود می آید که این مساله با پیمودن راه امام حسین(ع) به عزت و شرف تبدیل می شود.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت الله موحدی کرمانی" که در پنجمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی سخن می گفت، با اشاره به راهپیمایی پر شور امسال در عراق در روز اربعین بیان داشت: هنوز حال و هوای کشور ما اربعینی است و بسیاری از زائرین به کشور برنگشته اند. اما چه شد که روز اربعین عظمت خاصی داشته و زیارت اربعین چنین خاص است.



آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: نهضت امام حسین(ع) که انقلابی مقدس بود و از عاشورا شروع شد در اربعین به ثمر نشست.



  وی افزود: نهضت امام حسین(ع) از کلمات طیبه است و از روز عاشورا این شجره طیبه میوه داد.



    دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: آنچه را که امام حسین(ع) می خواستند در کربلا به مردم بگویند در روز اربعین از زبان صحابه پیامبر و خانواده ایشان و حضرت زینب(س) و حضرت زین العابدین(ع) زده شده است.



    وی ادامه داد: روز اربعین در عالم ابدی شده است و زیارت اربعین همچون اساس نامه اسلامی و شیعی درآمده و در هر مقطعی سفارش شده آن را بخوانید و خود را حسینی بسازید.



    آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: تمام ذلت ها و خواری های در عالم که به سراغ انسان می آید به دلیل هوای نفس و کوچک شدن در مقابل طاغوت به وجود می آید که این مساله با پیمودن راه امام حسین(ع) به عزت و شرف تبدیل می شود.



    وی افزود: یکی از درسهای اربعین این است که مردم ببینند باطل دوام نمی آورد و ظالمین و دشمنان هر چه قدر بخواهند ضربه وارد کنند نمی توانند و این حق است که در نهایت ابدی می شود و می ماند.



    امام جمعه موقت تهران در پایان خاطر نشان کرد: اربعین به ما این درس را داد که اگر تمام تدبیر ها خلاف تدبیر الهی باشد از بین می رود، درس عاشورا و اربعین دریافت تدبیر الهی در زندگی است که بدانیم خداوند چه تدبیری برای ما در زندگی در نظر گرفته است.



انتهای پیام/



      




5444763
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است