ورزشی 05:16 - 05 اردیبهشت 1397
نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: دوست داشتیم تیم پنج نفره بسکتبال بانوان به بازی های آسیایی اعزام شود و هرچند کمیته ملی المپیک هنوز جواب قطعی اش را اعلام نکرده اما ظاهر امر نشان می دهد که با اعزام پنج نفره موافقت نشده است.

فریده شجاعی: دیگر جای دفاع برای اعزام بسکتبال پنج نفره بانوان وجود ندارد

 فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با ایسنا در مورد نظر کیمته ملی المپیک برای اعزام تیم بسکتبال پنج نفره بانوان به بازیهای آسیایی جاکارتا گفت: در جلسه‌ای که به همراه طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال، قاسمی مدیر تیم های ملی و شاهین طبع مربی تیم ملی مردان با کمیته ملی المپیک داشتیم صحبت های خوبی شد. کمیته ملی المپیک با اعزام تیم پنج نفره بانوان  مخالفتی نداشت. حتی مسئولان  کمیته المپیک دوست داشتند این اتفاق بیفتد اما تابع یکسری شرایط و ضوابط هستند که اعزام تیم پنج نفره در این ضوابط نمی گنجد.

او ادامه داد: یکی از این ضوابط مدال آوری و موضوع دیگر تعداد تیم‌ها است.  تعداد تیم های بسکتبال، والیبال و هندبال زیاد است. حتی ممکن است تیم والیبال و هندبال بانوان نیز اعزام نشوند بنابراین به جای یک تیم بسکتبال که علاو بر 12 بازیکن و کادر فنی،  چند نفر دیگر نیز همراه تیم اعزام می شوند، کمیته می تواند 20 بازیکن انفرادی را بفرستد و 20 مدال بگیرد.

شجاعی بیان کرد: کمیته ملی المپیک کمیت و کیفیت را در نظر می گیرد، یعنی در نظر دارند تعداد کمتری ورزشکار که احتمال مدال برای آنها زیاد است را به بازی های آسیایی ببرند. بنابراین اگر بسکتبالمان رشته تیمی مدال آوری بود تیم پنج نفره نیز اعزام می شد. ولی چون مدال آور نیستیم و همه نگاه ها به بازی های آسیایی است مثلا می گویند 500 نفررا اعزام کردند،  اما چهار مدال گرفتند پس کیمته  نمی خواهند چنین اتفاقی بیفتد. محدودیت دیگر بالا بودن هزینه ها است. در نتیجه با بعضی از رشته ها به عنوان توسعه ای و حمایتی برخورد می کنند که از فدراسیون بسکتبال نمی توانستند بیشتر از یک تیم را به عنوان توسعه ای به مسابقه ها اعزام کنند. به همین دلیل تیم سه نفره بانوان را در این گروه قرار دادند.

 نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال با اشاره به این نکته که اعزام تیم پنج نفره بانوان از رویدادهای دیگر شروع می‌شود گفت: کمیته ملی المپیک گفتند که از رویدادهای دیگر شروع کنید. اگر کاپ آسیا و تورنمنت های دیگری بود تیم پنج نفره نیز شرکت می کرد ولی در مورد بازی های آسیایی کمیته ملی المپیک تصمیم گیرنده است.

 او ادامه داد: بر اساس استعلامی که گرفتیم جز رقابت های آسیایی جاکارتا رویداد آسیایی دیگری  پیش رو نیست، ولی تورنمنت های  زیادی داریم که برای شرکت در آن ها درخواست دادیم تا بازیکنان را محک بزنیم و  برای سال آینده که مسابقه های کاپ آسیا را داریم، بتوانیم یک تیم خوب را آماده کنیم. علاوه بر این تیم پنج نفره زیر 18 سال آذر ماه مسابقه های آسیایی را پیش رو دارد که در حال آماده کردن تیم هستیم.

شجاعی در مورد جدا کردن بسکتبال سه نفره از پنج نفره گفت: قطعا چنین برنامه‌ای را داریم. در حال حاضر برنامه ریزی کلاس های داوری و مربیگری را انجام می دهیم و مطمئن باشید که بازیکنانش را هم از سال آینده جدا می کنیم. این اتفاق در بازی های آسیایی افتاد، چون بازی های آسیایی شرایط سنی داشت و تیم سه نفره این رقابت ها زیر 23 سال بود. شاید یک یا دو بازیکن مشترک داشته باشیم ولی در برنامه مان هست و اولین قدم برای این کار برگزاری کلاس های مربیگری و داوری است.

او در پایان به برنامه هایی که فدراسیون بسکتبال برای ارتقاء سطح آموزش و تجربه مربیان بسکتبال بانوان دارد اشاره و بیان کرد: کلاس های  ارتقاء سطح  دانش مربیان را در برنامه مان داریم و کلاسها به گونه ای برنامه ریزی شده است  که مربیان به روز شوند. علاوه بر این تلاش می کنیم، که شاید بتوانیم مربیان خوب خارجی را دعوت یا به هر حال از دانش آقایان در کمپ ها و کلینیک های آموزشی استفاده کنیم. ممکن است بتوانیم دانش مربی را به روز کنیم ولی تجربه بین‌المللی کمی دارند و باید تلاش کنیم در مسابقه‌های بیشتری شرکت کنیم و حضور قدرتمندی داشته باشیم تا سطح دانش و تجربه آنها ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام


9757437
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های رم، آتالانتا و لورکوزن به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های فیورنتینا و استون ویلا موفق شدند به جمع ۴ تیم برتر مسابقات لیگ کنفرانس اروپا راه یابند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم و خودم شکست برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومیتش توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نتیجه ۳ بر هیچ یک نتیجه عالی در فوتبال حساب می‌شود و از عملکرد بازیکنانم واقعا رضایت دارم.  
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت داور مسابقه پرسپولیس و صنعت نفت آبادان توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس تهران با شکست سه بر صفر میزبان خود موقتا صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازی تیم‌های گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازی پیکان و هوادار در هفت بیست و چهارم لیگ برتر با تساوی ۲ -۲ به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون رای خود را درباره شکایت باشگاه ذوب آهن از پرسپولیس اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است