اجتماعی 03:41 - 16 اسفند 1393
سرپرست کمیته‌ امداد امام خمینی (ره):
سرپرست کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: برخی استان‌ها مانند ایلام و سیستان‌وبلوچستان به علت مشکلاتی همچون جنگ‌زدگی، فقدان اشتغال، عدم مناسب سازی زیرساخت‌ها و غیره جزو پرتراکم‌ترین استانها از نظر پوشش جمعیتی و تحت پوشش این نهاد هستند.

«خط کفاف» جایگزین «خط فقر» شود

حسین انواری در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره که سالیانه چه تعداد از افراد زیر خط فقر رفته و تحت پوشش کمیته‌ امداد قرار می‌گیرند؟ عنوان کرد: خط فقر را به شکلی که در حال حاضر تعریف می‌شود قبول ندارم، زیرا باید در نظر گرفت که خط فقر در کجا مدنظر است؟ در شهر، روستا، کویر و یا بین عشایر؟ زیرا شرایط جغرافیایی و محیطی در هر منطقه بسیار متفاوت بوده و این شیوه‌ مطرح کردن خط فقر صحیح نیست، بلکه باید آن را در نقاط مختلف کشور به طور جداگانه بررسی کرد.

انواری با اشاره به «خط فقر مطلق» که در حال حاضر با انجام کارهایی همچون پرداخت یارانه و غیره در کشور بخشی از آن ترمیم شده و رو به کاهش است، گفت: در حال حاضر به جای طرح کردن خط فقر باید «خط کفاف» را جایگزین کرد، زیرا خط فقر واژه‌ای بی‌معناست. وی در خصوص منظورش از «خط کفاف» توضیح داد: خط کفاف میان فقر و غنا قرار داشته و محدوده‌ای است که تعادل برای رفع و تامین نیازهای انسانی مانند نیاز به مسکن، تفریح، تحصیل و... در آن رعایت شده است.

سرپرست کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) در خصوص مستمری‌های پرداختی به مددجویان نیز گفت: مستمری به صورتی که در حال حاضر پرداخت می‌شود، عادلانه نیست زیرا بودجه‌ای به طور متساوی میان نیازمندان توزیع می‌شود که حدود آن را نیز دولت مشخص می‌کند.

وی در این باره تصریح کرد: باید در نظر گرفت فرد نیازمند در چه شهر و روستایی و در چه منطقه جغرافیایی زندگی می‌کند زیرا اصلا عادلانه نیست که نیازمند تهرانی با نیازمند سیستان و بلوچستانی یکی در نظر گرفته شود، هر چند در کنار این مستمری ها خدمات دیگری نیز به این افراد ارائه می‌شود.

انواری با بیان این که قانونی در برنامه سوم توسعه وجود داشت که بر اساس آن مستمریها 40 درصد حقوق و دستمزد افراد را شامل می‌شود، اما این محاسبه تاکنون عملی نشده است اظهار کرد: این برنامه بسیار خوبی برای پرداخت مستمری ها بود که متاسفانه عملی نشد اما با این روش عدالت به طور نسبی رعایت می‌شود.

سرپرست کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: اگر دولت بخواهد در امور خود توفیق داشته باشد باید حداقل مشکل دو، سه دهک پایین درآمدی را حل کند.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی، اجتماعی و ... دهک‌های پایین درآمدی در حال حاضر به عنوان مانعی برای اقدام‌های بزرگ دولت است و باید در جهت رفع آن اقداماتی جدی صورت گیرد.

انواری در ادامه تصریح کرد: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات این قشر نبوده و در کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) نیز اعلام می‌کنیم ظرفیت‌هایی را دارا هستیم؛ برای مثال کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) با توجه به ظرفیت‌های خود می‌تواند در مدتی دو ساله در صورت تامین اعتبار 700 هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

وی ادامه داد: به دولت می‌گوییم که اعتبار لازم برای انجام این طرحها را به کمیته‌ امداد قرض دهید تا بتوانیم از توانمندی‌های موجود استفاده کنیم.

سرپرست کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) در پایان عنوان کرد: تنها راه حل رفع و حل ریشه‌ای مشکلات و آسیب‌ها، تجمیع توانمندی‌ها و امکانات نهادها و دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف است.

انتها‌ی‌ پیام


5987660
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است