بین‌الملل 13:02 - 01 اسفند 1397
کنگره نیکاراگوئه پیشنهاد دریافت وام ۱۰۰ میلیون دلاری از تایوان را تأیید کرده و با این کار، راهی برای حمایت از دولت این کشور آمریکای لاتین گشوده که پس از سرکوب وحشیانه سال گذشته میلادی معترضان، به شدت منزوی شده است.

وام ۱۰۰ میلیون دلاری تایوان به نیکاراگوئه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، قانونگذاران نیکاراگوئه‌ای پیشنهاد دریافت وام ۲۰ ساله از سوی دولت تایوان را یک روز پس از آن تصویب کردند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، سوسیالیسم در نیکاراگوئه، کوبا و ونزوئلا رو به افول است.

آمریکا سال گذشته میلادی قانونی را اجرایی کرد که بر اساس آن، دسترسی نیکاراگوئه به وام‌های چند جانبه سخت‌تر می‌شود.

بر اساس لایحه تصویب شده از سوی قانونگذاران نیکاراگوئه‌ای از حزب حاکم "ساندینیستا"، اعتبارات در حمایت از اولویت‌های بودجه سال جاری میلادی این کشور اختصاص می‌یابد.

دولت دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه با تظاهراتی علیه اصلاحات امنیت اجتماعی سال گذشته میلادی به چالش کشیده شده است. بیش از ۳۲۰ تن در سرکوب علیه معترضان کشته شدند و این مساله باعث تنش بسیار زیاد دولت با بخش خصوصی و واشنگتن شده است.

آمریکا تحریم‌هایی را علیه مقام‌های نزدیک به اورتگا از جمله همسر وی اعمال کرده است.

هلند و لوکزامبورگ سال گذشته میلادی کمک‌های مالی برای نیکاراگوئه را به حالت تعلیق درآوردند و علتش را هم سرکوب در جریان این اعتراضات اعلام کردند.

کنگره نیکاراگوئه در بودجه ۲۰۱۹ کسری ۳۲۰ میلیون دلاری را پیش بینی کرده است درحالیکه این کسری دسامبر ۲۰۱۸، ۱۷۰ میلیون دلار بود.

در همین حال، وزارت خارجه تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناآرامی در نیکاراگوئه باعث خسارت جدی بر اقتصاد این کشور شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت تایوان پس از ارزیابی معقولانه و برای کمک به احیای اوضاع در نیکاراگوئه موافقت کرد تا یک وام تجاری به این کشور بدهد.

وزارت خارجه تایوان در ادامه بیانیه خود آورده است: کمک مرتبط براساس ملاحظات بشردوستانه برای کمک به مردم این کشور آمریکای لاتین است. امیدواریم که به زودی زندگی ساکنان در این کشور و فرامین اجتماعی به حالت عادی و با ثبات بازگردد. دولت نیکاراگوئه وعده داده تا از این وام به صورت درست در حوزه‌های مشخص استفاده کند.

نیکاراگوئه یکی از معدود کشورهای واقع در آمریکای مرکزی است که پیشنهاد حمایت دیپلماتیک به تایوانی را می‌دهد که از نگاه چین جزو قلمروی این کشور است.

چین و تایوان برای چندین سال است که یکدیگر را به "دیپلماسی دلاری" متهم می‌کنند و به دنبال جلب حمایت از سراسر جهان هستند و برای این منظور، بسته‌های کمک سخاوتمندانه‌ای را در ازای به رسمیت شناخته شدن دیپلماتیک پیشنهاد می‌دهند.

تایوان حالا تنها با ۱۷ کشور روابط رسمی دارد که همگی آنها کشورهای کمتر توسعه یافته و کوچک در آمریکای مرکزی و پاسیفیک نظیر بلیز و نائورو هستند.

چین هرگز استفاده از زور را برای تحت کنترل در آوردن تایوان رد نکرده و این جزیره را یک استان خودرای چین می‌داند که حقی برای روابط با سایر کشورها ندارد.

انتهای پیام


10059668
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت ژاپن اعلام کرد در حال آماده شدن برای از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه روسیه گفت: طرح صلح پیشنهادی اوکراین از آن جهت بی‌معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی، چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که این کشور در اوایل ماه میلادی جاری در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی در روسیه به این کشور هشدار داده بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است