استانی 19:13 - 05 شهریور 1393
رکنی:
تبریز- خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون یکی از سیاست های بزرگ سازمان جهاد کشاورزی تلاش برای بهبود کیفیت محصولات و صادرات آن به کشورهای منطقه و دیگر کشورهای جهان است.

تلاش برای صادرات محصولات کشاورزی و دامی به کشورهای منطقه/ تولیدات علمی و پژوهشی باید تبدیل به ثروت شود

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین همایش علوم دامی ایران عصر چهارشنبه  به مدت دو روز در دانشگاه تبریز و با همکاری انجمن علوم دامی ایران آغاز به کار کرد.

حسن رکنی در آیین گشایش این همایش اظهار داشت: هم اکنون تمام توان خود را به کار بسته ایم تا شاهد افزایش تولیدات محصولات کشاورزی و دامی و همچنین افزایش کیفیت این محصولات باشیم که با تحقق آن می توان صادرات این محصولات را به کشورهای مهم منطقه و دیگر کشورهای جهان افزایش داد.

وی ادامه داد: هم اکنون سالانه هشت میلیون تن شیر درکشور تولید می شود که اگر بتوانیم شیوه های مدیریت مناسبی در این زمینه به کار ببریم، می توان این مقدار را تا سقف 18 میلیون تن در سال افزایش داد که این امر نیازمند شیوه های تحقیقاتی مناسب و راهکارهای نوین است.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: تولیدات علمی و پژوهشی وقتی به درد جامعه خواهد خورد که تبدیل به ثروت شود زیرا هم اکنون که کشور درگیر مشکلات اقتصادی است باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی و صنعتی کشور بکوشیم.

وی با اشاره به نقش دانشگاه ها در تبدیل علم به ثروت گفت: مدیران دانشگاه ها باید وارد عمل شده و در جهت ایجاد ارتباط بین دانشگاه های خود با مراکز صنعتی وارد عمل شوند تا از این طریق زمینه رشد و پیشرفت علمی کشور فراهم شود.

رکنی ادامه داد: با بهره برداری اصولی و منطقی و با رفع برخی از موانع موجود، در آینده نزدیک مشکلات حوزه محصولات کشاورزی و دامی استان حل می شود و نقش دانشگاه ها در افزایش بهره وری منابع مهم است.

دانشگاه تبریز از بزرگترین مراکز تحقیقاتی شمالغرب کشور است

رییس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم گفت: این دانشگاه دارای تجارب مناسبی در زمینه های تحقیقاتی بوده و در زمینه کشاورزی و دامی نیز با دارا بودن تعداد دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و حتی دکترا پتانسیل بالایی داریم.

محمدرضا پور محمدی ادامه داد: این دانشگاه در انتقال فناوری های نوین به کشور نقش مهمی داشته و تعداد زیادی مقالات علمی و پژوهشی توسط اساتید و دانشجویان دانشکده های مختلف و به خصوص کشاورزی به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به جایگاه این دانشگاه گفت: این دانشگاه بر اساس گزارش موسسه رتبه بندی لایدن هلند در رتبه دوم دانشگاه های ایران، 63 آسیا و 492 دنیا قرار دارد.

پورمحمدی با اشاره به ضرورت ایجاد ارتباطی مناسب میان صنعت و دانشگاه نیز گفت: هم اکنون تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا با صاحبان صنایع ارتباط مناسبی داشته باشیم تا میزان کارهای کارشناسی در حوزه های مختلف را افزایش دهیم.

ارسال 1271 مقاله به دبیرخانه همایش

دبیر علمی همایش نیز در این مراسم با اشاره به ارسال هزار و 271 مقاله به دبیرخانه این همایش گفت: از این تعداد 120 مقاله به صورت سخنرانی و هزار و 230 مقاله در قالب پوستر ارایه خواهد شد.

اکبر تقی زاده افزود: در طول برگزاری همایش 12 سخنرانی کلیدی در چهار بخش فیزیولوژی، تغذیه دام و طیور، ژنتیک و اصلاح نژاد ارائه می شود.

دبیر اجرایی این همایش نیز در این مراسم با اشاره به اهداف اجرای این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش ایجاد همگرایی بین متخصصان مربوطه و ترسیم اهمیت موضوع محصولات دامی و جایگاه آن در اقتصاد کشور و سلامتی افراد است.

حسین دقیق کیا ادامه داد: ژنتیک و اصلاح نژاد دام، تغذیه طیور، تغذیه نشخوارکنندگان و فیژیولوژی دام از جمله پانل های اصلی این همایش هستند.


4582385
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است