اجتماعی 13:47 - 11 مرداد 1394
جلسه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت راه و شهرسازی با حضور معصومه ابتکار و عباس آخوندی و معاونین این دو دستگاه به منظور بررسی راهکارهای افزایش تعامل در زمینه های مشترک به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

جلسه مشترک ابتکار و آخوندی/ توافق بر اصلاح جاده میان گذر دریاچه ارومیه

به گزارش سرویس محیط زیست ایسنا، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه ضمن اشاره به تعامل مناسب دو دستگاه در حوزه مسائل مشترک، گفت: چالش ها و بحران های کنونی محیط زیست در ایران ایجاب می کند که مدیران و تصمیم گیران تمامی دستگاه ها با وقوف کامل نسبت به اثرات تصمیم های خود بر محیط زیست عمل کنند زیرا توسعه سایر بخش ها باید هم راستا با حفظ محیط زیست باشد.

معاون رئیس جمهور با ابراز خرسندی از رویکرد شورای عالی شهرسازی و اولویت دهی این شورا به توسعه پایدار شهری و کاهش آسیب ها و تهدیدهای محیط زیست به واسطه شهرسازی و توسعه شهرها، اظهار کرد: اینکه زیر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواشناسی به طور کلی در تلاش هستند از طریق افزایش تعامل با محیط زیست، در راستای توسعه پایدار گام بردارند، نویدبخش رفع بسیاری از چالش ها در حوزه های مشترک است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با توجه به بیانات رهبری در دیدار 17 اسفندماه سال گذشته با مسئولان و فعالان محیط زیست، همچنین رویکرد و عملکرد مثبت دولت یازدهم نسبت به محیط زیست و حفظ آن، انتظار و مطالبه عمومی در این حوزه بیش از پیش است و این مهم تنها از طریق همکاری های بین بخشی تحقق خواهد یافت.

بنا بر این گزارش در این جلسه که با حضور مدیران کل محیط زیست استان های گلستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و تهران برگزار شد، موضوعاتی همچون خروج جاده از پارک ملی گلستان، اصلاح و بازنگری در جاده میان گذر دریاچه ارومیه، موضوع تصرفات در پارک ملی سرخه حصار و خجیر مورد بررسی قرار گرفت.

بازگویی چالش های عبور جاده آسیایی از داخل پارک ملی گلستان و تهدیداتی که به واسطه عبور این جاده برای ذخیره گاه زیست کره ارزشمند گلستان ایجاد شده و تاکید بر لزوم جابجایی آن به خارج از پارک در بلند مدت و انجام اقدامات اصلاحی همچون هوشمندسازی جاده، کاهش سرعت عبور و فنس کشی برای جاده داخلی پارک از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، شرح وضعیت کنونی جاده میان گذر (شهید کلانتری) دریاچه ارومیه و تاثیر آن در شرایط کنونی دریاچه ارومیه، همچنین تاکید بر ضرورت بازنگری وضعیت جاده میان گذر (شهید کلانتری) دریاچه ارومیه به منظور سهولت چرخش آب در دریاچه توسط حمید قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از دیگر مباحث این جلسه بود که توافق اولیه ای به منظور اصلاح و بازنگری این جاده میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت.

انتهای پیام


6846387
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است