استانی 22:36 - 30 شهریور 1399
مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد
ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه به طور میانگین در سطح استان ۳۵ درصد دانش آموزان در مدرسه حضور پیدا کردند، گفت: مجازی کردن آموزش به صورت کامل بر عهده ما نیست و دانشگاه علوم پزشکی باید در ستاد استانی درخواست دهد و در صورت موافقت ستاد ملی، ما اعلام خواهیم کرد که آموزش کاملا مجازی است.

حضور ۳۵ درصدی دانش‌آموزان خوزستانی در مدرسه / تعطیلی مدارس برعهده ستاد ملی کرونا

کوروش مودت در شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۳۰ شهریور) در استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: استان خوزستان یکی از مهم ترین و استراتژیک ترین استان های کشور از نظر آموزش و پرورش است؛ به این دلیل که از نظر جمعیت دانش آموزی و نیروی انسانی جزو چهار استان پرجمعیت و تاثیرگذار کشور است. بیش از ۶۷ هزار نیروی انسانی و یک میلیون و ۱۵۰ هزار دانش آموز در استان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، بازگشایی مدارس را داشتیم. بیش از ۱۲ هزار و ۴۷ آموزشگاه در سطح استان با رعایت شیوه نامه‌ها و پروتکل‌ها، کار خود را آغاز کردند و بازرسی‌ها و نظارت‌ها برای حفظ سلامت دانش آموزان صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: به طور میانگین در سطح استان ۳۵ درصد دانش آموزان در مدرسه حضور پیدا کردند. در برخی مکان ها ۷۰ تا ۸۰ درصد و در برخی دیگر این آمار کمتر بود. همچنین در این هفته برآورد شد که حدود ۲۵ درصد دانش آموزان در مدرسه حضور پیدا کردند. همه پروتکل‌ها در نظر گرفته شده اند و آنچه که دانشگاه علوم پزشکی مشخص کرده، بیش از ۶۷ درصد موارد بهداشتی رعایت شده و در برخی جاها نیز ۶۰ تا ۸۰ درصد است.

وی همچنین درخصوص ابتلا به کرونا و فوت دانش‌آموز هشت ساله اهل منطقه ترکالکی گفت: درخصوص این دانش آموز که دو روز در مدرسه حضور پیدا کرد و درگذشت؛ ابتلای این دانش آموز پیش از حضور در مدرسه بوده زیرا دوره کمون این بیماری حدود ۱۲ تا ۱۴ روز است. اولویت ما حفظ سلامت دانش آموزان است.

مودت با بیان اینکه روز اول اعلام کردیم که مدارس ما باز هستند و اولویت با آموزش حضوری است اما اجباری برای این موضوع نداریم، تصریح کرد: ما موظف هستیم که نظارت کنیم تا مشخص شود دانش آموز ما از چه طریقی آموزش خود را پیگیری می‌کند. خوشبختانه صدا و سیما هر روز و از ابتدای بازگشایی مدارس برنامه‌های درسی را ارائه می‌دهد. بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان از شبکه سیما استفاده کردند. همچنین دسترسی ما به شبکه شاد ۸۰ درصدی است، البته نواقصی دارد که در حال رفع شدن است.

وی در خصوص تعطیلی مدارس با توجه به قرمز شدن چندین شهرستان، افزود: مدارس ما باز هستند و در شرایطی تعطیل هستند که سایر ادارات در سطح استان تعطیل شوند. مجازی کردن آموزش به صورت کامل نیز بر عهده ما نیست و دانشگاه علوم پزشکی باید در ستاد استانی درخواست دهد، تصویب شود و در دستور کار ستاد ملی کرونای کشور قرار گیرد و در صورت موافقت ستاد ملی، ما اعلام خواهیم کرد که آموزش کاملا مجازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: پوشش آموزش دانش آموزان باید صد درصدی و از طریق شبکه شاد، شبکه آموزش و یا حضوری باشد. در استان ۷ هزار و ۳۰۰ مدرسه به اینترنت دسترسی نداشتند که به استانداری معرفی شدند و از این تعداد ۵ هزار مدرسه به اینترنت متصل شدند. همچنین به هر معلم ۲۰ گیگابایت و به هر مدرسه ماهانه ۳۰ گیگابایت اختصاص داده می‌شود و استفاده از شبکه شاد کاملا رایگان است.

مودت در خصوص تامین تبلت دانش آموزان محروم گفت: ۲ هزار تبلت توسط پتروشیمی به دانش آموزان محروم شهر چمران، شهرک طالقانی، بندرامام و ماهشهر اختصاص یافت. همچنین ۵ هزار تبلت توسط معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری به دانش آموزان جزیره مینو، خرمشهر، آبادان و اروند کنار اختصاص داده خواهد شد.

انتهای پیام


10725715
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است