سیاسی 15:06 - 08 مهر 1399
پایان خوش برای رزم حسینی/ نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه/ اظهارات سردار سلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس/ رد ادعای ترانزیت سلاح از ایران به ارمنستان و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

پربازدیدترین اخبار سیاسی هشتم مهر ایسنا

رزم حسینی لباس رزم وزارت بر تن کرد

به گزارش ایسنا، بررسی برنامه و صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی قرار داشت که پس از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف و دفاع وزیر پیشنهادی از خود، نمایندگان با ۱۷۵ رای موافق، ۸۰ مخالف و ۹ رای ممتنع، به وی اعتماد کردند.

اخبار مربوط به جلسه رای اعتماد به رزم حسینی به عنوان وزیر صمت در صدر اخبار پرمخاطب امروز بود که حواشی مربوط به این جلسه را نیز می توانید اینجا بخوانید.

پرونده روح‌ الله زم ویژه است/اولین دادگاه‌های جرایم سیاسی در آبان/ صدور حکم رییس سابق هلال احمر

پاسخ سخنگوی قوه قضاییه به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده روح الله زم در نشست خبری امروزش نیز از پربازدیدها بود.

غلامحسین اسماعیلی در این باره گفت: پرونده روح الله زم پرونده ویژه‌ای است و مطمئن باشید بعد از قطعیت دادنامه و وصول پرونده به دادسرا برای اجرای حکم، حتما از ناحیه مراجع رسمی اطلاع رسانی می شود و گمانه زنی‌هایی که  اعلام می شود قابل اعتماد نیست.

وی همچنین درباره پرونده رییس سابق هلال احمر گفت: پرونده رییس سابق هلال احمر در دادگاه رسیدگی شده و  دادگاه بدوی حکم صادر کرده و پرونده در فرایند تجدیدنظرخواهی است و چون حکم قطعی صادر نشده، از بیان اتهامات معذورم و  بعد از قطعیت دادنامه توضیحات ارائه خواهد شد.

اسماعیلی خبرداد که در آبان ماه اولین دادگاه‌های مربوط به جرم سیاسی را شاهد خواهیم بود و این بیانگر این است که قوه قضائیه آمادگی رسیدگی موارد در چارچوب قوانین را دارد.

هرگز راه سعادت ما از درون تعامل با دشمن نمی‌گذرد/ غیظ آمریکا دائمی است

فرمانده کل سپاه پاسداران اسلامی درسخنرانی به مناسبت هفته دفاع مقدس تاکید کرد: که غیظ آمریکا دائمی بوده و ماهیت آن استکباری است. اگر با او سازش هم کنیم در نهایت اراده ما را می‌شکند و هر ملتی تا زمانی در برابر دشمن استوار است که اراده او پابرجاست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در جلسه علنی امروز مجلس گفت: ما انتظار داریم مجلس شورای اسلامی در جایگاه یک قرارگاه عمل کرده و شبانه‌روز برای شکست دشمن در این جنگ اقتصادی حرکت کند. کشور ما ظرفیت‌های عظیمی دارد. باید تصور کنیم که هیچ کشوری جز ایران در جهان وجود ندارد. آنگاه چگونه زندگی می‌کردیم، ما قادر هستیم دشمن را شکست دهیم هرگز راه سعادت ما از درون تعامل با دشمن عبور نمی‌کند. 

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

خبرهای دیگر مرتبط با هفته دفاع مقدس را در لینک های زیر دنبال کنید.

بازدید وابستگان نظامی کشورهای خارجی مستقر در ایران از نمایشگاه دفاع مقدس

دشمن بعثی تا پایان جنگ در دریا حضوری موثر نداشت

امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمن پنجه در پنجه هستیم

حضور تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت در آسایشگاه جانبازان ثارالله

قالیباف هفته دفاع مقدس را به پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت

جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس به نسل امروز منتقل شود

***

افکار عمومی می‌پذیرد اصلاح‌طلبان نقشی در دولت روحانی نداشته‌اند؟

خبر بعدی، تحلیل محمد مهاجری درباره نقش اصلاح طلبان در افکار عمومی بود.

این تحلیلگر مسایل سیاسی درباره اینکه تا چه میزان افکار عمومی  از  اصلاح طلبان می پذیرند که آنها نقش کمی در دولت و مشکلات کشور داشته اند، اظهار کرد:  هرقدر که جامعه اعلام برائت اصولگرایان از احمدی نژاد را پذیرفت، به همان میزان هم از اصلاح طلبان می پذیرد که در عملکرد دولت روحانی نقش نداشته اند.البته قبول دارم احمدی نژاد و روحانی از بدنه رای و جناح حامی خود فاصله گرفتند  ولی افکار عمومی این را نمی پذیرد که جناحی از تصمیم سیاسی خود عقب نشینی کند.

سهم ایران روسیه و ترکیه برای برقراری صلح بین آذربایجان و ارمنستان

اظهارات سخنگوی دولت درباره درگیری پیش آمده ما بین جمهوری های آذربایجان و ارمنستان هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

علی ربیعی با بیان اینکه ما با دقت ونگرانی مناقشه اخیر در مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان را تعقیب می کنیم، از ایران روسیه و ترکیه به عنوان کشورهایی یاد کرد که می توانند در حل مناقشات بین آدربایجان و ارمنستان در جهت برقراری صلح کمک کنند.

اجازه نمی‌دهیم از خاک کشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود

رد ادعای ترانزیت سلاح از ایران به ارمنستان از سوی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان هم از خبرهای پر مخاطب بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن نظارت دقیق و کنترل لازم بر روند جابجایی و ترانزیت کالا به کشورها، به هیچ وجه اجازه نمی دهد از خاک کشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.

ارمنستان و آذربایجان اراده‌ای برای حل مناقشه قره‌باغ ندارند

اظهارات سفیر سابق کشورمان در جمهوری آذربایجان درباره درگیری اخیر میان آذربایجان و ارمنستان هم از پربازدیدها بود.

محسن پاک آیین با بیان این‌که ارمنستان و آذربایجان اراده‌ای برای حل مناقشه قره‌باغ ندارند، تاکید کرد: گفت‌وگوی منطقه‌ای راه‌حل این مساله است و ایران نسبت به کشورهای روسیه و ترکیه بیشترین ظرفیت را دارد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

سفارت ایران در باکو ادعای انتقال سلاح از خاک کشورمان به ارمنستان را تکذیب کرد

در شرایط کنونی مردم منطقه بیش از هر چیز به صلح، دوستی و همکاری نیاز دارند

***

مساوی شدن برای ابرقدرتی مانند آمریکا نه صرفاً یک باخت بلکه افتضاح است

بیستمین برنامه از سلسله پیش رویدادهای همایش بین‌المللی «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» با عنوان «مثلث چالش های سرنوشت ساز برای آمریکا» به میزبانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی برگزار شد.

مصطفی مصلح زاده عضو هیات علمی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه در این نشست در سخنانی گفت: مساوی شدن برای ابرقدرتی مانند آمریکا نه صرفاً یک باخت بلکه افتضاح است و آمریکا وارد هیچ جنگی نمی‌شود مگر آن که اطمینان یابد پیروز است و اصلا بر همین اساس هیچ گاه وارد جنگ با ایران نشد. 

این خبر هم از پرمخاطب های امروز بود.

مسئولیت ما برای مقابله با کرونا چیست؟

گزارش ایسنا با درباره مسئولیت ما برای مقابله با کرونا هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

در بخشی از این گزارش آمده است: با گسترش این ویروس در وهله اول انگشت اشاره به سمت دولتمردان و سیاستمداران رفته و مطالبه عمومی مردم از دولتمردان به کارگیری همه توان و ظرفیت ها برای بازگرداندن سلامتی و ایمنی به زندگی بشر بود. اما تجربه این مدت به ما ثابت کرد که حل این بحران تنها با سیاست گذاری و تصمیم سازی سیاستمداران و دولتمردان موثر نیست و این خود ما هستیم که می توانیم نقش کلیدی را در غلبه بر این ویروس بازی کنیم.

انتهای پیام


10740340
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت آیت الله خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: تهدید‌ها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد واقعه طبس و شکست مفتضحانه متجاوزان آمریکایی منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت و اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است