اجتماعی 12:36 - 19 مهر 1397
رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:
رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشورتغییر گفتمان در این سازمان را با توجه به اینکه در سالهای اخیر فعالیتهای شهرداری‌ها نسبت به گذشته تنوع بیشتری پیدا کرده و انتظارات جامعه از آنها افزایش یافته، ضروری ذکر کرد.

گفتمان جدید در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضروری است

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد که در ششمین دوره انتخابات شهرداران عضو شورای سازمان شهرداریها و دهیاریها سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما برای ایجاد تحول در فعالیتها و اقدامات سازمان شهرداریها و دهیاریها نیازمند رویکرد جدید و نگاه نو به مسایل و مشکلات مدیریت شهری و روستایی هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان شهرداریها و دهیاریها ی کشور  اگر به دنبال تحول در نحوه اداره شهرداریها و دهیاریهاست ابتدا باید این تحول را در خود ایجاد نماید، تصریح کرد: چاره‌ای نداریم جز اینکه با نگاه جدید به مشکلات بنگریم و در عین حال با اتکا به ایده‌های خلاقانه سازمان شهرداریها و دهیاریها را با انگیزه تر از قبل در عرصه مدیریت شهری و روستایی  پیش ببریم تا ضمن پیشبرد مناسب اهداف سازمان، زمینه ارتقای سطح خدمت رسانی شهرداری ها و دهیاریها را فراهم کنیم.

جمالی نژاد با اشاره به مشکلات کاری حوزه شهرداری ها خطاب به شهرداران منتخب استانها گفت: تغییر نگاه شهرداران و کارکنان شهرداری ها  در روش اداره شهر با توجه به تحولاتی که در سالهای اخیر در عرصه های مدیریتی و اقتصادی و حوزه مدیریت شهری کشور پیش آمده، ضروری است و شهرداریها باید از روشهای جدید مدیریتی و فناوریهای نوین بهره ببرند.



وی با اشاره به محدودیت های مالی فعلی اظهار کرد: لازم است شهرداران بیش از گذشته قابلیتها و ظرفیتهای شهر و منطقه خود را شناسایی و از آنها برای ایجاد درآمد و تولید ثروت استفاده کنند.



جمالی نژاد تصریح کرد: خوشبختانه شهرها و مناطق روستایی کشورمان دارای جاذبه‌های مناسب و گاه منحصر بفردی برای تولید درآمد هستند ولی این امر با نگاه‌های مدیریتی سنتی، قدیمی و اداری امکان پذیر نیست و تحقق آن مستلزم میدان دادن شهرداریها و دهیاریها به تفکرات جدید و ایده‌های خلاقانه و صاحبان فکرها و اندیشه های جدید است.



رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین با اشاره به محدود بودن منابع و اعتبارات دولتی برای کمک به شهرداریها از شهرداران خواست برای اجرای پروژه های شهری از ظرفیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی استفاده نمایند و گفت: شهرداریها باید در گام اول در جامعه اعتمادسازی کنند.



جمالی نژاد اضافه کرد: توسعه مدیریت شهری و روستایی بدون مشارکت مستمر شهروندان در برنامه‌های شهرداری و دهیاری محقق نخواهد شد، بنابراین این دو نهاد باید تلاش خود برای ایجاد زمینه رفاه، آسایش و نشاط روزافزون مردم را به جامعه نشان دهند تا آنها هم در برنامه های شهرداری و دهیاری مشارکت فعالی داشته باشند.



 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ‌وی همچنین جلب مشارکت نخبگان در توسعه پایدار شهرداری ها را مهم عنوان کرد و بهره مندی از طرح‌های مطالعاتی و کاربردی پژوهشگران و بکارگیری و جذب ایده‌های نوآورانه  و استفاده بهینه از نظرات آنها را الزامی دانست.



رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انجام ششمین دوره انتخابات شهرداران عضو شورای این سازمان پس از چهار سال ابراز امیدواری کرد که اعضای جدید در دوره کاری خود با همفکری و تعامل با سایر شهرداران و دست اندرکاران عرصه مدیریت شهری و صاحب نظران این حوزه؛ منشاء برنامه‌ها و اقدامات مناسبی برای برطرف شدن مشکلات شهرداری‌ها باشند.

انتهای پیام


9940304
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است