بین‌الملل 14:23 - 09 شهریور 1393
با برگزاری تجمع اعتراض آمیز؛
اهالی بصره با برپایی تجمع اعتراض آمیز خواستار افشای زوایای پنهان "کشتار اسپایکر" شدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مردم بصره با برپایی تجمع اعتراض آمیز خواستار افشای زوایای پنهان "کشتار اسپایکر" و معرفی عاملان آن شدند.


 این تجمع اعتراض آمیز عصر دیروز برگزار شد، و معترضان خواستار تسریع افشای هویت عاملان جنایت "اسپایکر" و محاکمه و قصاص آنها شدند.


معترضان کشتار اسپایکر را قتل عام و جنایتی بزرگ علیه بشریت خواندند.


25 خردادماه گروه تروریستی داعش حدود 1700 دانشجوی دانشکده نیروی هوایی پایگاه نظامی "اسپایکر" واقع در استان صلاح الدین عراق را اسیر و بسیاری از آنان را به صورت کاملا وحشیانه قتل رساند.


نوری مالکی چهارشنبه گذشته خبر از تشکیل کمیته تحقیق شناسایی و پیگیری هویت عاملان جنایت اسپایکر است.


"کاظم السهلانی" استاد دانشگاه و یکی از مسئولان برگزار کننده این تجمع اعتراض آمیز گفت: در جنایت اسپایکر صدها جوان اهل مناطق مرکزی و جنوبی عراق جان خود را از دست دادند؛ معترضان بی صبرانه خواستار افشای هویت عاملان و تعیین موعد نهایی برای اعلام نتایج تحقیقات هستند.


همچنین سهلانی با اشاره به لزوم توجه دولت عراق به خانواده قربانیان و بازگرداندن اجساد کشته شدگان افزود: یکی از مهمترین مطالبات ما جرم دانستن سخنان تحریک آمیز طایفه ای و فرقه ای است زیرا چنین اظهاراتی زمینه کافی برای ارتکاب چنین جنایات وحشتناکی را مهیا می کند.


وی خواستار اشد مجازات و اعدام عاملان این جنایت شد و گفت: بنای یادبودی از شهدای اسپایکر بعنوان سند زنده وحشی گری تروریست ها ایجاد خواهد شد.


از سوی دیگر "عصام الربیعی" مدیر مرکز توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای عراق تأکید کرد: سکوت بین المللی درباره جنایت اسپایکر غیر قابل قبول است.سیاستمداران به ویژه نمایندگان پارلمان عراق باید به پاس خون شهدا در برابر تشدید فشارهای سیاسی مقاومت کرده و سر تعظیم فرود نیاوردند.


"سلیم شوقی عبد علی" نماینده ائتلاف ملی عراق هم با حضور در این تجمع اعتراض آمیز از نمایندگان پارلمان خواست که در برابر این جنایت سکوت نکنند.


 بیش از 100 نماینده عراقی، خواستار بازجویی فرماندهان امنیتی و نظامی این پایگاه برای روشن شدن زوایای پنهان این جنایت شدند.




انتهای پیام/

4609981
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آنالنا بائربوک طی سفر امروز خود به سرزمین‌های اشغالی به دنبال جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرماندهی ماموریت دریایی اتحادیه اروپا حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی را در عملیات این گروه در دریای سرخ بی تاثیر دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر دفاع کانادا از ارسال ۸۰۰ پهپاد اسکای رنجر به اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ملوان کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می‌گردد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پرتغال سفیر ایران در لیسبون را احضار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه عربستان سعودی با بیان اینکه خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم گفت: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در نوار غزه نادیده گرفته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن در دیدار با همتای آلمانی خود اعلام کرد نتانیاهو با پیش کشیدن موضوع ایران به دنبال دور کردن توجهات از غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با انتشار برخی گمانه‌ها درباره حادثه پل بالتیمور پلیس اف بی آی آمریکا تحقیقات را در مورد برخورد کشتی و ریزش پل آغاز کرده است.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور روسیه و همتای ایرانی او در تماسی تلفنی درباره حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق و حمله تلافی‌جویانه ایران گفت‌وگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور کلمبیا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اسرائیل در واکنش به حمله ایران، کشتار کودکان و نقض قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت سازمان ملل را ادامه می‌دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است