استانی 10:43 - 18 مرداد 1399
رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان:
ایسنا/اصفهان رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان گفت: ۸ داوطلب کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در اصفهان مبتلا به کرونا بودند که از این تعداد، ۷ نفر در آزمون این سه روز شرکت کرده و یک نفر غیبت داشت.

۷ داوطلب اصفهانی مبتلا به کرونا موفق به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد شدند

آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ در ۱۳۳ کد رشته امتحانی، طی روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه (۱۶،۱۷و۱۸ مرداد ماه) به صورت همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان نیز با رقابت ۵۶ هزار و ۶۱۰ داوطلب برگزار شد و نوبت آخر این امتحان در برخی حوزه ها در حال برگزاری است.

محمدرضا ایروانی در گفت و گو با ایسنا در خصوص برگزاری این آزمون، اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ در استان اصفهان با رقابت ۴۶ هزار و ۶۱۰ داوطلب در ۱۳ حوزه امتحانی در استان اصفهان برگزار شد که از این تعداد شرکت کننده در استان اصفهان، ۲۴ هزار و ۹۲۹ نفر (۵۳.۵ درصد) زن و ۲۱ هزار  و ۶۸۱ نفر معادل (۴۶.۵ درصد) مرد بودند.

وی تصریح کرد: داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ در استان اصفهان در ۸ حوزه شامل دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان، پیام نور اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، معارف قرآن و عترت، غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی، مهاجر و موسسه راغب اصفهانی با هم به رقابت پرداختند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون در اصفهان، افزود: دو حوزه در شاهین شهر و شهرستان های نجف آباد، کاشان و گلپایگان نیز میزبان داوطلبان کارشناسی ارشد ۹۹ بودند.

ثبت ۲۷.۵ درصد غایبی کنکور کارشناسی ارشد در حوزه دانشگاه اصفهان

رئیس ستاد برگزاری آزمون های دانشگاه اصفهان از ابتلای ۸ نفر از داوطلبان اصفهانی کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ خبر داد و گفت: این داوطلبان بیماری خود را از طریق فرآیند خوداظهاری اعلام کرده بودند و هیچ یک از آنها در بیمارستان بستری نبودند، اما بر اساس هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در محلی در داخل بیمارستان الزهرا آزمون دهند. از این تعداد، ۷ نفر در آزمون این سه روز شرکت کرده و تنها یک نفر غیبت داشت.

ایروانی از افزایش ۶.۶ درصدی تعداد داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ نسبت به سال گذشته در اصفهان خبر داد و گفت: در هر آزمون معمولا ۱۰ تا ۱۵ درصد داوطلبان غایب هستند و امسال در حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان ۲۷.۵ درصد غایبی ثبت شد که بیشتر غیبت مربوط به آزمون امروز صبح و رشته های شناور بود.

وی در خصوص تمهیدات لازم برای پیشگیری از کرونا در برگزاری آزمون، یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی برای داوطلبان الزامی بود. کسانی که ماسک نداشتند، اجازه ورود به حوزه امتحانی را نداشتند. علاوه بر اینکه صندلی های داوطلبان دو برابر فاصله سال های گذشته چیده شده بود.

افزایش ۶.۶ درصدی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در اصفهان

ایروانی افزود: تمام حوزه های امتحانی قبل و بعد از جلسات آزمون به طور کامل ضدعفونی شدند. همچنین قبل از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی تب سنجی انجام شد.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ در ۲۳۶ حوزه امتحانی و ۸۰ شهرستان کشور برگزار شد که در مجمئع تعداد ۶۹۱ هزار و ۹۶۸ نفر طی این سه روز برای کسب ۱۵۷ هزار صندلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به رقابت پرداختند. پس از برگزاری آزمون نتایج اولیه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه داوطلبان در آزمون نیز دهه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد ۸۵ داوطلب آزمون کارشناسی ارشد به ویروس کرونا مبتلا هستند.

انتهای پیام


10657255
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است