استانی 23:07 - 23 مرداد 1397

راه اندازی مرکز آموزش ضمن خدمت و دانشگاه فرهنگیان در اروند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی نعمت زاده عصر امروز در حاشیه برگزاری نشست شورای عالی آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران بیان کرد: طبق مذاکرات انجام شده با رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور و با پیگیری های انجام شده از سوی سازمان منطقه آزاد اروند، آموزش و پرورش خوزستان و نمایندگان منطقه در دو عرصه با تأسیس مرکز ضمن خدمت و راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در منطقه آزاد اروند موافقت شد.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از تأسیس مرکز آموزش ضمن خدمت آموزش و پرورش خوزستان در منطقه آزاد اروند اشاره و در این رابطه اظهار کرد: طبق توافق انجام شده قرار است؛ مرکز آموزش ضمن خدمتی در آبادان راه اندازی شود که ۵۰ درصد ظرفیت خود را به ارائه آموزش های ضمن خدمت به معلمان منطقه آزاد اروند اختصاص دهد.

وی افزود: نیم دیگر ظرفیت این مرکز آموزش ضمن خدمت به آموزش معلمان سراسر استان اختصاص خواهد یافت و در آینده سایر بخش های کشور را نیز پوشش خواهد داد.

وی از آغاز به کار این مرکز در مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: این مرکز از اول مهر کارخود را آغاز خواهد کرد و افق جدیدی برای ارتقای جایگاه و سطح کمی و کیفی آموزش فراهم خواهد کرد.

نعمت زاده، تامین زیر ساخت ها از جمله آماده کردن مکان و تجهیزات، تامین فضاهایی برای آموزش و خوابگاه را از جمله تعهدات سازمان منطقه آزاد اروند برشمرد.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به احداث دانشگاه فرهنگیان در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: قرار است دانشگاه فرهنگیان خوزستان و یا بخشی از این دانشگاه به منطقه آزاد اروند منتقل شود تا هم علاقمندان شاغل در آموزش و پرورش و هم افرادی که مایل هستند وارد آموزش و پرورش شوند در آن به تحصیل بپردازند.

وی افزود: این پروژه در مرحله جانمایی است و ممکن است به تدریج و متناسب با امکانات فراهم شده بخشی از این دانشگاه منتقل و بخش دیگر در آینده توسعه یابد.

نعمت زاده با بیان اینکه تلاش می شود دانشگاه فرهنگیان در منطقه آزاد اروند مهر ماه کار خود را آغاز کند از احتمال عملی نشدن این تصمیم در مدت کوتاه باقی مانده خبر داد و گفت: مدت زمان بسیاری تا مهر ماه باقی نمانده است و دانشگاه نیاز به خوابگاه، محل آموزش مجهز، ساختمان اداری و امکانات خودرویی دارد که صرف نظر از تامین نیروی انسانی متخصص امکان دارد تامین این موارد به صورت کامل محقق نشود اما تلاش می شود تا مهرماه بخشی از دانشگاه در منطقه آزاد اروند راه اندازی شود.


9874151
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است