سیاسی 10:54 - 11 شهریور 1393
وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در قاره اروپا و در بروکسل به ترتیب با «المار بروک» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا، «شولتز» رئیس پارلمان اروپا و «دیدیه رینگلر» وزیر خارجه بلژیک ملاقات کرد.

رایزنی‌های دیپلماتیک ظریف در بروکسل با رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا، رئیس پارلمان اروپا و وزیر خارجه بلژیک

به گزارش خبرگزاری فارس محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در قاره اروپا و در بروکسل به ترتیب با «المار بروک» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا، «شولتز» رئیس پارلمان اروپا و «دیدیه رینگلر» وزیر خارجه بلژیک ملاقات کرد.

وزرای خارجه ایران و بلژیک در مذاکرات خود روند مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تبادل نظر قرار دادند و با تأکید بر روابط خوب و دیرینه دو کشور تقویت همکاری‌های جاری در ابعاد مختلف و ترسیم چشم انداز جدید را مورد توافق قرار دادند.

ظریف و رینگلر با ابراز خرسندی نسبت به شتاب نسبی مناسبات‌، تحرک بیشتر در همکاری‌ها و از جمله مناسبات پارلمانی را مثبت ارزیابی کردند و رفع مشکلات اجرایی به منظور فعال‌تر شدن ابعاد مختلف روابط از جمله بین بخش‌های خصوصی را مورد توجه قرار دادند.

وزرای خارجه ایران و بلژیک همچنین پیرامون تحولات منطقه‌ای از جمله اوضاع در عراق،  سوریه و وضعیت اوکراین تبادل نظر کردند‌.

حمایت از دولت عراق و لزوم کمک به تثبیت امنیت و ثبات عراق و افزایش تماس‌ها و مشورت‌ها به منظور یافتن و تنظیم راهکارها برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری از دیگر محورهای مذاکرات وزرای خارجه دو کشور بود‌.

همچنین آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای مورد تبادل نظر طرفین قرار گرفت و ظریف با انتقاد از تحریم‌های آمریکا گفت‌: اینگونه اقدامات شرایط را دشوارتر می‌کند‌.

در دیدار ظریف با شولتز رئیس پارلمان اروپا آخرین وضعیت دور جدید فعالیت پارلمان اروپا‌، نقش همکاری‌های پارلمانی در تقویت روابط‌، ابعاد و تأثیرات بحران تروریسم و افراطی‌گری در سایر مناطق مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر خارجه کشورمان ضمن برشمردن ویژگی‌های تروریسم جدید‌، فعالیت گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه و خطر گسترش و توسعه این بحران به نقاط مختلف منطقه و جهان را قابل تـوجه جدی خواند و خاطرنشان ساخت‌: قطع حمایت‌های همه جانبه و مشارکت و مسئولیت‌پذیری همه کشورها برای توقف فعالیت این گروه‌ها و ریشه‌کنی تروریسم یک ضرورت می‌باشد‌.

ظریف طرح جهان عاری از خشونت موسوم به «wave» ارائه شده از سوی ایران و قطعنامه مبتنی بر آن را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: این طرح ظرفیت بسیاری دارد و می‌تواند مبنا و برنامه جامعی برای کار جمعی در سطح جهان قرار گیرد.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار بـا تأکید بـر ویژگی‌های فـرهنگی‌، ارزش‌هـای مذهبی و شرایط خاص هر کشور در موضوع حقوق بشر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد‌: به منظور درک عمیق و واقعی نسبت به شرایط کشورهای مختلف‌، ضروری است که تنها از طریق گفت‌وگو تعامل و تبادل نظر مستمر‌، به درک بهتر و نزدیک‌تری بیانجامد و این زاویه در همکاری‌های آتی مد نظر قرار گیرد‌.

وی تهیه منشور حقوق شهروندی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران را یک گام ارزشمند در برنامه‌های کشور برای تقویت و ارتقای وضعیت حقوق شهروندی برشمرد.

رئیس پارلمان اروپا برخی موضوعات مورد توجه و علاقه پارلمان اروپائی درخصوص تحولات اروپا و تحولات بین‌المللی را برشمرد و نگرانی‌ها نسبت به خطر تروریسم و حضور اتباع کشورهای متعدد غربی در میان این گروه‌ها را مسأله قابل تأملی عنوان کرد و اظهار داشت: ایران در برخورد با بحران‌ها و مسائل منطقه‌ای تاکنون نقش سازنده‌ای ایفاء کرده است‌.

افزایش تماس‌های پارلمانی و رفت و آمدهای نمایندگان پارلمانی در این ملاقات مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت‌.

وزیر خارجه کشورمان و المار بروک رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا پیرامون موضوعات هسته‌ای‌، روابط ایران و اتحادیه اروپایی و حقوق بشر گفت‌وگو و تبادل نظر کردند و ظریف دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات منطقه‌ای، تروریسم و روند مذاکرات هسته‌ای و زوایا و ظرایف موضوعات حقوق بشری را تشریح کرد‌.

در این دیدار راه‌های افزایش ارتباطات پارلمان‌های اروپا و جمهوری اسلامی ایران نیز مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت‌.

انتهای پیام/


4626122
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به اصفهان با استفاده از ریز پرنده‌ها پرداختند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق دستاورد‌ها و ابعاد مختلفی دارد که رژیم صهیونیستی را به نابودی نزدیک‌تر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است