علمی فناوری 17:12 - 27 فروردین 1393
معاون وزیرعلوم:
تهران - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: آیین نامه اجرایی بند اختصاص یک تا سه درصد بودجه دستگاه های اجرایی به امر پژوهش و توسعه فناوری در ضوابط اجرایی قانون بودجه 93 در صد و هفدهمین جلسه کمیسیون دایمی شورای عالی عتف تنظیم شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ؛ دکتر وحید احمدی بعد ازظهر چهارشنبه در حاشیه صد و هفدهمین جلسه کمیسیون شورای عالی عتف که در محل وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد افزود: دراین جلسه آیین نامه اجرایی بند اختصاص یک تا سه درصد بودجه دستگاه های اجرایی به امر پژوهش و توسعه فناوری در ضوابط اجرایی قانون بودجه 93 تنظیم شد و قرار است بعد از تصویب شورای عالی عتف به دستگاه ها ابلاغ شود.



وی افزود: بند اختصاص یک تا سه درصد بودجه دستگاه های اجرایی به امر پژوهش در لایحه بودجه 93 حذف شد و در مجلس نیز تصویب نشد، اما هیات دولت این بند را با اصلاحات بسیار زیاد و به صورت تقلیل یافته در ضوابط اجرایی قانون بودجه 93 قید کرده است.



احمدی ادامه داد: بر اساس ضوابط اجرایی قانون بودجه 93 معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری با اعلام وزیر یا بالاترین مقام اجرایی دستگاه ذیربط یک تا سه درصد از اعتبارات تملک داریی های سرمایه ای دستگاه های اجرایی را برای امور پژوهشی و توسعه فناوری در اختیار وزارتخانه متبوع قرار می دهد تا پس از موافقتنامه با معاونت هزینه شود.



معاون پژوهشی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال قبل این بند در قانون بودجه تصویب شده بود و بر اساس آن تمام دستگاه های اجرایی مکلف و ملزم بودند که یک تا سه درصد از بودجه خود را برای امور پژوهشی و توسعه فناوری مورد تایید شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) هزینه کنند.



وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: طبق این برنامه قرار است در پایان این برنامه سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی به 3 درصد برسد و برای این منظور باید ترتیبی در بودجه داده شود که طی سال ها به این هدف برسیم.



وی افزود: این در حالی است که اکنون که در سال چهارم برنامه سوم توسعه قرار داریم سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی حدود نیم درصد است.



احمدی در مورد دیگر نتایج صد وهفدهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف گفت: همچنین در این جلسه در خواست برخی دستگاه های اجرایی برای عضویت در کمیسیون های تخصصی بررسی و با درخواست برخی دستگاه ها موافقت شد.



معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گزارش طرح کلان ملی ایجاد و توسعه فناوری های مورد نیاز جهت تجهیز و به روز رسانی شبکه پدافند هوایی کشور را از دیگر موضوعات مطرح شده دراین جلسه عنوان کرد و گفت: طبق گزارش ارایه شده قسمت اول این طرح حدود 70 درصد پیشرفت داشته و خود طرح در مجموع حدود 3 درصد پیشرفت داشته است.



احمدی تمام اعتبار برای این طرح را 160 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ حدود 3 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت شده که پیشرفت این طرح نسبت به اعتبار تخصیص یافته به آن خوب بوده است.



به گفته وی مجری محوری این طرح دانشگاه شیراز و مجری های همکار دانشگاه های صنعتی شیرار و شریف هستند و این طرح در سیتسم های حمل و نقل ، اطلعاعات و سیستم دفاعی کشور کاربرد دارد.



علمی ( 3 ) **2038**1599

انتهای پیام /*


3499935
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است