اجتماعی 13:54 - 10 مرداد 1394
معصومه ابتکار گفت: محیط‌بانان استخدام رسمی سازمان محیط زیست هستند، البته در این حوزه سازمان دچار کمبود است و تلاش داریم این کمبود جبران شود.

خبرهای خوش ابتکار برای محیط بانان/ ۸محیط بان از اعدام نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ۳۱ژوییه و ۹مرداد روز جهانی محیط بان؛ این روز برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ و همزمان با پانزدهمین سالگرد تاسیس فدراسیون بین المللی محیط بانان جشن گرفته شد.



گروه های ۶۳ گانه عضو رسمی این فدراسیون، فعالیت های مختلفی را برای این روز پیشنهاد می کنند: از روشن کردن شمع و یک دقیقه فکر کردن به محیط بانانی که حین انجام وظیفه جان باخته اند تا کاشت یک درخت به عنوان ادای احترام به رنجرهای جهان و آموزش های عمومی و بحث و گفتگو و چانه زنی با مسوولان حکومت ها. اما از سال گذشته تقریبا صحبت ها در مورد محیط بانان و دلسوزی برا‌ی آنها به عمل هایی برای بهبود وضعیت آنها تغییر کرده است. محیط بانانی که به جرم حفاظت از طبیعت به اعدام محکوم شده بودند حکم آزادی گرفتند و آنهایی که از سختی کار گله داشتند سرو سامان گرفتند. 

معصومه ابتکار نیز به مناسبت این روز با اشاره به 9 مرداد روز جهانی محیط بانان و تلاش‌های سازمان محیط زیست برای آنان اعلام کرد: محیط‌بانان استخدام رسمی سازمان محیط زیست هستند، البته در این حوزه سازمان دچار کمبود است و تلاش داریم این کمبود جبران شود؛ به طوری که در حال حاضر میزان سختی کار آنها به 3000 امتیاز افزایش یافته و اجرای درجه‌بندی محیط‌بانان به منظور بهبود شرایط آنان در حال انجام است.

او در ادامه با اشاره به اینکه تعداد محیط‌بانان در کشورکم است، گفت: اقدامات بسیاری در مورد تقویت دوره‌های آموزشی محیط‌بانان صورت گرفته و آموزش تخصصی 850 نفر در سطح ملی و تغییر وضعیت 450 محیط‌بان در راستای بهبود وضعیت آنها انجام شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه این سازمان توجه ویژه‌ای به جایگاه اجتماعی محیط‌بانان و معرفی آنها در رسانه‌ها به صورت گسترده دارد، گفت: در سطوح ملی سال گذشته در جشنواره شهید رجایی یک محیط‌بان نشان ملی دریافت کرد.

ابتکار در ادامه با اشاره به پیگیری مشکلات حقوقی محیط‌بانان کشور توسط سازمان حفاظت محیط زیست اظهارکرد: سال 92 که من مسئولیت سازمان را برعهده گرفتم هشت محیط‌بان حکم اعدام داشتند. در حال حاضر مسائل حقوقی بعضی از این محیط‌بانان حل شده و دو نفر از آنها به زودی مشکلاتشان مرتفع خواهد شد.

او همچنین در مورد اختیارات محیط‌بانان گفت: محیط‌بانان به عنوان ضابط قوه قضاییه اجازه حمل سلاح دارند و یگان حفاظت محیط زیست هستند.

۴۷۲۳۳


6840362
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است