گوناگون 16:07 - 02 اسفند 1397
امروزه به جایگاهی رسیده‌ایم که در دنیای گوشی‌های هوشمند برخی تکنولوژی‌ها به بلوغ رسیده‌اند و از این حیث شاید نوآوری‌های هیجان‌انگیز برای کاربران کمتر در مراسم‌های رونمایی به چشم بخورد. متاسفانه این امری است که برای برندهای بزرگی چون اپل هم که در دورانی سردمدار نوآوری در بازار گوشی‌های هوشمند بودند، نیز اتفاق افتاده‌ است.

معنای نوآوری در دنیای گوشی‌های هوشمند چیست؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام هوآوی، به عنوان نمونه صفحه نمایش‌های تمام صفحه یا FullView یا دوربین‌های چندگانه مواردی است که حتی روی گوشی‌های میان رده بازار هم دیده می‌شود ولی اکنون کار به جایی رسیده که همچنان برندهای مطرح روی این موارد به عنوان مزیت رقابتی تاکید دارند. شاید بتوان ادعا کرد که جهت‌گیری برخی از برندهای مطرح در حوزه گوشی‌های هوشمند تا حدی آنها را گمراه کرده چرا که آنها تجربه کاربری را فدای امکانات سخت‌افزاری تکراری می‌کنند که در عمل مزیت چندانی برای کاربران نسبت به مدل‌های قبلی به ارمغان نمی‌آورند.

برخی برندها مانند هوآوی جهت‌گیری متفاوتی را نسبت به آنچه اکثر برندها مد نظر دارند، در دستور کار خود قرار دارند. در شرایطی که برخی برندهای بزرگ بازار گوشی‌های هوشمند روی مزیت‌های تکراری گوشی‌های خود تاکید دارند، هوآوی همچنان برگ‌های برنده‌ای برای رو کردن در بازار گوشی‌های هوشمند دارد که می‌تواند کاربران را مانند گذشته هیجان‌زده کند. به عنوان نمونه در سال گذشته مدل‌های معرفی شده توسط هوآوی در سری Huawei Mate ۲۰ و Huawei P۲۰ نسبت به مدل‌های معرفی شده توسط سایر برندها از حیث نوآوری تفاوت‌های عمده‌ای داشت.

هوآوی اولین برندی است که هوش مصنوعی را به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد کرد و از آن به شکل کاربردی در بخش‌های مختلف از دوربین گرفته تا مصرف بهینه باتری بهره برده است. همچنین هوآوی سال قبل برای اولین بار سیستم شارژ بی‌سیم معکوس را که امسال روی محصولات برندهای دیگر دیده می‌شود معرفی کرده بود. از سوی دیگر در نظر گرفتن مفاهیم جدید طراحی به خصوص در بخش پشت گوشی، انتظارات جدیدی برای کاربران ایجاد کرده که برندهای دیگر را مجبور به پیروی از هوآوی کرده‌است. به عنوان نمونه می‌توان به در نظر گرفتن یک طیف رنگی مثلاً از آبی به بنفش اشاره کرد که برندهای دیگر مشابه آنها را بعد از هواوی در محصولات خود وارد کرده‌اند. در نظر گرفتن باتری‌های حجیم حدود ۴۰۰۰ mAh و بیشتر هم در گوشی‌های پرچم‌دار هواوی به خصوص در سری میت امری عادی تلقی می‌شود که این هم پرچم داران برندهای دیگر را مجبور به پیروی از آن کرده است.

اولین‌های ذکر شده برای هوآوی به موارد فوق خلاصه نمی‌شود و تنها به عنوان مشت نمونه خروار یادآوری و مرور شد. هوآوی با نوآوری‌های خود توانسته تجربه کاربری کاربران را تحت تأثیر قرار بدهد و انتظارات آنان را به سطحی بالاتر ارتقا دهد، امری که انتظار می‌رود برندهای دیگر هم بتوانند مشابه آن عمل کنند تا در نهایت کاربران شاهد رقابتی واقعی برای نوآوری باشند.

هم‌اکنون زمین بازی جدیدی در بازار گوشی‌های هوشمند شکل گرفته که از آن به گوشی‌های تاشو تعبیر می‌شود. به همین خاطر مدتی زمان می‌برد که گوشی‌های بالغ با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار بگیرد. عرضه گوشی‌هایی با تکنولوژی‌های جدید ولی با قیمتی که کاربران زیادی قادر به تهیه آنها نباشند، نمی‌تواند رضایت آنها را تأمین کند. هوآوی در نمایشگاه MWC امسال، در چند روز آینده در این زمین بازی جدید با قوانین خود وارد خواهد شد و نوآوری‌های خود در این حوزه را به کاربران با قیمت‌های معقول و قابل بهره‌گیری توسط آنها، ارائه می‌کند.

با توجه به سابقه هوآوی در ارائه نوآوری‌های واقعی، به خصوص طی دو سال گذشته، باید در انتظار نوآوری‌های بیشتر هم از هواوی در پاریس برای گوشی‌های سری Huawei P۳۰ باشیم؛ به خصوص در حوزه عکاسی موبایل و نقش پر رنگ‌تر هوش مصنوعی در آن!

انتهای رپرتاژ خبری


10060626
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است