استانی 21:32 - 19 مهر 1397

۵۶ هزار مسکن برای خانواده های دارای معلول ساخته شد

 به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی، در افتتاح اولین مرکز آب درمانی و استخر ویژه معلولان شمال کشور، با بیان اینکه در طی ۵ سال گذشته، دولت بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی را در اختیار خانواده‌های تک معلول و زن سرپرست خانوار قرار داده است، خاطرنشان کرد: ۵۶ هزار واحد مسکونی نیز در حال ساخت است.

محسنی با اشاره به وجود همکاری مناسب میان دستگاه‌ها برای ایجاد شرایط مناسب برای حضور معلولان در مراکز عمومی، گفت: سعی داریم تا معابر، مکان‌ها، ساختمان‌های اداری و محیط‌های عمومی از شرایط مناسبی برای حضور و رفت‌وآمد معلولان، سالمندان، زنان باردار و افراد دارای آسیب‌های موقت برخوردار گردد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه هنوز پیشرفت زیادی در این زمینه نداشته‌ایم، افزود: اما قدم‌هایی برداشته شده و برای ایجاد فرهنگ مناسب‌سازی اماکن عمومی، مقرر شد تا ۲۵ امتیاز در ارزیابی عملکرد ادارات در جشنواره شهید رجایی برای دستگاه‌های دولتی که این شرایط را فراهم کردند، در نظر گرفته شود.‌

وی با اذعان به تلاش و اقدامات گسترده سازمان بهزیستی در مناسب‌سازی اماکن، از جمله آنها به اماکن ورزشی متناسب با شرایط معلولان اشاره کرد و ادامه داد: این سازمان با همکاری شهرداری کلان شهرها درصدد مناسب‌سازی مکان‌های عمومی و معابر برای عبور و مرور معلولان است.

محسنی بندپی با بیان اینکه مناسب‌سازی مکان‌های عمومی برای معلولان یکی از استراتژی‌های دولت و وزارت تعاون است، افزود: این استخر آب درمانی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال ظرف سه سال به افتتاح رسیده و برای افراد ضایع نخایی شرایطی فراهم شد تا این افراد بتوانند در آب ورزش و آب درمانی کنند و همچنین، آمادگی انجام مسابقات ورزشی شنا معلولان در این استخر وجود دارد.

وی با اشاره به حمایت دولت در اجرایی کردن قانون حمایت از حقوق معلولان، بر اهتمام ویژه دولت در این رابطه تأکید کرد و افزود: در آستانه تدوین بودجه ۹۸ هستیم و تمام موارد حمایتی اعم از معیشت، اشتغال و مشوق‌های حمایتی کار معلولان در حال کارشناسی برای دریافت اعتبار اجرای این قوانین است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از ساخت ۱۱ هزار و ۷۰۰ خانه برای افراد دارای دو معلول خبر داد و با با بیان اینکه از این تعداد، ۴ هزار و ۷۰۰ خانه تحویل شد، ابراز امیدواری کرد تا مابقی خانه‌ها تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد.

محسنی بندپی با بیان اینکه در ساخت خانه برای افراد دارای دو معلول هیچ محدودیتی قائل نشده‌ایم، از عقد تفاهم‌نامه دیگری با بنیاد مسکن خبر داد و گفت: افرادی که در مرحله اول موفق به ثبت نام نشده‌اند، فرصت دارند تا در این مرحله ثبت نام کنند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد سالن‌های ورزشی کارگری کشور را ۳۶ سالن برشمرد و با اشاره به اهمیت ورزش در زندگی افراد، بر ضرورت و اولویت وجود ورزش در سبد زندگی جامعه کارگری تأکید کرد.


9940762
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است