استانی 20:36 - 03 آذر 1393
رئیس مجمع بسیج مهندسین صنعتی قزوین:
رئیس مجمع بسیج مهندسین صنعتی استان قزوین گفت: پیشرفت و توسعه کشور در گرو حمایت از تولید داخلی و تشویق تولیدکنندگان داخلی به فعالیت بیشتر است.

توسعه کشور در گرو حمایت از تولید داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید یوسف‌زادگان در همایش بسیج مهندسین صنعت و عمران استان قزوین که امشب در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را در سال 92 ابلاغ کردند.

وی افزود: علت اصلی این ابلاغ رهبر معظم انقلاب، توطئه‌های دشمنان است زیرا دشمنان این نظام مقدس هر روز با سلاح جدیدی به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی هستند که یکی از این ابزارها اقتصاد است، بنابراین باید اقدامات اساسی در تقویت اقتصاد کشور انجام دهیم.

رئیس مجمع بسیج مهندسین صنعتی استان قزوین اضافه کرد: مهندسان کشور باید آمادگی بیشتری در عرصه اقتصادی داشته باشند، زیرا اقتصاد تعیین‌کننده رشد و شکوفایی جامعه است.

یوسف‌زادگان ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی لازم برای سوق دادن مردم به سمت فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی انجام شود تا مردم با آگاهی از مشکلات موجود با رغبت بیشتری در این عرصه تلاش کنند.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در کشور ما وجود دارد این است که 80 درصد صنایع ایران دولتی و تنها 20 درصد آن خصوصی است که این امر موجب شده کشور در برابر تحریم‌ها آسیب‌پذیرتر شود.

رئیس مجمع بسیج مهندسین صنعتی استان قزوین تصریح کرد: از سوی دیگر با افزایش تحریم‌ها و آسیب‌پذیرتر شدن دولت، فشار بیشتری روی مردم وارد شده و مشکلات زیادی برای آنان ایجاد می‌کند.

یوسف‌زادگان با تأکید بر این‌که نیازمند اقتصاد درون‌زا هستیم، گفت: در استان قزوین 80 درصد صنایع را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند که مزیت بسیار خوبی است زیرا صنایع کوچک در برابر تحریم‌ها به راحتی سر خم نمی‌کنند و توانسته‌اند تحریم‌ها را دور بزنند.

وی با اشاره به این‌که خصوصی‌سازی یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: دومین مؤلفه اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت‌های دولتی و مردمی است که در این راستا مهمترین دغدغه دولت تأمین نیازهای مردم به شیوه جدید است البته مردم ایران نیز در برابر تحریم‌ها به خوبی و بسیجی‌وار مقاومت کردند.

رئیس مجمع بسیج مهندسین صنعتی استان قزوین افزود: تحریمی که دشمنان این نظام مقدس علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده اگر به هر کشور دیگری وارد می‌شد، امکان نداشت مردم آن کشور مانند ملت ایران ایستادگی کنند.

یوسف‌زادگان با اشاره به این‌که سومین مؤلفه اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است، اضافه کرد: پیشرفت و توسعه کشور نیز در گرو حمایت از تولید داخلی و تشویق تولیدکنندگان داخلی به فعالیت بیشتر است.

وی ادامه داد: مطالبات قانونی بسیج این است که واردات باید کنترل شده و کاهش یابد تا تولیدکنندگانت داخلی با انگیزه بیشتری در عرصه تولید فعالیت کنند.

رئیس مجمع بسیج مهندسین صنعتی استان قزوین با بیان این‌که پنجمین و ششمین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی مدیریت مصرف و تحقیق در زمینه اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: باید آمادگی کامل داشته باشیم تا در هر شرایطی نسبت به هر کنش دشمن واکنش مناسبی از خود نشان دهیم.

یوسف‌زادگان اظهار کرد: استفاده مطلوب از زمانی که در اختیار داریم هفتمین مؤلفه اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه پیشنهادمان این است که دولت در یک برنامه‌ریزی مشخص تلاش کند تعطیلات را کاهش دهد.

وی عنوان کرد: منابع زیادی در کشور وجود دارد که دغدغه مردم باید زندگی کردن منطبق با نیازهای کشور باشد که این مهم نیز تنها با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی محقق می‌شود.

رئیس مجمع بسیج مهندسین صنعتی استان قزوین با اشاره به این‌که نهمین مؤلفه اقتصاد مقاومتی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان انتظار می‌رود برای پیشرفت و تعالی کشور تلاش بیشتری داشته و در هیچ شرایطی انگیزه خود را از دست ندهند.

یوسف‌زادگان گفت: اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه هر یک از ما باید به سهم خود برای تحقق آن تلاش کنیم و دقت داشته باشیم اگر تفکر بسیجی وجود نداشته باشد با شکست روبرو می‌شویم.

وی یادآور شد: بسیج صنعت و عمران استان قزوین با 3 هزار نفر عضو در تمام شهرستان‌های استان نمایندگی دارد که پایگاه بویین‌زهرا در جشنواره مالک اشتر حائز رتبه نخست کشوری شد و پایگاه البرز نیز در بین تمام کانون‌های مهندسین صنعت و عمران در سال جاری رتبه برتر را کسب کرد.


5262563
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است