فرهنگی‌هنری 13:31 - 06 خرداد 1396
پنجمین جلسه‌ نخستین مجمع سالیانه‌ی انجمن موسیقی ایران با حضور رؤسای انجمن استان‌های خوزستان، شهرکرد، البرز، یزد، و قم در محل این انجمن برگزار شد.

برپایی مجمع سالیانه انجمن موسیقی ایران

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، این جلسه با حضور بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، رضا دادویی معاون اجرایی انجمن موسیقی ایران، آقایی رئیس انجمن موسیقی استان قم، سهیلی‌زاده رئیس انجمن موسیقی استان یزد، معتمدیان عضو هیئت‌مدیره‌ی انجمن موسیقی شهرکرد، کوراوند رئیس انجمن موسیقی استان خوزستان، باستانی‌نژاد رئیس انجمن موسیقی استان البرز در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

در این دیدار بهرام جمالی -مدیرعامل انجمن موسیقی ایران- با اشاره به ضرورت توسعه‌ی روابط شعب استانی با تدوین شیوه‌نامه‌ی اجرایی همکاری‌های مشترک، تعامل هرچه بیشتر شعب استانی انجمن را خواستار شد و با مهم خواندن سرمایه‌های موسیقی استان‌ها، معرفی هنرمندان جوان و فعال در بخش‌های مختلف موسیقی و توجه به پیشکسوتان موسیقی نواحی کشور را به عنوان اصلی‌ترین دارایی‌های موسیقی در سطح کشور دانست.

او همچنین لزوم توجه و حمایت از آن‌ها باجذب مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی در برنامه‌های سالانه را مهم‌ترین وظیفه‌ی شعب استانی برشمرد.

 در ادامه هر یک از رؤسای شعب استانی در دو نوبت صبح و عصر ضمن تشریح گزارش عملکردِ سال ۹۵ به ارائه‌ی برنامه‌های خود در سال ۹۶ پرداختند و از برگزاری نخستین مجمع سالیانه‌ی انجمن موسیقی ایران که در این دوره از فعالیت انجمن برای اولین‌بار اتفاق افتاده است ابراز خرسندی کردند.

عقیل آقایی -رئیس انجمن موسیقی استان قم- در مورد اهمیت برگزاری این جلسه گفت: در سال‌های گذشته این اولین‌بار است که این ارتباط بین شعب مختلف انجمن موسیقی برقرار می‌شود. یکی از مواردی که آقای جمالی در این جلسه مطرح کردند بحث مدیریت انجمن استان‌ها به صورت یک مدیریت فعال و هوشمند بود که بسیار مهم است. همچنین در این جلسه مدیران انجمن‌ها با جایگاه حقوقی و امکانات حقوقی‌ای که قانون برای آن در نظر گرفته تا حدود زیادی آشنا شدند و مطالبی که جناب جمالی در مورد مدیریت و نحوه‌ی سامان‌دهی انجمن مطرح کردند، بسیار مفید بود.

او ادامه داد: مسئله مهم این است که انجمن‌ها روابط‌شان را با هنرمندان منطقه‌ی خود بیشتر و بهتر کنند. راهکار را جناب جمالی در همین جلسه مطرح کردند و آن بحث جایگاه حقوقی و لزوم هویت‌بخشی انجمن‌ها بود که اگر این مورد حل شود خودبه‌خود بحث روابط به‌راحتی مرتفع می‌شود.

علی باستانی‌نژاد -رئیس انجمن موسیقی استان البرز- در مورد اهمیت برگزاری این جلسه اظهار کرد: خیلی از مواردی که قبلاً به‌عنوان سؤال برای بیشتر رؤسای انجمن‌ها مطرح بود در این جلسه روشنگری شد و خیلی از ابهامات برطرف شد و راه‌های حرکت به سمت اهداف انجمن موسیقی ایران با تفصیل بیشتری از سوی مدیرعامل انجمن بررسی شد.

او اضافه کرد: ما از طریق نهادهای مردمی ارتباطاتمان را گسترش می‌دهیم و خواهیم داد و مقداری از درون‌دولتی بیرون خواهیم آمد. مهم‌ترین اقدامی هم که امسال انجام شد، بحث ثبت انجمن‌ها بود که جناب جمالی به‌موقع و خیلی خوب در این زمینه عمل کردند.

کاوه معتمدیان -عضو هیئت مدیره‌ی انجمن موسیقی شهرکرد- در این‌باره گفت: اگر انجمن‌ها اختیارات لازم و این توانایی را داشته باشند که بتوانند کارهایی را به‌صورت مستقیم اما با توجه به مسائل قانونی پیش ببرند خیلی خوب و مفید خواهد بود.

او بیان کرد: همان‌طور که آقای جمالی فرمودند رؤسای انجمن‌ها باید تمام تلاش‌شان را برای به‌رسمیت شناساندن انجمن استان‌شان انجام دهند وگرنه صرف اینکه انجمنی شکل بگیرد، هیچ عملی برای پیش‌برد فرهنگ موسیقی در آن منطقه انجام نمی‌شود.

سهیلی‌زاده -رئیس انجمن موسیقی استان یزد- نیز اظهار کرد: آشنایی با مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و رؤسای دیگر انجمن‌های موسیقی و آشنایی با تجارب آنها یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که در این جلسه میسر شد. طرح‌هایی که آقای جمالی مطرح کردند بسیار خوب بود استفاده از تجربیات چهره‌های فاخر و تجلیل از آنها، بحث جوانان در عرصه‌ی موسیقی، نشر آثار موسیقی، سایت کنسرت آفلاین برای معرفی هنرمندان در سطح کشور و موارد زیاد دیگری که در رویکرد انجمن می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

انتهای پیام


9131359
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است