فرهنگی‌هنری 07:36 - 28 آذر 1393
رودان- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه رودان از برگزاری بیش از 30 ویژه برنامه فرهنگی، مذهبی و بصیرتی در پاسداشت هفته وقف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا' حجت الاسلام بهرام رنجبر جمعه با بیان اینکه از 29 آذر تا 5 دی ماه بعنوان هفته وقف نامگذاری شده است، هدف از نامگذاری این هفته را ترویج فرهنگ وقف، ایجاد بستر مناسب برای ترویج وقف و ایجاد وقف های جدید در جامعه اسلامی برشمرد.



وی شعار هفته وقف سال 93 را'همه واقف باشیم' عنوان و اظهار کرد: روزهای این هفته با عناوین وقف، عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری، وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار، وقف، علم و فن آوری و نقش حوزه و دانشگاه، وقف، تجلی مودت اهل بیت (ع) با تکریم امامزادگان، وقف، جهاد اقتصادی، ارتقای بهره وری موقوفات، وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت های اجتماعی و وقف، نهاد ممتاز دینی و نشر فرهنگ قرآنی نامگذاری شده است.



رنجبر افزود: متناسب با نامگذاری و روز شمار این هفته و با هدف گسترش، ترویج و عملیاتی کردن فرهنگ وقف، ترغیب، تشویق و هدایت عموم مردم بویژه خیرین به امر وقف، بهره برداری مطلوب از موقوفات، تقدیر شایسته از خادمان و مروجان فرهنگ وقف و معرفی خدمات ارزشمند واقفان، بیش از 30 ویژه برنامه فرهنگی، مذهبی و بصیرتی در شهرستان رودان برگزار می شود.



وی اظهار کرد: برنامه های هفته وقف در رودان با نواختن زنگ وقف در مدارس و تجدید میثاق با بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) آغاز خواهد شد.



رنجبر برگزاری همایش یاوران وقف در امامزاده سید امیر (ع) برنطین با رویکرد ترویج و تبیین فرهنگ حسنه وقف در جامعه، برپایی ایستگاه 'همه واقف باشیم' در نماز جمعه و امامزاده سید سلطان محمد (ع)، تقدیر و تجلیل از فعالان، خادمان و مروجان فرهنگ وقف، برگزاری آیین های عزاداری و سوگواری در سالروز ارتحال پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) و شهادت حضرت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) و پخش زنده آیین عزاداری و سوگواری سالروز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از رسانه ملی، اطعام عزاداران و قرائت زیارت نامه حضرت رسول از راه دور را از برنامه های شاخص هفته وقف در رودان برشمرد.



وی غبار روبی گلزار مطهر و نورانی شهدای گمنام آرمیده در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده سید سلطان محمد (ع)، تجدید میثاق با آرمان های والای اسلامی و انقلابی امام، شهدا و مقام معظم رهبری، دیدار با خانواده های معظم شاهد و ایثار گر روستای پیر چوگان، برگزاری نشست وقف و روحانیت، وقف و دانشگاهیان، وقف و بانوان، وقف و پزشکان و خیرین را از دیگر برنامه های این هفته در رودان عنوان کرد.



رنجبر برگزاری محفل انس با قرآن در بقعه متبرکه امامزاده سید سلطان محمد (ع) و شاه قطب الدین حیدر (ع)، برگزاری دعای پر فیض کمیل، ندبه و مسابقه پیامکی قرآنی را از دیگر برنامه های هفته وقف در این شهرستان برشمرد.



وی از رونمایی از ضریح بقعه سید علی رودخانه در هفته وقف خبر داد و بیان کرد: ضریح بقعه متبرکه سید علی رودخانه با اعتباری معادل 250 میلیون ریال از محل نذورات و کمک های مردمی ساخته شده که در هفته وقف امسال طی آیینی باشکوه از این ضریح مقدس رونمایی می شود.



رنجبر بهره برداری از واحدهای تجاری موقوفه امامزاده سید سلطان محمد (ع) و کلنگ زنی مجتمع تجاری موقوفه این امامزاده واجب التعظیم و جلیل القدر را از دیگر برنامه های این هفته در رودان برشمرد.



وی عیادت از بیماران واقف و دیدار با واقفان، حضور روحانیت، واقفان، خادمان اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و کارکنان اوقاف و امور خیریه در نماز باشکوه جمعه را از دیگر برنامه های این هفته در این شهرستان دانست.



رنجبر برگزاری نشست وقف و رسانه را یکی از برنامه های محوری این هفته برشمرد و با اشاره به نقش، جایگاه و اهمیت رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی، ایجاد و تقویت بستر های لازم در راستای گسترش فرهنگ و سنت حسنه وقف در جامعه، بر لزوم و ضرورت توسعه و تقویت تعامل و همکاری دو جانبه رسانه و سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد.



وی با اشاره به آثار و برکات وقف در زندگی فردی و اجتماعی افراد بیان کرد: وقف سنت حسنه ای است که از طریق آن و با استفاده از ظرفیت افراد نیکوکار که از تمکن مالی برخوردار هستند، می توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را برطرف کرد.



رنجبر خاطر نشان کرد: وقف احسان ماندگار و خداپسندانه و چشمه ای همیشه جاری و جاودان و امری است که ثواب اخروی و دنیوی فراوانی را در پی خواهد داشت و باقیات و صالحاتی است که همواره ادامه دارد و میراث ماندگاری برای واقفان می باشد.



وی با اشاره به میزان موقوفات جدید ثبت شده در سامانه اوقاف و امور خیریه در سال جاری بیان کرد: هم اکنون 17 موقوفه جدید در سامانه ثبت شده و در هفته وقف امسال با ثبت شش وقف دیگر، تعداد این موقوفات در این شهرستان به 23 موقوفه، افزایش خواهد یافت.



رنجبر در پایان بیشتر موقوفات در رودان را اراضی باغی عنوان کرد و افزود: بعلت خشکسالی های پیاپی، شیوع آفات و امراض، بخش قابل توجهی از باغات خشکیده است که با رایزنی و برنامه ریزی های انجام شده از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و با همکاری بنیاد توسعه موقوفات، 18 هکتار از اراضی موقوفه وزیری رودان برای اولین بار زیر کشت محصول آلوئه ورا می رود.



29 آذر ماه تا پنجم دی ماه بعنوان هفته وقف نامگذاری شده و در این هفته ویژه برنامه های متعدد فرهنگی، مذهبی و بصیرتی برای ترویج، گسترش و تبیین فرهنگ و سنت نیک و حسنه وقف در جامعه برگزار می شود.



شهرستان رودان با بیش از 118 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است. ک/3



7196/668

انتهای پیام /*


5446903
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است